زمان بازی پرسپولیس و النصر عربستان در نیمه نهایی

0

در دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره، تیم های فوتبال پرسپولیس ایران و النصر عربستان شنبه به مصاف هم می روند.

روزنامه «الریاضیه» عربستان در همین ارتباط آماری از حضور النصر در مرحله نیمه نهایی رقابت های مختلف منتشر کرده است که این آمار برای نماینده عربستان منفی است.

النصر تاکنون هفت بار در مرحله نیمه نهایی حضور داشته که در سه بازی به پیروزی رسیده و چهار باخت در کارنامه اش ثبت شده است.

نخستین حضور النصر در مرحله نیمه نهایی به سال ۱۹۹۱ و به جام باشگاه های عربی بر می گردد که این تیم عربستانی با نتیجه ۴ – ۲ در ضربات پنالتی بازی را به تیم المپیک واگذار کرد.

النصر در سال ۱۹۹۲ برابر الرمثا اردن پیروز شد و در سال ۱۹۹۵ برابر الهلال عربستان در ضربات پنالتی شکست خورد. در همان سال، النصر مقابل تیم فارمرز بانک تایلند با یک گل به پیروزی رسید.

این تیم عربستانی در سال ۱۹۹۸ در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده ترکمنستان پیروز شد ولی در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ به ترتیب برابر العربی کویت و الوصل امارات (ضربات پنالتی) شکست خورد.

وضعیت پرسپولیس برنامه بازیهای پرسپولیس باشگاه النصر عربستان بازیکنان النصر عربستان بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار لیگ قهرمانان آسیا اخبار فوری پرسپولیس

ساعت بازی پرسپولیس و النصر عربستان

نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا
پرسپولیس ایران – النصر عربستان
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰
ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه
داور: محمدتقی جعفری از سنگاپور

پاداش میلیاردی برای النصر عربستان در صورت شکست پرسپولیس

با اعلام وزیر ورزش و جوانان عربستان، تیم فوتبال النصر در صورت غلبه بر پرسپولیس ایران و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا پاداش چشمگیری دریافت می‌کند.

«عبدالعزیز بن ترکی» وزیر ورزش و جوانان عربستان اعلام کرد بازیکنان النصر در صورتی که در دیدار نیمه نهایی هم به برتری برسند و راهی فینال آسیا شوند، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال سعودی (حدود ۱۱ میلیارد تومان) پاداش می گیرند.

«روی ویتوریا» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تاکنون از ۳۰ بازیکن استفاده کرده و سیاست چرخشی را برای بازی دادن به نفراتش در پیش گرفته است.

با این حال از هشت مسابقه انجام شده در این فصل از رقابت‌های آسیایی، «برادلی جونز» دروازه‌بان استرالیایی و «سلطان الغنام» مدافع این تیم در هفت مسابقه به میدان رفته‌اند و رکورددار هستند.

«عبدالرزاق حمدالله» مهاجم مراکشی و گلزن النصر هم تاکنون در پنج دیدار بازی کرده است.

تیم النصر ۱۰ بازیکن زیر ۲۳ سال هم در لیست خود دارد.

مقایسه آماری پرسپولیس و النصر

پرسپولیس هرچند کار دشواری مقابل النصر عربستان دارد اما از نظر آمارها از حریف خود عملکرد بهتری در زمین نشان داده است.

چهارشنبه شب شاگردان یحیی گل‌محمدی با برتری مقابل پاختاکور ازبکستان راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند. اتفاقی که برای تیم های ایرانی بی‌نظیر است چرا که پرسپولیس در چهار سال گذشته سه بار به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافته است و یک رکورد را در بین تیم‌های ایرانی به ثبت رسانده است. بازی با پاختاکور فرصت هنرنمایی عیسی آل کثیر بود. جایی که او توانست هر دو گل پرسپولیسی‌ها را به ثمر برساند و با نمره ۷.۹۱ بهترین بازیکن زمین شود.

بعد از آل کثیر، سعید آقایی و سیامک نعمتی، مدافع چپ و راست پرسپولیس بهترین عملکرد را در این بازی داشتند و دو پاس گل این دیدار نیز توسط همین دو بازیکن به انجام رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی با مالکیت توپ بالا و ۵۴۹ پاس عملکردی درخشان را از خود به نمایش گذاشتند. ۱۰ شوت و دقت پاس ۸۸ درصدی پرسپولیس نمایش خوب این تیم را ثابت می‌کند که در نهایت این عملکرد باعث شد به مرحله بعد نیز صعود کند.

حریف پرسپولیس در مرحله بعد از عربستان می‌آید. النصر که در مرحله گروهی با سپاهان هم‌گروه بود و صدرنشین به مرحله حذفی صعود کرد، پس از شکست التعاون و الاهلی دو تیم دیگر عربستانی باید در مرحله نیمه نهایی مقابل پرسپولیس قرار گیرد. روی ویتوریا، سرمربی پرتغالی النصر تیمی پرقدرت را ساخته است که مقابل هر حریفی خطرساز هستند. شاگردان ویتوریا با گل‌های پیتی مارتینز و عبدالفتاح عسیری از سد الاهلی گذشتند.

سلطان الغنام هر دو پاس گل النصری‌ها مقابل الاهلی را داد تا بهترین بازیکن این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد. پیتی مارتینز، عواد خمیس، عبدالله مادو و عبدالمجید الصلیهم دیگر بازیکنان این تیم عربستانی بودند که از لحاظ آماری در بین بهترین بازیکنان مرحله یک چهارم نهایی قرار گرفتند.

اما النصری‌ها با این که در مقابل الاهلی از نظر آماری بهتر از حریف‌شان نبودند، توانستند پیروز از زمین خارج شوند. آن‌ها با درصد مالکیت ۴۷.۳ و ۴۲۴ پاس به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. اما نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره داشت شوت‌های زیاد شاگردان روی ویتوریا به سمت دروازه حریف‌شان بود. آن‌ها ۱۵ شوت روانه دروازه الاهلی کردند که تعداد قابل توجهی است و برنامه تاکتیکی ویتوریا برای این بازی بود.

با همه این‌ها باتوجه به آمارها و آمادگی بالای بازیکنان پرسپولیس، شانس پرسپولیس را برای حضور در فینال لیگ قهرمانان می‌توان بیش‌تر از النصر دانست. البته نباید از این تیم عربستانی غافل شد چرا که آن‌ها به خوبی تیم‌های ایرانی را می‌شناسند و دست کم گرفتن این تیم عربستانی به معنای شکست و حذف از این رقابت‌ها خواهد بود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه برگزاری بازی پرسپولیس با النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ گزارشی از این بازی منتشر کرد.

تقابل الغنام با نعمتی

از میان رقابت های جذاب و تماشایی در بازی امروز پرسپولیس با النصر می توان به رقابت در پست دفاع راست پرسپولیس و چپ النصر پرداخت. در این پست الغنام ۱۹ ساله با سیامک نعمتی رقابت می کند. نعمتی در پست مدافع راست در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در دوحه نمایش خوبی داشته و توجه ها را به خود جلب کرده است.

الغنام یکی از چشم اندازهای بسیار مورد توجه در عربستان است. او از جنب و جوش جوانی برخوردار است. همانطور که پیش از این نشان داد او از طریق دفاع در بازی با الاهلی عربستان به مارتینس توپ را رساند تا گل را به ثمر برساند. هیچ بازیکنی بیشتر از او در این رقابت ها دربیل سالم نداشته چون او ۱۹ دریبل انجام داده است.

در این میان، نعمتی از سال ۲۰۱۸ یکی از مهره های کلیدی پرسپولیس است. او جایگاه خود را در سمت راست و خط میانی ثابت کرده است. با این وجود بعد از مصدومیت مهدی شیری در بازی هفته سوم لیگ قهرمانان مقابل التعاون باعث شد تا یحیی گل محمدی او را به پست دفاع راست منتقل کند. او تا اینجای رقابت ها درخشش خوبی داشته است. او در این پست هم ویژگی های هجومی اش را نشان داده و در بازی با پاختاکور ازبکستان به عیسی آل کثیر در خط حمله کمک زیادی کرد.

اگر نعمتی بار دیگر به عنوان مدافع راست مقابل النصر به کار گرفته شود جای تعجب ندارد چون او در ۶ بازی در این پست بازی کرده است. به احتمال زیاد تیم تهرانی از قدرت این بازیکن در سمت راست مقابل تیم سعودی استفاده خواهد کرد. تقابل الغنام با نعمتی در بازی جذاب خواهد بود.

خاطرات خوش احساس پهلوان مقابل النصر

احسان پهلوان یکی از بازیکنان جدیدی است که قبل از آغاز مجدد لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس پیوست. مثل حامد لک، عیسی آل کثیر، سعید آقایی و میلاد سرلک او درخشش خوبی در ترکیب پرسپولیس داشت. پهلوان مهاجم توانمندی است و در بازی با شارجه ۱۱ پاس تعیین کننده داد.

بازیکن ۲۷ ساله هنوز نتوانسته از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش باشد به رغم این که اور در ذوب آهن یکی از مهره های اصلی تیمش بود. پهلوان از سال ۲۰۱۶ تاکنون برای تیم های مختلف در لیگ قهرمانان آسیا ۲۶ بار بازی کرده و موفق شده تنها ۳ گل در این بازی ها به ثمر برساند.

با این وجود پهلوان در بازی با امروز با النصر به دنبال افزایش تعداد گل های خود در آسیا است. او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ به همراه ذوب آهن مقابل النصر دو بازی انجام داد. او در بازی اول دو گل برای تیمش به ثمر رساند. در بازی برگشت هم یک پاس گل داد.

بیست بازی از آن بازی تاکنون در رقابت های آسیایی بازی کرده ولی هنوز نتوانسته گلی به ثمر برساند. اما به نظر می رسد او به دنبال گلزنی دوباره در این رقابت ها است و می تواند در بازی با النصر به تیم ایرانی کمک کند.

تقابل بهترین های لیگ قهرمانان آسیا (حامد لک مقابل جونز)

از میان دو تیم باقی مانده از منطقه غرب در لیگ قهرمانان آسیا واقعا سخت است که بگوییم کدام یک از گلرهای این دو تیم بهتر بودند. چون برد جونز و حامد لک عملکردی خوب در این رقابت ها داشتند. در ۱۱ بازی انجام شده جونز در بازی تیمش با العین غایب بود. هر دو گلر در این رقابت ها تنها یک گل دریافت کردند.

تعدادی از تیم‌ ها با وجود داشتن بزرگترین مهاجمان در غرب با تعداد زیادی از گزینه ‌های حمله به خود می بالیدند اما اشتباهات دروازه بان ها  برای آنها گران تمام شد، از بین رفتند. در این شرایط جونز کهنه کار و لک باتجربه در دروازه دو تیم النصر و پرسپولیس، عملکرد فوق العاده ای داشتند و این دو تیم به نیمه نهایی رسیدند.

جونز با ورود به النصر در سال ۲۰۱۸ چیزی کم از یک خرید عالی نداشته است. او به دنبال افزودن یک جام قاره ای به کارنامه اش با النصر بعد از عنوان قهرمانی لیگ حرفه ای عربستان در ۱۹-۲۰۱۸ است. این بازیکن ۳۸ ساله در چهار بازی آخر در ترکیب النصر حضور داشت که بیش از هر دروازه بان دیگری سیو کرده است (۲۴ گل) و فقط با گل دیرهنگام بغداد بونجاح او را شکست داد.

پرسپولیس قبل از آغاز مجدد لیگ قهرمانان آسیا با حامد لک قرارداد امضا کرد. او جانشین علیرضا بیرانوند شده بود که اعتماد زیادی به او داشتند. با این وجود او با کمک ۴ مدافع پرسپولیس در ۶ بازی تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرد.

پرسپولیس در سومین تقابل با یک تیم ریاض شانس می آورد؟

پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم های پایتخت عربستان بدشانس بوده و تاکنون ۲ بار بوسیله الهلال دیگر تیم شهر ریاض در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ حذف شده است.

پرسپولیس برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید اما آرزوی رسیدنش به فینال به دست الهلال به باد رفت. در بازی رفت الهلال با درخشش عمر خربین پرسپولیس را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و در مجموع با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شد. همچنین یک تقابل دیگر با الهلال در سال ۲۰۱۵ داشت که در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر الهلال به پیروزی رسید.

این سومین تقابل پرسپولیس با تیم های شهر ریاض است. پرسپولیس اکنون این بار به مصاف النصر می رود و می خواهد به بدشانسی خود در مراحل حذفی آسیا مقابل تیم های پایتخت عربستان پایان دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ