نظر جورج بوش درباره اعتراضات گسترده مردم آمریکا

0

«جورج بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا هم به اعتراضات گسترده مردم آمریکا به قتل نژادپرستانه یک شهروند سیاه پوست واکنش نشان داد و گفت: اکنون زمان آن است که شکستهای تراژیکمان را مورد بررسی و موشکافی قرار دهیم.

بوش با انتشار بیانیه‌ای که به همراه «لورا بوش» همسرش منتشر کرده است، تاکید کرد که از خفه کردن وحشیانه جورج فلوید ناراحت است و نگران است که بی عدالتی کشور ما را خفه کند.

بوش در ادامه گفته، «اکنون زمان سخنرانی ما نیست بلکه وقت گوش کردن است. زمان آن است که شکستهای تراژیک خودمان را بررسی کنیم و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.»

بیانیه جورج بوش در حالی منتشر شده است که اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید به دست افسر سفید پوست شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا تقریبا همه ایالتهای آمریکا را در برگرفته است.

پلیس آمریکا با مشت آهنین در حال پاسخ به معترضان است و بیش از ۵ هزار نفر از آنها را تا کنون بازداشت کرده است.

سی ان ان درباره محتوای بیانیه جورج بوش نوشت: بوش در بیانیه خود هیچ اسمی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیاورده است که به خاطر پاسخش به معترضان شدیدا تحت انتقاد قرار دارد.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که اظهارات ترامپ به تنشها و اعتراضات دامن زده و خشم مردم را برانگیخته است.

پیش از بوش، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز درباره قتل نژادپرستانه جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاه پوست و اعتراضات سراسری در محکومیت این قتل اظهارنظر کرده و از ضرورت انجام اصلاحات واقعی در سیستم کیفری و قوانین مرتبط با پلیس آمریکا سخن گفته است.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ