سهمیه بنزین اسنپ و تپسی چند لیتر است؟+ نحوه استعلام و مشاهده

0

سهمیه بنزین اسنپ چقدر است ،نرخ سهمیه بنزین اسنپ ، مشاهده سهمیه بنزین اسنپ و تپسی ، سهمیه بنزین اسنپ ۹۹ ، سهمیه بنزین اسنپ چند لیتر است ، سهمیه بنزین اسنپ سماس ، سامانه سهمیه بنزین اسنپ ، زمان واریز سهمیه بنزین اسنپ اسفند ، زمان واریز سهمیه بنزین اسنپ اردیبهشت ۹۹

دوره‌ی محاسبه‌ی اعتبار سهمیه سوخت از هفتگی به ماهانه تغییر کرده است. در شیوه‌ی جدید، اعتبار سهمیه سوخت به صورت ماهانه محاسبه و به حساب کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی واریز می‌شود. حداقل پیمایش برای دریافت اعتبار سهمیه بنزین از هفته‌ای ۴۷ کیلومتر هم به ماهانه ۲۰۰ کیلومتر تغییر کرده است.

شرایط دریافت سهمیه بنزین

سهمیه بنزین بر اساس پیمایش رانندگان در ماه انجام می‌شود. حداقل مسافت طی‌شده در کل تاکسی‌های اینترنتی جهت اختصاص سهمیه برای یک ماه ۲۰۰ کیلومتر است و سقف ماهانه‌ی پرداخت اعتبار ۳۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است. این مسافت از زمان قبول سفر تا پایان سفر محاسبه می‌شود.

سهمیه تخصیص‌یافته به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هر ماه به صورت مابه‌التفاوت نرخ بنزین آزاد و نرخ پایه، بر اساس شماره ملی کاربران راننده به به حساب بانکی رانندگان واریز می‌شود. بنابراین با سهمیه به راننده تعلق می‌گیرد، نه به خودرو. لازم به یادآوری است که هزینه واریزی فقط برای خرید بنزین است و شما می‌توانید از آن در جایگاه‌های سوخت استفاده کنید. میزان اعتباری واریزی به حساب بانکی نیز در پایانه‌های پرداخت بهای سوخت (پی استیشن) قابل مشاهده است.

همچنین فراموش نکنید پیمایش کاربران راننده‌ای که به صورت مشترک با یک خودرو فعال هستند به صورت جداگانه محاسبه و اعتبار بنزین این عزیزان به صورت ماهانه واریز می‌شود.

چگونگی واریز اعتبار سهمیه بنزین به حساب رانندگان

سهمیه بنزین ویژه رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس پیمایش و به صورت ماهانه در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد. سهمیه خودروهای تک‌سوز فعال در تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸/۷۵ لیتر بنزین است و با سقف ۳۰۰ لیتر در اختیارشان قرار می‌گیرد.

همچنین سهمیه خودروهای دوگانه‌سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۲ لیتر بنزین است و با سقف حداکثر ۱۸۰ لیتر در ماه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

چگونه واجدین شرایط دریافت بنزین مشخص می‌شوند؟

برای مشخص شدن اسامی واجدین شرایط دریافت سهمیه بنزین، شرکت‌های تاکسی اینترنتی هر ماه فهرست کاربران راننده‌ فعال خود را در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهند. این وزارتخانه مجموع پیمایش رانندگان در همه شرکت‌های تاکسی اینترنتی را محاسبه و مشخصات ثبتی آنها را با بانک اطلاعاتی ثبت احوال مطابقت می‌دهند. در نهایت نیز فهرست کاربران واجد شرایط برای اختصاص سهمیه آن ماه در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد.

وزارت نفت نیز با همکاری بانک عامل اقدام به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ آزاد و هزینه پایه بنزین به ازای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان خواهد کرد. مبالغ واریزی تنها برای خرید بنزین در پایانه‌های پرداخت بهای سوخت (پی استیشن) قابل استفاده است.

سوالات رایج

برای بهره‌مندی از سهمیه بنزین، خودروی شما باید در طول ماه حداقل ۲۰۰ کیلومتر پیمایش در مجموع سفرهای تاکسی‌های اینترنتی داشته باشد.
پیمایش خودروی شما از زمانی که سفر را قبول می‌کنید محاسبه خواهد شد. بنابراین آن فاصله‌ای که برای رسیدن به مسافر طی می‌کند هم در نظر گرفته می‌شود.

مابه‌التفاوت ۱۵۰۰ تومانی بنزین آزاد و سهمیه‌ای، به حساب بانکی که اعلام کرده‌اید واریز می‌شود. این حساب بانکی حتما باید به نام خودتان باشد.

این مبلغ بر اساس میزان پیمایش خودروی شما در سفرهای تاکسی‌های اینترنتی محاسبه می‌شود. اگر پیمایش ماهانه شما در تاکسی‌های اینترنتی بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر است، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به اندازه‌ی ۸/۷۵ لیتر، هزینه‌ی بنزین سهمیه‌ای دریافت خواهید کرد. برای مشاهده میزان سهمیه واریزی و باقی مانده آن به سامانه سماس به نشانی http://samas.moi.ir رفته و برای آشنایی با نحوه استفاده از این سامانه به لینک https://club.snapp.ir/drivers-training/samas-change-password-view-balance/ مراجعه کنید.

مابه‌التفاوت هزینه‌ی بنزینی که به حساب‌تان واریز می‌شود، مبالغ واریزی تنها برای خرید بنزین در پایانه‌های پرداخت بهای سوخت (پی استیشن) قابل استفاده است. برای استفاده از اعتبار واریزی در جایگاه سوخت در پایانه پرداخت بهای سوخت هنگامی که رمز ورود از شما پرسیده شد، ۴ رقم آخر کد ملی را وارد کنید.
سهمیه‌ی بنزین به شخص اختصاص پیدا می‌کند و نه به خودرو. برای افرادی که به صورت مشترک روی یک خودرو کار می‌کنند، سهمیه‌های جداگانه در نظر گرفته می‌شود.

امکان تغییر اطلاعاتی مانند شماره شبا و شماره کارت بانکی در اپلیکیشن رانندگان وجود دارد.

برای خودروهای دوگانه سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۲ لیتر سهمیه در نظر گرفته شده است.

رانندگان تاکسی‌های آنلاین، ماهیانه ۳۰۰ لیتر سهمیه‌‌ی ویژه دارند!

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد.‌

  • این سهمیه‌، براساس میزان کیلومتر پیمایش شما در مجموع تاکسی‌های اینترنتی که با آن‌ها کار می‌کنید به شما تعلق می‌گیرد.
  • شما به ازای هر لیتر بنزین که در سفر با تاکسی‌های آنلاین مصرف می‌کنید، ۱۵۰۰ تومان (مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد با قیمت بنزین پایه) سهمیه دریافت خواهید کرد. میزان بنزین مصرفی شما به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر محاسبه می‌شود. (به مثال انتهای متن مراجعه کنید.)
  • این سهمیه براساس میزان پیمایش هفتگی شما محاسبه می‌شود.
  • با حداقل ۴۷ کیلومتر پیمایش در هفته، مشمول سهمیه بنزین ویژه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌شوید.
  • حداکثر سهمیه‌ی دریافتی شما، ۳۰۰ لیتر در ماه خواهد بود.
  • میزان پیمایش شما در هر هفته (از شنبه تا جمعه)، از طرف تپ‌سی و سایر تاکسی‌های اینترنتی، به وزارت کشور اعلام می‌شود. وزارت کشور پس از انجام استعلام‌های لازم، مبلغ سهمیه را به حساب بانکی شما واریز می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ