نوار بهداشتی و کاندوم، دو محصول بهداشتی ضروری

0

نوار بهداشتی که به پد قاعدگی نیز معروف است، یک نوار نازک پنبه‌ای می‌باشد که از مواد جاذب ساخته شده و ترشحات حاصل از خون قاعدگی را به خود جذب می‌کند. نوار بهداشتی دارای انواع مختلفی است که معروف‌ترین نوع آن یکبار مصرف می‌باشد. نواربهداشتی یکبار مصرف به منظور یکبار استفاده طراحی شده است و طی قاعدگی باید هر چند ساعت یکبار تعویض شود. اگر به دنبال بهترین برندهای نوار بهداشتی یکبار مصرف هستید، پیشنهاد می کنیم خرید نوار بهداشتی از فروشگاه میس و مستر را از دست ندهید.

نوع دیگری از نوار بهداشتی به نام نوار بهداشتی قابل شستشو نیز وجود دارد که این امکان را دارد پس از هر بار استفاده، شستشو داده و خشک شود و دوباره مورد استفاده قرار گیرد. نوار بهداشتی‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به سایز بدن و میزان کم یا زیاد بودن خون قاعدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، هر نوار بهداشتی دارای ظرفیت‌های مختلفی برای جذب خونریزی‌های شدید و سبک قاعدگی است. شما می‌توانید انواع مختلف نوار بهداشتی را مصرف کنید تا سایز مناسب خود را پیدا و به طور مداوم استفاده نمایید.

انواع نوار بهداشتی

انواع دیگری از نوار بهداشتی نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تامپون و کاپ قاعدگی اشاره کرد. تامپون مانند یک چوب پنبه باریک و کوچک است که برای جذب خون قاعدگی در داخل رحم کار گذاشته می‌شود. در انتهای این نوع نواربهداشتی یک نخ متصل شده است که کشیدن آن از داخل رحم را میسر می‌کند. کاپ قاعدگی نیز نوع دیگری از نوار بهداشتی است که سایز آن مانند یک فنجان می‌باشد. جنس کاپ قاعدگی از نوعی پلاستیک است و قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارد. در واقع شما می‌توانید پس از چند ساعت کاپ قاعدگی را از داخل واژن بیرون بیاورید و با آب سرد بشویید. سپس دوباره درون رحم قرار دهید.

اغلب کشورهای پیشرفته از نوار بهداشتی یکبار مصرف، تامپون و کاپ قاعدگی استفاده می‌کنند. اما در کشورهای در حال توسعه بیشتر از نواربهداشتی‌های قابل شستشو و با قابلیت استفاده مجدد بهره می گیرند. زیرا این نوع نواربهداشتی‌ها از قیمت ارزان‌تری نسبت به نوار بهداشتی یکبار مصرف برخوردار هستند. نوار بهداشتی قابل شستشو از جنس پارچه است و باید هر چند ساعت یکبار با آب سرد شستشو داده شده و در معرض آفتاب قرار گیرد تا میکروب‌های آن کاملا از بین بروند.

اخیرا هند دستگاهی را تولید کرده است که پدهای بهداشتی یکبار مصرف و کم هزینه‌ای را تولید می‌کند. در صورت موفقیت این دستگاه در تولید و عرضه نوار بهداشتی مقرون به صرفه، درصد بهداشت شخصی بانوان با افزایش قابل ملاحضه‌ای روبرو خواهد بود.

کاندوم، ابزاری مهم در سلامت جنسی

از جمله سایر لوازم بهداشت شخصی که کاربرد بسیاری دارد و استفاده از آن برای بسیار از شرایط حیاتی است، کاندوم است. استفاده وخرید کاندوم باعث می‌شود شرکای جنسی از خطر انتقال بیماری‌های جنسی مانند ایدز، زگیل تناسلی، عفونت دستگاه تناسلی و … در امان باشند. همچنین، خطر بارداری ناخواسته را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در واقع، کاندوم از ورود اسپرم به داخل واژن جلوگیری کرده و با این کار مانع از بارداری می‌شود. البته محققان طی مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که کاندوم دارای ضریب خطاست و از هر ۱۰۰ زوجی که در سال از کاندوم جهت جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند، دو نفر از آن‌ها با بارداری ناخواسته مواجه می‌شوند.

شرایط استفاده و نگه داری از کاندوم

جهت کاهش ضریب خطای کاندوم می‌توان از راهکارهای بسیاری استفاده کرد. به عنوان مثال، برخی افراد همزمان با مصرف کاندوم از قرص ضد بارداری نیز استفاده می‌کنند. هنگام استفاده از کاندوم باید توجه داشت که هیچ گونه پارگی یا خشک شدگی متوجه آن نشده باشد. حتما به تاریخ انقضای کاندوم توجه کنید و در صورت منقضی شدن، از آن استفاده نکنید. استفاده همزمان از دو کاندوم یا همراه با کاندوم زنانه نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که احتمال ایجاد اصطکاک و پارگی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

کاندوم باید در جای خشک و خنک نگهداری شود. از قرار دادن کاندوم در جیب شلوار یا کیف پول خود که فضای تنگ دارند، خودداری کنید. زیرا گرما و اصطکاک وارد شده باعث آسیب رسیدن و پاره شدن کاندوم می‌شود. بهترین گزینه برای نگهداری از کاندوم در کشو و کمد منزل است. همچنین، همزمان با کاندوم نباید از روان کننده‌های بر پایه روغن استفاده کرد. روغن منجر به افزایش اصطکاک و تخریب پلاستیک می‌شود و احتمال پارگی کاندوم را افزایش می‌دهد. به جای روان کننده‌های روغنی، توصیه می‌شود از انواعی که بر پایه آب هستند، استفاده شود. محصولات نفتی یا انواع لوسیون‌ها و روغن بچه نیز همین خاصیت را دارند و باید از مصرف همزمان آن با کاندوم اجتناب کرد.

جنس کاندوم مردانه از لاتکس است و برخی افراد نسبت به آن واکنش‌های آلرژیک از خود بروز می‌دهند. در صورتی که به کاندوم‌های لاتکسی حساسیت دارید، می‌توانید از انواع پلی اورتان استفاده نمایید. در صورتی که به این نوع کاندوم نیز حساسیت داشتید، می‌توانید از کاندوم زنانه استفاده کنید. کاندوم زنانه به دلیل این که داخل واژن قرار می‌گیرد، از جنس کاملا مرغوب و ضدحساسیت ساخته شده است و احتمال بروز علائم آلرژیک را بسیار کاهش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که قرار دادن کاندوم زنانه در داخل واژن کمی دشوارتر از استفاده از کاندوم مردانه است و ضریب خطای آن را افزایش می‌دهد.

کاندوم زنانه دارای دو سر باز و بسته است. سر بسته را باید داخل واژن قرار دهید و با دست کمی فشار وارد کنید تا در نزدیکی گردن رحم قرار بگیرد. سر باز کاندوم نیز در بیرون از واژن قرار می‌گیرد تا شرایط را برای ایجاد رابطه جنسی میسر کند. پس از اتمام رابطه، شما باید حلقه خارجی را بیرون کشیده تا کاندوم زنانه از داخل رحم خارج شود و سپس آن را دور بیندازید. هیچ گاه کاندوم زنانه و مردانه را داخل توالت نیندازید چون احتمال گرفتگی چاه را افزایش می‌دهد.

فروشگاه میس و مستر و تخفیف های باورنکردنی

فروشگاه لوازم آرایشی میس و مستر یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین در سراسر کشور است که انواع محصولات بهداشت شخصی و همچنین سایر لوازم آرایش و بهداشتی را ارائه می‌دهد. کلیه این محصولات از گواهی اصالت کالا برخوردار هستند تا مصرف کنندگان از اورجینال بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایند.

شما با وارد شدن به سایت میس و مستر می‌توانید به بیش از هزار محصول آرایشی و بهداشتی دسترسی داشته باشید. تمام محصولات حاوی نقد و بررسی کامل و تصاویر با کیفیت هستند تا کاربر با مطالعه و مشاهده آن‌ها، تصمیم‌گیری راحت‌تری در خرید آنلاین داشته باشد. علاوه بر این، امکان درج نظر در هر محصول باعث شده تا هر کاربر به محض استفاده از کالاهای خریداری شده، تجربه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارد.

تحویل اکسپرس از دیگر قابلیت‌های مثبت فروشگاه آنلاین میس و مستر است. فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی میس و مستر به مناسبت عید قربان و عید غدیر، یک جشنواره فروش محصولات را راه‌اندازی کرده و طی آن تخفیفات ویژه‌ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. مشتریان عزیز می‌توانند در این بازه زمانی از تخفیف‌های ویژه محصولات آرایشی و بهداشتی فروشگاه آنلاین میس و مستر برخوردار شوند و تمام کالاها را با نرخ ویژه خریداری کنند.

اگر شما هم می‌خواهید از تخفیف ویژه محصولات میس و مستر برخوردار شوید، پیشنهاد می‌کنیم روزانه به این سایت سر بزنید. هر روز محصولات متنوعی در تخفیف شگفت انگیز قرار می‌گیرد و اگر به دنبال محصول خاصی هستید، می‌توانید آن را با قیمت مناسب‌تری تهیه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ