کرونا چگونه منجر به سکته می شود؟

1

رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به نحوه بیماری‌زایی کرونا در بدن، گفت: برخی از عوارض کرونا اعم از عوارض کبدی، کلیوی و در سایر اندام‌های بدن، می‌تواند از طریق ایجاد ترومبوزها یا لخته‌های خونی کوچکی در مویرگ‌ها و سرخرگ‌های بسیار کوچک باشد که منجر به سکته‌های ریز در آن قسمت‌ها شود.

دکتر علی اکبر حق دوست  با اشاره به نحوه فعالیت ویروس کرونا در بدن، ‌گفت: باید توجه کرد که همچنان ناشناخته‌های ما درباره کرونا بسیار زیاد است و با گذشت زمان به تدریج می‌توان در حوزه‌های مختلف فعالیت آن اعم از ایمنی، اپیدمیولوژی، ژنتیک ویروس و سیر بالین آن اطلاعات بیشتری کسب کرد.

مجله سلامت کرونا در ایران علی اکبر حق دوست کیست ستاد مبارزه با کرونا بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس

وی افزود: با این حال بر اساس یافته‌های جدیدی که این روزها اعلام شده است، این ویروس عوارض گسترده و سیستمیکی دارد که فقط مختص و منحصر به ریه نیست. بر این اساس به نظر می‌رسد، کرونا ویروس جدید می‌تواند تغییراتی را در سلول‌های خونی ایجاد کرده و منجر به ترومبوز در برخی از عروق شود.

حق‌دوست تاکید کرد: البته اینکه فکر کنیم که تنها مکانیزم بیماری‌زایی کرونا به همین صورت است، درست نیست، بلکه کرونا با مکانیزم‌های متعددی باعث بیماری‌زایی می‌شود، اما می‌تواند برخی از عوارض آن اعم از عوارض کبدی، کلیوی و سایر عوارض کرونا در سایر اندام‌های بدن، از طریق ایجاد ترومبوزها یا لخته‌های خونی کوچکی در مویرگ‌ها و سرخ‌رگ‌های بسیار کوچک باشد که منجر به سکته‌های ریز در آن قسمت‌ها شود.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مهسا می گوید

    حالمون از این سحر قریشی به هم میخوره هر سایتی رو باز میکنی باید قیافه نحسشو ببینی مگه چقدر پول احتیاج داره که اینقدر خودشو وسیله تبلیغات کرده؟ بدبخت بیچاره هر کاری میکنه کسی بهش توجه نمیکنه مجبوره همه راه ها رو امتحان کنه