پدر حاج عباس ایروانی کیست؟ +عکس

0

عباس ایروانی در زمستان ۱۳۳۵ به دنیا آمد. پدر وی، حاج رضا ایروانی از بازاریان صنف قفل و لولا و از ذاکرین اهل بیت (ع) بود.

عباس ایروانی پیش از اعزام به خدمت سربازی برای خود یک باب مغازه خریده بود. و برای گذراندن خدمت سربازی خود به عجب شیر اعزام و همزمان با پایان دوران خدمت در سال ۱۳۵۶ ، ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو پسر و دو دختر بود.

«من عباس ایروانی هستم دیپلمه مسئول گروه هلدینگ عظام و سابقه کیفری ندارم.» دفاعیات مردی که این روز‌ها به او پدرخوانده مافیای واردات قطعات خودرو می‌گویند، با این جملات شروع شد.

گروه قطعات خودرو عظام عباس ایروانی چه شد شرکتهای عباس ایروانی دستگیری عباس ایروانی حاج رضا ایروانی کیست ثروت عباس ایروانی بیوگرافی عباس ایروانی

عباس ایروانی چهره گمنامی برای اهالی سیاست نیست. در مناسبت‌های مختلف وی را «عباس ایروانی»، «حاج عباس ایروانی» و «مهندس عباس ایروانی» می‌نامند. این بی دلیل نیست، او از جمع آوری نسخ خطی و فعالیت‌هایی در زمینه گردشگری، تا فعالیت‌های خیریه و نهایتا قطعه سازی دست دارد.

یکی از ویژگی‌های پدرخوانده‌ها، حضور در خیریه‌هاست؛ ایروانی نیز همچون اسلاف خود ید طولایی در تاسیس خیریه دارد. البته مانند تمام هم‌کیشان خود، هزینه‌کرد خیریه‌اش هیچگاه مشخص نبود و کسی نمی‌دانست پول‌هایی که به موسسه او می‌رسد، چقدر است و کجا هزینه می‌شود. او در دادگاه، کاغذی از دعای فاطر در دست گرفته بود و می‌خواند و امیدوار بود بختش باز شود و مشکلاتش حل شود. اما همانقدر که این دعا به مدد پرویز کاظمی آمد، به کمک او هم خواهد آمد. بعید است کسی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار قاچاق سازمان یافته خودرو را با دعای حاج عباس فراموش کند!

نقش خیریه‌های عباس ایروانی در اقتصاد ایران بسیار زیاد است؛ یکی از سرمایه گذاران مهم شرکت عظام که حالا مدیران آن مرتب به دادگاه رفت و آمد دارند، خیریه عصر نور یکی از شرکای شرکت عظام است. با جستجو در سوابق این خیریه، به یکی از نمایندگان مجلس نیز می‌رسیم.

سیستم پدرخوانده چگونه کار می‌کرد؟

مثل خانواده پدرخوانده دون کورلئونه، اداره سیستم بزرگ عظام به صورت فردی ممکن نیست و هر شریک بخشی از کار را پیش می‌برد؛ یکی امور خیریه را پیش می‌برد، دیگری در نفت وارد می‌شود و یکی هم در کار صنعت خودروسازی کشور است.

نماینده دادستان درباره ایروانی به اسناد عجیبی برخورده است. او می‌گوید ایروانی به نام گازسوز اظهار کردن قطعات بنزین‌سوز، به‌جای ۲۵ درصد تعرفه گمرکی، حداقل تعرفه یعنی ۵ درصد را پرداخت کرده و علاوه بر این سود هنگفت، سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان سود از شرکت‌های خودروسازی می‌گرفته است.

گروه قطعات خودرو عظام عباس ایروانی چه شد شرکتهای عباس ایروانی دستگیری عباس ایروانی حاج رضا ایروانی کیست ثروت عباس ایروانی بیوگرافی عباس ایروانی

عباس ایروانی مدیر گروه عظام (تولید کننده قطعات خودرو) متهم است به افساد فی الارض از مجاری اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان ۷۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۲۵ دلار، رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول، معاونت در پرداخت رشوه و مشارکت در فراری دادن متهم.

عکس حاج رضا ایروانی

حاج رضا ایروانی در روز دهم خرداد ۱۳۱۰ در خانواده ای معمولی و مذهبی چشم به جهان گشود. در سن ده سالگی پدر خود را که پیشه نجاری داشت از دست دادند. بنا به نذر مادر، حاج آقا رضا در سن چهارده سالگی به مشهد مقدس سفر نموده و برای مدتی خادم و کفشدار حرم می‌ گردند. دوران کودکی و نوجوانی خود را در منزل پدری، واقع در خیابان خیام، کوچه شاه نماز خوان گذراندند.

در سال ۱۳۶۱ در مشهد مقدس مجاورت گزیده و تا سال ۱۳۷۱ به مدت ده سال در مشهد ساکن بودند , بعد از فوت پسرش علی ایروانی به تهران باز می گردند.

حاج رضا ایروانی در فرودین ۱۳۹۸ درگذشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ