تهدید به قتل مردم توسط مجرم سایبری

0

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یک نفر با ساخت اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی که با تهدید به قتل برای یکی از کاربران این شبکه‌ها ایجاد مزاحمت می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ حسین صادقی بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه چندی پیش فردی به پلیس فتا مرکز استان مراجعه و درباره مزاحمت‌های مداوم یک کاربر مجازی در شبکه‌های اجتماعی مختلف شکایت کرد، اظهار داشت: این مجرم سایبری با ساخت اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، اینستاگرام و تلگرام اقدام به ایجاد مزاحمت برای فرد شاکی کرده بود که به‌سرعت دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در پیام‌هایی شاکی را به قتل تهدید می‌کرد، افزود: کارشناسان پلیس فتا با دریافت مستندات موردنیاز به‌سرعت نسبت به شناسایی فرد مزاحم اقدام و در اولین فرصت متهم شناسایی و با دستور قضائی دستگیر شد.

درخواست ازدواج انگیزه متهم برای ایجاد مزاحمت

رئیس پلیس فتا استان سمنان با تأکید بر اینکه در ابتدا متهم منکر جرم شد و سپس باوجود مستندات دیجیتال و انکارناپذیر به جرم خود اعتراف کرد، یادآور شد: این متهم با استفاده از ۱۰ شماره تلفن همراه دیگر اقدام به مزاحمت برای شاکی پرونده می‌کرد.

صادقی بابیان اینکه انگیزه وی از ایجاد مزاحمت درخواست ازدواج از شاکی پرونده بود، تصریح کرد: گستردگی فضای مجازی و افزایش روزافزون کاربران شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ساز بروز آسیب‌هایی دراین‌باره شده است.

وی با تأکید بر اینکه کاربران فضای سایبر و به‌خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیارانه عمل کنند، یادآور شد: کاربران باید با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به اینکه حفظ و حراست از حریم خصوصی کاربران مجازی از مهم‌ترین رویکردهای پلیس فتا محسوب می‌شود، گفت: عموم مردم و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir گزارش‌های خود را در خصوص ایجاد هرگونه مزاحمت در فضای سایبری به پلیس فتا ارسال کنند.

منبع : مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ