خواص عسل طبیعی و معجزه زنبورهای عسل

0

عسل را می‌توان یکی از بزرگترین نعمت های طبیعت شناخت. استفاده از عسل می‌تواند جایگزین بسیاری از خوراکی های شیمیایی برای شما باشد. قصد داریم با بیان راه های شناسایی عسل طبیعی، از خواص عسل صحبت کنیم و دوتا از انواع عسل، عسل آویشن و عسل کنار را برای شما معرفی کنیم.

حیات، سلامتی و نشاط در خواص عسل

زنبورهای عسل پیامبران سلامتی هستند که معجزه آنها عسل است. برای گفتن از خواص عسل کلمات کم می‌آورند و حوصله قد نمی‌دهد. به جرات می‌توان گفت هیچ ماده خوراکی در طبیعت به اندازه عسل، برای سلامتی انسانها خاصیت ندارد. اصلا انگار خداوند عسل را آفرید تا قدرت نمایی خود را نشان بدهد و لطفش را در حق بشر تمام کند. این مطلب را می‌توان از سوره ای که به نام زنبور عسل در قرآن آمده است بهتر متوجه شد.

آیا از اینکه برای هر چیزی از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنید خسته شده اید؟ از وضعیت تغذیه ای امروزه باخبرید و نگران سلامت زنجیره غذایی خود هستید؟ در این مطلب بهترین روش را ارائه می دهیم

عسل طبیعی و ارگانیک

 

نحوه شناسایی عسل طبیعی چگونه است؟

بحث از عسل و خواص عسل که می‌شود، باید بدانیم که خاصیت های ذکر شده در عسلی پیدا می‌شود که طبیعی باشد. هرچقدر میزان ناخالصی ها و ترکیبات پایین تر باشد، فایده عسل بالاتر می‌رود. ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که، چگونه می‌توانیم عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟ آیا راهی برای فهمیدن آن وجود دارد؟

تیم شیمبال، به ارائه‌ی صادقانه محصولات خود افتخار می‌کند و آن را ضمانت برند خود می‌داند. پس بهتر است قبل از خرید عسل به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع عسل را انتخاب کنید.

تست لمس کردن: یک آزمایش ساده برای بررسی میزان خالصی عسل، لمس کردن آن است. یک قطره کوچک از عسل را روی انگشت شست خود قرار دهید. بررسی کنید اگر حالت خود را حفظ کرد و پخش نشد از ناخالصی کمی برخوردار است. اگر به سرعت شل شد و به اصطلاح وا رفت، نشان از ناخالصی آن دارد.

تست آب: این آزمایش با استفاده از آب برای تشخیص عسل ناخالص است. به سادگی یک لیوان آب پر کنید و یک قاشق چای‌خوری عسل را درون لیوان اضافه کنید. عسل هایی که ناخالصی دارند در آب حل می شوند و آثار آن را در اطراف شیشه مشاهده خواهید کرد. از طرف دیگر، عسل اصلی و طبیعی درست در انتهای شیشه حل می شود.

اما مهمترین نکته و اصلی ترین نکته برای تشخیص عسل طبیعی توجه به مارک و برند و تهیه از یک فروشنده معتبر است. تمام تست هایی که گفته اند و وجود دارد، یک مسئله نسبی است و ممکن است در انواع دیگر عسل ها پاسخگو نباشد زیرا عسل ها گونه های متفاوت با خاصیت های متفاوتی دارند. پس حیاتی ترین نکته، خرید از جایی است که قابل اعتماد است. و در ارائه محصولات خود صادقانه عمل می‌کند.

 

خواص عسل کنار چیست؟

در ادامه به معرفی دو تا از انواع بسیار مفید عسل ها می‌پردازیم. زنبورهای عسل بنا به منطقه ای که در آن هستند و پوشش گیاهی که در آنجا وجود دارد، عسل های مخصوص همان قسمت را درست می‌کنند. درخت کنار، در منطقه گرمسیری مانند سیستان بلوچستان رشد می‌کند و از شهد میوه آنها، عسل کنار تولید می‌شود.

از خواص عسل کنار این است که برخلاف، اکثر انواع عسل، طبع سردی دارد. همین امر باعث شده برای کسانی که طبع گرمی دارند و از خوردن عسل ممانعت می‌کنند یا پس از خوردن عسل جوش گرمی میزنند بسیار مفید باشد. مهم است که عسل کنار را از درگاهی خریداری کنید که مستقیما با همان کیفیت به دست شما برسد. دلیل این نکته، وجود خاصیت های فوق العاده در عسل کنار است، که حیف است با مخلوط شدن با ناخالصی ها از دست برود.

برخی از خواص عسل کنار از این قبیل است:

  • تقویت کننده معجزه آسای قوای جنسی و باروری
  • پیشگیری کننده و درمان کننده ریزش مو و ضعیف شدن ریشه مو
  • مناسب برای مجاری گوارشی و تنفسی
  • مناسب برای کسانی که طبع گرم دارند
  • مناسب برای کودکان در حال رشد برای تقویت استخوان بندی آنها
  • پاکسازی دستگاه گوارش و از بین برنده انگل های معده و روده

این موارد فقط بخشی از خواص عسل کنار بود که شما را ترغیب خواهد کرد، که در تهیه آن عجله کنید. یک جایگزین عالی برای خوراکی های غیر ارگانیک و یک تقویت کننده طبیعی بدن برای زندگی در دنیای پر از بیماری امروز.

 

خواص عسل آویشن چیست؟

خواص عسل آویشن، ترکیبی رویای در مسیر سلامت بدن است. عسل در جذب فواید بسیار فوق العاده آویشن کمک می‌کند. عسلی که از گیاه آویشن گرفته می‌شود می‌تواند آب حیات و سرچشمه زندگی سلامت باشد. بو و طعم لذیذ عسل آویشن هرکسی را شیفته خودش می‌کند. صبحانه ای که با عسل آویشن شروع می‌شود، می‌تواند متحول کننده روز شما باشد. رنگ کهربایی آن به جذابیتش اضافه می‌کند. کافی است یک بار آن را امتحان کنید تا همیشه در لیست غذایی شما قرار بگیرد.

عسل آویشن از آن دسته از انواع عسل است که می‌تواند ساعتها در موردش صحبت کرد اما ما در اینجا فقط به بخش کوچکی از خواص آن اشاره می‌کنیم. همین مقدار کافی است تا بدانید طبیعت چه هدایای ارزنده ای برای ما در نظر گرفته است.

  • درمان طبیعی سرفه است
  • تسکین دهنده سوزش گلو است
  • التهابات معده را به راحتی برطرف می‌کند
  • خاصیت آنتی باکتریایی دارد
  • به دستگاه تنفسی کمک میکند همین امر باعث می‌شود یک پیشگیری کننده از بیماری کووید ۱۹ یا کرونا باشد
  • به هضم غذا کمک می‌کند
  • تقویت سیستم ایمنی بدن را به سطح بالایی می‌رساند
  • انرژی را در بدن شما دو چندان می‌کند، همین امر عسل آویشن را به یک صبحانه عالی تبدیل می‌کند
  • سرشار از انواع ویتامین است
  • منبعی بی انتها از آنتی اکسیدان هاست

و بسیاری دیگر که باعث می‌شود خواص عسل را بیشتر از هر خوراکی دیگری جلوه بدهد. اگر به دنبال یک خوراکی عالی برای تامین سوخت و ساز بدنتان هستید و نمی‌خواهید بدنتان در یک روز پر مشغله کم بیاورد. روز خود را با عسل آویشن شروع کنید تا از خواص آن بهره کامل را ببرید. همانطور که گفت شد مهمترین مسئله برای استفاده از خواص عسل، انتخاب یک عسل طبیعی و خالص است. می‌توانید با سفارش انواع عسل از شیمبال از طبیعی بودن و خالص بودن آن اطمینان کسب کنید. کیفیت بالا ضمانت کار در شیمبال است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ