ترامپ: ایران باید قبل از انتخابات با من مذاکره کند!

0

دروغ پردازی به ویژگی بارز ترامپ تبدیل شده است، رسانه های آمریکایی در یک بررسی نشان دادند “ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید تاکنون بیش از ۲۰ هزار مرتبه دروغ گفته است“. زمانی که ترامپ اینگونه جرات می یابد که حتی در مسائل روشن و شفاف مانند خسارت‌های مادی و انسانی بر اثر بحران کرونا دروغ بگوید، بی تردید در مسائل بین المللی پیچیده ای مانند مساله ایران نیز به آسانی دروغ می گوید.

تمام جهان شاهد بودند که ایران بارها مخالفت خود با مذاکره با آمریکا را اعلام کرده است، و مسئولان ایرانی بدون استثنا هرگونه مذاکره با ترامپ پس از عقب نشینی احمقانه اش از توافق هسته ای را رد کرده اند، این مرد ثابت کرد که نمی توان به سخنانش اعتماد کرد. او احمق، متقلب و دروغگوست و بازیچه ای در دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که از طریق جرد کوشنر دامادش، او را تحت کنترل و سیطره خود قرار داده است.

حماقت ترامپ حتی متحدان قدیمی اش را نیز حیرت زده کرده است؛ یک بار می گوید که ایران باید قبل از هر مذاکره‌ای شرط های ۱۲ گانه آمریکا را انجام دهد و بار دیگر می گوید که او آماده است بدون هیچ پیش شرطی با ایران مذاکره کند و زمانی دیگر نیز می گوید که شماره تلفنش را به سفارت سوئیس در تهران داده است و منتظر است تا ایرانی ها با او تماس بگیرند و زمانی تاکید می کند که پس از دو هفته از پیروزی اش در انتخابات، به صورت مستقیم با ایران مذاکره خواهد کرد. دیروز نیز اعلام کرد که ایرانی ها منتظرند تا با او مذاکره کنند اما او مذاکره را به بعد از انتخابات موکول کرده است و پس ازانتخابات شرط‌های مذاکرات را “سخت تر” خواهد کرد.

روشن است که سخنرانی اخیر ترامپ درباره دشوارتر کردن شرط های مذاکرات پس از انتخابات یک تهدید احمقانه است؛ ظاهرا این مرد به خاطر شرایط دشوارش در انتخابات، نمی تواند مسائل را از هم تمییز دهد او گمان می کند که همانگونه که حاکمان عرب حاشیه خلیج فارس را واداشت تا به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر بپردازند و شانس های او برای پیروزی در انتخابات را افزایش دهند، اینک نیز می تواند با این تهدیدها ایران را به مذاکره با او قبل از انتخابات وادارد تا شاید در کارنامه او که آکنده از شکست ها و ناکامی هاست، حداقل یک امتیاز ثبت شود.

ترامپ اما این مساله را از یاد برد که ایران هیچ اهمیتی نمی دهد که چه کسی وارد کاخ سفید خواهد شد بلکه آنچه که برایش مهم است سیاست آمریکاست که متاسفانه این سیاست همواره به گفته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مبتنی بر نفرت پراکنی و خروج از توافقنامه ها و نقض قوانین و پیمان های بین المللی است.

بنابراین تا زمانی که سیاست آمریکا به همین منوال باقی بماند نه ترامپ و نه رقیبش جو بایدن، نمی تواند زیر تهدید و زورگویی و محاصره و تحریم های ظالمانه، هیچ امتیازی از ایران دریافت کند. ۴۰ سال مقاومت ایران به ترامپ و بایدن و روسای سابق آمریکا ثابت کرد که ملت ایران هیچ گاه در مقابل فشارها سرخم نمی کند و روزی فراخواهد رسید که آمریکا با کمال خواری، حقوق ایران را به رسمیت خواهد شناخت.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ