تست بارداری از روی نبض دست +نحوه تشخیص جنسیت

0

تشخیص حاملگی و تعیین جنسیت جنین از روی نبض مادر با استفاده از طب چینی اشنا شوید.

متخصصین طب چینی ادعا می کنند که می توانند حتی زودتر از آزمایش هایی مثل بیبی چک، به بارادار بودن شما پی ببرند و آن هم از طریق گرفتن نبض. هنگامی که یک متخصص طب چینی به شما می گوید: تبریک می گویم، شما یک نبض شاد دارید! به این معنی است که شما باردار هستید. تشخیص بارداری از روی نبض به روش طب چینی ساده نیست و اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید با دقت این مقاله را بخوانید.

روش طب چینی در تشخیص بیماری

پزشکان متخصص طب چینی، به طور عمده از طریق چهار معاینه، «مشاهده»، «بوییدن»، «گوش دادن و سؤال پرسیدن» و همچنین «لمس کردن» حالات بیمار را تشخیص می دهند.

– مشاهده: مشاهده رنگ و روشنایی چهره، زبان، چشم ها و سایر قسمت های بدن.

– گوش دادن: گوش دادن به صدای بیمار و تنفس و همینطور بررسی وضعیت بدن بیمار با پرسیدن سوالاتی عادات غذایی، عادات دفع، الگوی خواب شبانه و حساسیت بدن به درجه حرارت.

– بوییدن: بررسی این که آیا بدن بیمار بوی خاصی می دهد. بخصوص دهان و تنفس وی.

– لمس کردن: لمس کردن و حس کردن گرمای دست و همینطور گرفتن نبض بیمار از مچ دست.

پس از حاملگی تغییرات زیادی در سیستم قلبی و عروقی رخ می دهد. این تغییرات شامل افزایش میزان جریان خون، افزایش سطح استروژن، افزایش ضربان قلب به اندازه ۱۰-۱۵ نبض در دقیقه، افزایش میزان متابولیسم پایه و دیگر موارد می شود. طبیعتا از نظر متخصصین طب چینی ، تشخیص بارداری از روی نبض دست با چنین تغییراتی امکان پذیر است.

تشخیص بارداری از روی نبض

شایعترین محل گرفتن نبض بدن، نبض شریان شعاعی است. متخصصان طب چینی ضربان نبض مچ دست را به سه قسمت تقسیم می کند که عبارتند از کوبیت (چی)، بار (گوان) و اینچ (چان).

آنها از پالپ انگشت شاخص، انگشتان وسط و انگشتان حلقه استفاده می کنند تا نبض شما را بگیرند و در طول تشخیص با استفاده از مقادیر مختلف فشار انگشتان، شریان های شعاعی را لمس می کنند.

در مراحل اولیه بارداری، نبضی که در موقعیت اینچ دست چپ قرار دارد، به آرامی می زند و کمی لغزنده است. در همان زمان، نبض موقعیت های کوبیت و بار هم آرام و لغزنده تشخیص داده می شود. همانطور که جنین رشد می کند، نبض لغزنده در موقعیت اینچ دست چپ، و نبض موقعیت های کوبیت در هر دو دست قوی تر و واضح تر می شود.

به طور کلی، نبض زنان به طور معمول ضعیف تر از مردان است. مطالعات پزشکی مدرن نیز ثابت کرده است که نبض و شریان خروجی قلب مرتبط هستند. مردان و زنان دارای میزان مختلف از شریان خروجی قلب هستند، بنابراین نبض های آنها هم متفاوت خواهد بود.

تشخیص جنسیت نوزاد

شما احتمالا در مورد چارت جنسیتی چینی شنیده اید، که به طور گسترده ای برای پیش بینی جنسیت یک کودک متولد نشده استفاده می شود. هرچند که نتیجه این پیش بینی هنوز هم مشکوک است، زیرا اطلاعات علمی کمی برای این موضوع وجود دارد. با این وجود، تعیین جنسیت نوزاد و تشخیص بارداری از روی نبض، منظم تر و علمی تر است.

جدول چینی تعیین جنسیت جنین

در طب چینی از جدول زیر هم برای تشخیص جنسیت جنین استفاده می شود. در این جدول بر اساس ماه بارداری مادر و سن مادر در هنگام بارداری نوع نوزاد تشخیص داده می شود. سن و ماه بارداری در این جدول بایستی بر اساس ماه های قمری چینی باشد.

گرفتن نبض علایم بارداری علائم حاملگی طب سنتی چینی طب سنتی تشخیص بارداری تست بارداری و حاملگی تست بارداری سنتی انواع نبض در بدن آزمایش بارداری

در نظریه طبی چین، مرد یانگ است و زن یین است؛ بر همین اساس سمت چپ نیز یانگ است در حالی که سمت راست یین است.

بن هو مای ژودر سال ۱۵۶۴ در کتاب خود از قول لی شی ژن که بزرگترین گیاهشناس تاریخ چین محسوب می شود، به این موضوع اشاره می کند که:

« اگر جنین پسر تشخیص داده شود، نبض کوبیت چپ احساس لغزنده تر و سریع تر می شود و شکم مانند کف ظرف وک (یک ظرف غذای سرخ کردنی چینی) متورم می شود. اگر جنین دختر تشخیص داه شود، نبض کوبیت راست لغزنده و سریع تر است و شکم مانند یک چرخ بامبو متورم می شود.»

یی ژونگ جین جیان در دایره المعارف پزشکی خود در سال ۱۷۴۲، تقریبا همین نظر را تایید می کند:

« اگر نبض لغزشی در سمت چپ باشد، نوزاد پسر است و اگر در سمت راست باشد، دختر است. همچنین تشخیص بارداری از روی شکم علائمی دارد. اگر جنین پسر باشد، شکم مانند دیگ می شود و اگر دختر باشد، شکم مانند یک سبد حصیری می شود. »

بیش از ۲۰ نوع نبض متفاوت وجود دارد. یک متخصص با تجربه می تواند ۲۸ یا حتی ۲۹ نوع نبض را شناسایی کند. نبض لغزنده به صورت آرام و بدون محدودیت جریان دارد، مانند مروارید که در لوله ای بلغزد. اگر نبض سمت چپ لغزنده تر و سریعتر از نبض سمت راست باشد، جنین پسر تشخیص داده می شود، در غیر این صورت دختر تشخیص داده می شود.

اگر نبض های لغزشی در هر دو موقعیت کوبیت در دست ها تقریبا یکسان باشد، زن می تواند به دوقلو حامله باشد. برای نتیجه گیری دقیق تر، تشخیص باید در صبح انجام شود. البته، تنها متخصصان با تجربه طب چینی می توانند دقیقا نبض لغزنده و در نتیجه جنسیت نوزاد را تشخیص دهند.

اگر باردار هستید، می توانید برای تعیین جنسیت و تشخیص بارداری از روی نبض با طب چینی را امتحان کنید.

منبع:نبض ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ