تفاوت مجید مجیدی با برخی سلبریتی‌ها/ شانس دریافت شیر طلایی ونیز از دست رفت؟

0

چند ماه پیش جشنواره فیلم ونیز، فهرستی از فیلم‌هایی را که در هفتاد و هفتمین دوره این جشنواره حضور دارند، منتشر کرد. فیلم «خورشید» مجید مجیدی هم در کنار ۱۷ فیلم دیگر بخش اصلی این جشنواره رقابت می‌کند؛  فیلمی که به موضوع کودکان کار می‌پردازد.

دو روز پیش، مجید مجیدی در نشست خبری فیلم سینمایی «خورشید» در ونیز، عملکرد دولت آمریکا را درباره تحریم دارویی ایران زیر سوال برد و گفت: مردم ایران چهل سال است به علت تحریم‌های غیرانسانی در شرایط سخت زندگی می‌کنند. ما در شرایط کرونا معضل دارو داریم؛ چون از سوی آمریکا تحریم هستیم. آسیب‌ چنین تحریم هایی بیش از هر چیز به بچه‌ها و خانواده‌های بی بضاعت وارد می‌شود.

صحبت‌های مجیدی به مذاق برخی آن طرفی‌ها و تعدادی از این طرفی‌ها خوش نیامد! خیلی از رسانه‌های خارجی نسبت به این اظهارات سکوت کردند؛ اما کاربران فضای مجازی در توئیتر از صحبت‌های این کارگردان حمایت کردند که تعدادشان هم کم نبود.

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هم در صفحات شخصی خود در توئیتر، نسبت به سخنان مجیدی واکنش نشان دادند.

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی ضمن بازنشر بریده‌ای از سخنان مجیدی نوشت: «هنرمند صدای مردم است»

ابراهیم داروغه‌زاده هم عنوان کرد: «مجیدی از فرصت جشنواره فیلم ونیز برای رساندن صدای مظلومیت و حقانیت مردم ایران استفاده کرد؛ ۴۰ سال است مردم ایران در شرایط سخت ناشی از تحریم‌های غیر انسانی آمریکا زندگی می‌کنند.»

فیلم های مجید مجیدی جشنواره فیلم ونیز تحریم دارویی ایران توسط آمریکا بیوگرافی مجید مجیدی انواع تحریم ها علیه ایران اخبار فیلم و سریال اخبار سینما اخبار سلبریتی ها

‌می‌توان گفت مجیدی از جایگاه خود برای نشان دادن کارشکنی‌های دولت آمریکا علیه مردم ایران، به بهترین شکل بهره برد و موفق عمل کرد. برخلاف دیگر سلبریتی‌ها که در موارد مختلف، از عملکرد دولت خود در هر دوره‌ای چشم پوشی نمی‌کنند و با عناوین مختلف به نقد آن‌ها می‌پردازند؛ اما برای از بین نرفتن منافعشان در کشورهای دیگر و کسب امتیازهای خاص در مقابل نفع مردم ایران و پیشرفت جامعه سکوت می‌کنند!

اگر مقایسه‌ای بین حضور سلبریتی‌ها در حوزه‌های دیگر و فیلمسازان در مجامع و جشنواره‌های بین المللی با هدف حق‌طلبی داشته باشیم، متوجه می‌شویم این فیلمسازان هستند که به نفع مردم ایران اعتراض کرده و صدای مردم را به گوش جهانیان رسانده اند.

دو نمونه از این افراد می‌توان به صحبت‌های اخیر مجید مجیدی در جشنواره ونیز و صحبت‌های اصغر فرهادی در جشنواره کن ۲۰۱۸ اشاره کرد. هر دو نفر به تحریم‌های آمریکا و عملکرد دولت ترامپ اعتراض کردند.

ناگفته نماند که منتقدان رسانه‌های خارجی از جمله هالیوود ریپورتر به تمجید فیلم «خورشید» پرداختند؛ اما اگر نگاه سیاسی در جشنواره ونیز حکم‌فرما باشد، به دلیل اظهارات مجید مجیدی کارگردان فیلم علیه سیاست‌های ترامپ، شانس دریافت جایزه برای عوامل این فیلم کم خواهد شد. باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار این فیلم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ