بهترین جای شمال برای سفر بعد از کرونا کجاست؟

0

مناطق بکر شمال در مازندران و گیلان، هوش و حواس را از سر هر مسافری می‌پرانند. غارها، جنگل‌ها، دشت‌ها، روستاها و رودهای متعددی در گیلان و مازندران زیبا وجود دارد که در دسته‌بندی مناطق بکر شمال قرار می‌گیرند.

ایران مناطق زیبا و دیدنی زیادی دارد. دیگر همه با این موضوع موافق‌اند. مثلا همین شمال کشور را در نظر بگیرید. از شرق تا غرب شمال ایران، ناحیه سبز و دیدنیِ جذابی است که با سفر به هر بخش از آن با انبوهی از دیدنی‌های ناب رو به رو می‌شوید. مناطق بکر شمال در مازندران و گیلان، هوش و حواس را از سر هر مسافری می‌پرانند. غارها، جنگل‌ها، دشت‌ها، روستاها و رودهای متعددی در گیلان و مازندران زیبا وجود دارد که در دسته‌بندی مناطق بکر شمال قرار می‌گیرند. اگر از مناطق دیدنی شمال بگذریم به تنوع اقامتگاه های آن می رسیم که انتخاب را برای مسافران سخت کرده است، البته نگران نباشید در استان های شمالی برای هر سلیقه ای اقامتگاه های ویژه ای وجود دارد و شما می توانید بدون نگرانی به اجاره ویلا یا اقامتگاهی مطابق با علاقه و سلیقه خود بپردازید.

اگر دوست دارید که با بهترین شهر شمال برای تفریح آشنا شوید و مناطق بکر گیلان و مازندران را برای سفر بعدی‌تان انتخاب کنید حتما با جاباما همراه باشید.

دریاچه لفور، سوادکوه، مازندران

دیدن سد البرز یا دریاچه لفور در قلب جنگل‌های سوادکوه مازندران یعنی سفر به عمق زیبایی‌های یک جنگل و طبیعت خالص. دیدن یک دریاچه زیبا در دل جنگلی با درختان متنوع و سبز بیشتر شبیه رویاست تا واقعیت. بازدید از لفور بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال طبیعتی خاص می‌گردند و شمال برایشان به معنای کشف نقاط مختلف و بکر طبیعی است. این دسته از افراد فقط به دنبال دیدن ساحل دریا و گشت‌وگذار در ویلاهای معمولی نیستند. حس کردن طبیعت سبز از نزدیک و استشمام خنکی بی‌نظیر و لطیف هوا چیزی است که شمال‌گردان حرفه‌ای می‌خواهند. اگر تمایلی به اجاره ویلا در شمال ندارید، امکان چادر زدن در کنار دریاچه لفور هم وجود دارد. پس اگر اهل کمپینگ هستید و دوست دارید که شب را در طبیعت بگذرانید باید وسایل و تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشید. اگر در طبیعت، آتش روشن می‌کنید باید حواستان باشد که به محیط، آسیبی وارد نشود.

دریاچه چورت، ساری، مازندران

یکی از مناطق بکر شمال در مازندران هم دریاچه چورت است. این دریاچه زیبا در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. زمین‌لرزه و رانش زمین در سال‌های گذشته باعث شکل‌گیری چورت شده است و در بخش چهاردانگه مازندران قرار دارد. به دریاچه چورت، دریاچه میانشه هم گفته می‌شود. درختچه‌های خشک ‌شده‌ای داخل آب دریاچه قرار دارند که به آن حالتی اسرارآمیز و افسانه‌ای می‌دهند. اگر به شهر ساری سر می‌زنید که قطعا در فهرست گزینه‌های مختلف برای انتخاب بهترین شهر شمال برای تفریح جای دارد به بازدید از دریاچه چورت هم فکر کنید. اگر حوالی دریاچه به خاطر رطوبت ناشی از بارندگی، خیس و گل‌آلود نباشد، چادر زدن در کنار آن می‌تواند ایده لذت‌بخشی باشد و خاطره شیرینی از دیدن یکی از مناطق بکر شمال برایتان به وجود بیاورد.

 

جنگل نیرنگ، نوشهر، مازندران

پارک جنگلی نیرنگ یا خانیکان در نوشهر مازندران هم از مناطق بکر جنگلی شمال است. رودخانه‌ای به نام کرکرود در حوالی جنگل باعث می‌شود که این منطقه به مجموعه‌ای کامل از زیبایی‌های طبیعی تبدیل شود. درختان بلند، رودی خروشان و البته آب‌تنی کردن در این رودخانه، سفر به نیرنگ را برایتان خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی خواهد کرد. این جنگل در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. بوی گیاهان جنگلی، قدم زدن در میان درختان و گذاشتن پاها در آب رودخانه کرکرود به معنای یک سفر عالی در طبیعت است که روح و روانتان را از دود و آلودگی‌های شهری جدا می‌کند و برای مدتی هم که شده، احساس شادابی و تازگی را در وجودتان جاری می‌سازد.

جنگل دالخانی، رامسر ، مازندران

رامسر قطعا در فهرست دیدنی‌های ایران برای بسیاری از افراد به عنوان بهترین شهر شمال برای تفریح شناخته می‌شود. البته از حق که نگذریم، رامسر واقعا دیدنی است. شاید نتوان آن را بهترین نامید چون در هر حال، هر یک از شهرهای شمالی حرف‌هایی برای گفتن دارند اما طبیعت زیبای آن و امکانات تفریحی‌اش بی‌نظیرند. مثلا جنگل‌های دالخانی رامسر را در نظر بگیرید. این جنگل‌ها بی‌تردید از زیباترین نقاط بکر شمال هستند. جنگل‌هایی که در ناحیه کوهستانی واقع شده‌اند و در جنوب شرقی رامسر قرار دارند. اگر قصد سفر به رامسر و دیدن جنگل‌های دالخانی را دارید باید بدانید که هوای این جنگل‌ها تقریبا در تمام فصول سال مطبوع و خنک است و اگر تابستان هم به دل جنگل بزنید با هوای گرم و شرجی چندان آزاردهنده‌ای رو به رو نخواهید شد. درختان فندوق، ازگیل، بلوط و ولیک هم که زیور این جنگل‌ها هستند.

منبعhttps://www.jabama.com/mag/incredible-places-of-north

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ