راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی (داخل شهری با افسر)

0

راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی نی نی سایت ، دعا برای قبولی در امتحان رانندگی ، اشتباهات ازمون عملی رانندگی ،دلایل رد شدن در ازمون رانندگی ، تجربیات امتحان شهری رانندگی ، قبولی صد در صد در ازمون شهری

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم؟

نکته اول: جزئیات را فراموش نکنید

تنظیم صندلی، تنظیم آینه، راهنما
برای دید کافی باید صندلی تنظیم باشد. در صورتی که برای تنظیم صندلی حوصله به خرج ندهید تسلط کافی بر روی پدال‌ها نخواهید داشت. هر سه آینه باید طبق دید شما تنظیم شود. پیش از استارت زدن این دو مورد را کنترل کنید. کمربند فراموش نشود، ترمز دستی فراموش نشود، و اما راهنما نکته اساسی است.
زمان راه افتادن آنقدر موارد مختلفی را باید بررسی کنید که ممکن است راهنما زدن را فراموش کنید. بسیاری از هنرجویان در همان گام اول با نزدن راهنما تمام امتحان را خراب می‌کنند. اگر قرار است باایستید، دور بزنید، بپیچید و هر تغییر جهتی که اعمال می‌کنید، راهنما را فراموش نکنید.

 

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری

 

 حواستان به کلاچ باشد
کافیست به سرعت پا را از روی کلاچ بردارید یا برای دنده عوض کردن تا ته کلاچ را فشار ندهید. چه اتفاقی می‌افتد؟ حرکت‌های ناهنجار ماشین و خاموش کردن و یا صدای ناهنجار همان موردی است که بسیاری از هنرجویان را به آزمون مجدد کشانده. حواستان به کلاچ باشد، بار اول با احتیاط کلاچ را بالا بیاورید تا جای درست کلاچ ماشین آزمون دستتان بیاید. عجله نکنید، دستپاچه نباشید. تا زمانی که فرمان در دست شماست و پای شما روی ترمز است هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

نرم رانندگی کنید
ترمز شدید، گاز شدید، حرکت فرمان شدید بسیار مخرب است. سواری ماشین یکی از مهم‌ترین نکات است که افسر به آن توجه می‌کند. کافیست افسر یک بار بر اثر ترمز شدید شما به شیشه جلو متمایل شود. شاید همان لحظه رد نشوید اما مطمئن باشید کارتان در ادامه سخت شده، سواری نرم نشان دهنده تسلط شماست.

خاموش نکنید
حواستان به خاموش نشدن ماشین باشد. در ایست کامل خلاص کنید، همیشه با اندکی فشار دادن گاز جلوی خاموش شدن ماشین را بگیرید. با کلاچ به نحوی کار کنید که ماشین خاموش نشود. بدانید که خاموش کردن ماشین یک نمره منفیست و اگر تکرار شود، در آزمون رد می‎شوید. اکثر موارد خاموش کردن به دلیل استرس زیاد اتفاق می‌افتد. برای کنترل استرس راه‌های موجود را امتحان کنید.

نکته: قبل از شروع به حرکت حتما کلاچ ماشین را کنترل کنید و یا قلق گیری کنید، توصیه هنرجویانی که قبلا در آزمون شهری رانندگی شرکت کرده اند بیشترین خاموشی ماشین در آزمون شهری عدم قلق گیری کلاچ است پس حتما قبل از حرکت کلاچ ماشین را قلق گیری و نیم کلاچ حرکت کنید.

اشتباهات ازمون عملی رانندگی

 

دور دو فرمان و پارک دوبل
بر دور دو فرمان و پارک دوبل تسلط داشته باشید. در مورد دور دو فرمان که می‌بایست بدون ایراد بتوانید ماشین را دور بزنید. در این مورد افسر تخفیفی برای شما قائل نمی‌شود، خصوصا آنکه در هنگام جابجایی عملکرد شما خطرساز باشد. اما در مورد پارک دوبل، دراین مورد تمیزی و دقت کار مهم است. اما شاید چند سانت فاصله یا کمی کم تجربگی شما برای افسر قابل چشم پوشی باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که در مورد پارک دوبل اعتماد به نفس خوبی ندارید بهتر است لااقل موارد محدودی را رعایت کنید. مورد اول آنکه به هیچ عنوان تماسی با ماشین‌های پارک شده نداشته باشید. به آینه یا بدنه هر کدام که باشد نه تنها در جا آزمون را رد می‌شوید بلکه دردسرهای بعدی را نیز به جان می‌خرید. هنگام پارک دوبل راهنما فراموش نشود. هنگام پارک دوبل خاموش نکنید. به جدول برخورد نکنید. این موارد را حتی در صورتی که مهارت بالایی در پارک دوبل نداشته باشید نیز می‌توانید رعایت کنید.

در دام افسر نیوفتید
بدون شک در مواردی افسر به شما خواهد گفت که روبروی پارکینگ خانه یا زیر تابلو توقف ممنوع، ماشین را نگه دارید، اگر بدون اشاره به ممنوع بودن توقف در محل به حرف افسر گوش کنید نمره منفی را گرفته‌اید! افسر در حال آزمون گرفتن از شماست بنابراین حواستان باشد که در دام او نیوفتید. حتما به نشانه‌های توقف ممنوع دقت کنید. در هنگام توقف راهنما فراموش نشود و آینه را چک کنید. اگر آینه را خوب بررسی نکنید و ماشین پشت سر شما با صدای بوق اعتراض کند، افسر نمره منفی بابت عدم توجه به آینه را برایتان ثبت می‌کند. اگر جایی که دور ممنوع است گفت دور بزنید، اگر در کوچه ورود ممنوع خواست بپیچید یا از چراغ عبور کنید، در حال امتحان کردن شماست. هشیار باشید. افسر منطقه مورد آزمون را قدم به قدم می‌شناسد.

حواستان به حق تقدم‌ها باشد
فرعی به اصلی و میدان، در این موارد بسیار هشیار باشید. حتی ممکن است افسر از شما در این مورد سوال کند. با تمرکز به سوال پاسخ دهید. برخی تصور می‎کنند که مباحث آیین نامه در امتحان عملی به کار نمی‌آید. این تصور اشتباه است. افسر اجازه دارد در مورد آیین نامه نیز شما را بیازماید و باید سربلند بیرون بیایید. در واقع تسلط بر قوانین باید پیش از آزمون عملی ایجاد شده باشد و در صورتی که نتوانید سوالات حق تقدم را پاسخ دهید تاثیر زیادی بر نظر افسر خواهد داشت.

توجه داشته باشید در میدان حق تقدم با وسیله ای است که داخل میدان در حال حرکت است.به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. این مورد از نظر افسران آزمون گیرنده بسیار پر اهمیت است متاسفانه بسیاری از هنرجویان از این مورد نمره منفی دریافت میکنند.

شما اجازه دارید اشتباه کنید
به غیر از اشتباهات خطر ساز، سایر اشتباهات شما ممکن باعث رد شدن نشود. افرادی هستند که با یک اشتباه توانستند از آزمون عملی سربلند بیرون بیایند. افسر تمامی جوانب را می‎سنجد بنابراین وظیفه شما این است که در گام اول اشتباه نکنید و در گام دوم اگر هم اشتباه کردید بتوانید ادامه آزمون را بدون اشتباه تمام کنید. اغلب افراد با اشتباه اول دست و پای خود را گم می‌کنند و پشت سر هم اشتباه می‌کنند. باید بتوانید اعصاب خود را تحت کنترل داشته باشید. اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و بدون استرس به کار خود ادامه دهید.

اصول دنده عقب را رعایت کنید
حواستان باشد که ممکن است طی آزمون یا برای پارک مجبور باشید دنده عقب بگیرید. حتما دستتان را پشت صندلی افسر بگذارید و بچرخید. برخی افراد برای دنده عقب تنها از آینه به پشت نگاه می‌کنند. شاید از شرایط پشت آگاهی کامل داشته باشید و نیازی به چرخیدن کامل به عقب نباشد اما یادتان نرود شما در حال آزمون دادن هستید و افسر به دنبال کارهای اشتباه شماست. پس همه چیز را طبق اصول انجام دهید.

خوش اخلاق باشید
نکته دهم و نکته آخر تعامل شما با افسر است. به هر ترتیب آزمون عملی توسط عامل انسانی گرفته می‌شود و اوست که می‌تواند شما را قبول یا رد اعلام کند. از نظر برخورد و اخلاق حواستان به همه چیز باشد. بدانید که غرور زیاد کار دستتان می‌دهد. افسر برای رانندگانی که ادعای زیادی دارند و مغرور هستند سختگیری بیش‌تری می‌کند. بهتر است حالت یک راننده تازه کار را داشته باشید اما کاملا تسلط خود را حفظ کنید. افسرها با راننده‌های تازه‌کار دقیق و مسلط بهتر کنار می‌آیند.

روز پیش از آزمون

سد بزرگ پیش پای شما استرس است. برای برداشتن این سد دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید:

۱- اول آنکه تا جایی که می‌توانید به تسلط و مهارت خود بیفزایید. بدانید که کارهایی که بر آن مسلط هستید استرس کمتری در شما ایجاد می‌کند.
۲- دوم به شرایط ذهن شما باز می‌گردد. اگر همواره مشکل استرس را در خود داشته‌اید از راهکارهای کلی برای کنترل آن استفاده کنید. نوشیدنی آرامش بخش، آدامس یا موسیقی می‌تواند شرایط را براتان راحتتر کند. حواستان به خواب کافی باشد.
۳- سومین توصیه بازسازی شرایط آزمون است. یکی از بهترین کارهایی که برای کنترل استرس می‌شود انجام داد آن است که چندین بار خود را در شرایط آزمون قرار دهید. همه چیز را برای خود شبیه سازی کنید. بارها صندلی و آینه را تنظیم کنید. بارها راهنما زدن را تمرین کنید. بارها پارک دوبل و دور زدن را تمرین کنید. به این ترتیب حتی روز آزمون در شرایط فشار و استرس می‌توانید کارهای روتین را انجام دهید و زمانی که کارهای اول را به خوبی انجام دهید به مرور استرس شما کاهش خواهد یافت.

۴- از اشتباه نترسید. نهایت قرار است در آزمون رد شوید، فاجعه اتفاق نمی‌افتد. با اولین اشتباه دنیا به آخر نمی‌رسد، اگر در حین آزمون اشتباه کردید با خود بگویید که هنوز فرصت دارید و حتی اگر این آزمون موفق نشوید هم باز می‌توانید مجدد آزمون دهید. بخشی از استرس مربوط به فکرهای منفی است. فکرهای منفی را از خود دور کنید.

نکات کلیدی و هرآنچه باید قبل از آزمون رانندگی شهر بدانید + ( قبولی صد در صد )

تمام نکاتی که برای قبول شدن در ازمون عملی رانندگی در شهر نیاز دارید را برای شما گرد هم اوردیم تا با خیال راحت و بدون هیچ استرسی امتحان علمی رانندگی در شهرتون رو پشت سر بگذارید.

در ابتدا قواعد آزمون را به شما اموزش میدهیم:

۱- آزمون رانندگی در همه جا دوشنبه ها ساعت ۸ برگزار میشود و شما میبایست از ساعت حداکثر ۷ در محل حضور داشته باشید در غیر این صورت نوبت به شما نمیرسد و مجبورید ی هفته دیگر مراجعه کنید.

۲- افسر مجری ازمون افرادی را که در ازمون شرکت کرده اند به گروه های ۴ نفری تقسیم میکند و هر گروه یک سر گروه دارد ، سرگروهی به منزله این است که اولین نفر باید از گروه خودتان ازمون دهید! و به ترتیب تا نفرات اخر یکی یکی آزمون میدهند.

۳- هنگاهی که نوبت به گروه شما رسید سر گروه با در دست داشتن کاردکس تمام افراد گروه روی صندلی راننده مینشیند (با رعایت مواردی که در ادامه خواهیم گفت ) و دیگر افراد گروه از درب سمت راست ( سمت پیاده رو ) سوار ماشین میشوند.

نکاتی که شما باید رعایت کنید تا قبول شوید از این قرار هستند:

۱- به هنگام سوار شدن میبایست حواستان به ماشین هایی که در حال عبور هستند باشد زیرا اگر حواستان نباشد ممکن است ماشینی از نزدیکی ماشین شما در حال عبور باشد و زمانی که کنار درب ماشین در حال سوار شدن بودید با شما تصادف کند و یا زمانی که درب خودرو را باز میکنید با شما اصابت کند!

۲- برای باز کردن درب ماشین میبایست پس از نگاه به سمت چپ و راست جهت اطمینان از عبور نکردن ماشین از کنار شما ، با دست چپ درب خودرو را باز کنید و پس از باز شدن درب دست راستتان را روی فرمان بگذارید و پای راست خود را به ماشین داخل کنید و کف ماشین بگذارید و سپس کامل وارد ماشین شوید و درب خودرو را با استفاده از دستگیره ای که داخل ماشین روی درب قرار دارد ببندید.

۳- اولین کاری که میکنید باید تنظیم صندلی باشد ، با کشیدن دستگیره ی کف صندلی ، کفی صندلی خود را جوری تنظیم کنید که پاشنه ی پایتان روی کف ماشین و قسمت کف و نوک پایتان روی پدال ها قرار گیرد و پس از آن پشتی صندلی را با کشیدن اهرم سمت چپ جوری تنظیم کنید که دست های شما به حالت ۱۵۰ درجه باز باشد ( دست ها زیاد خمیده نباشند ) و به راحتی به فرمان دسترسی داشته باشید.

۴- حال نوبت بستن کمربند است ، به آرامی با دست راست زبانه ی کمربند را گرفته و به سمت قفل کمربند بکشید و برای راحت تر کشیده شدن کمربند ، با دست چپ کم کم آن را آزاد کنید.

۵- نوبت به آیینه ها رسید. با دست راست ایینه ی وسط را گرفته و جوری تنظیم کنید که وسط لبه ی پایین ایینه با چراغ ترمز شیشه عقب منطبق شود و پس از آن ایینه ی سمت راننده را با استفاده از دسته ی تنظیم جوری تنظیم کنید که دستگیره ی درب عقب در گوشه ی پایین سمت راست ایینه دیده شود.

۶- سوئی را چرخانده و در حالت اماده به استارت قرار دهید.

۷- پس از قطع شدن صدای پمپ بنزین ماشین چک کنید که ماشین در حالت خلاص قرار داشته باشد ( دنده بوش باشد ) و سپس استارت بزنید و سعی کنید با کمی گاز دادن هنگام استارت ماشین با تک استارت روشن شود و استارت طولانی نشود ، هرچند اهمیتی ندارد اما ممکن است افسر را حساس کند و سختگیر شود.

۸- حالا میبایست با گرفتن کلاچ ماشین را در دنده قرار دهید و پس از آن دستی را بخوابانید و قبل از حرکت راهنمای خروج از پارک ( راهنمای سمت چپ ) را بزنید ، بیش از نیمی از کسانی که ازمون میدهند به علت راهنما نزدن مردود میشوند!!

۹- با رعایت اصول خروج از پارک ( راهنما – مکث موقع خروج ا پارک – توجه به وضعیت عبور و مرور ماشین ها برای جلوگیری از تصادف ) ، از پارک خارج شوید و به هیچ عنوان استرس به خود وارد نکنید! هدف افسر ایجاد استرس و عجله در شماست و به هیچ عنوان به حرف های او توجه نکنید و رانندگی خودتان را بکنید!!

۱۰- هنگام دور زدن همیشه راهنما بزنید و سر پیچ ها حتما ایست کامل کنید بدون استثنا

۱۱- هنگام پارک دوبل حتما از راهنما استفاده کنید

۱۲- به هیچ عنوان از راهنما زدن و یا ایست کامل ها سر باز ندارید زیرا حتی یک مورد رعایت نکردن این ها شما را مردود خواهد کرد

*به علت مهم بودن بیش از حد برخی موارد دوباره ان ها را بیان میکنیم:

۱- افسر سعی در دست پاچه کردن شما دارد و شما باید با بی توجی به عجله کردن ایشان کار خود را به بهترین شکل بکنید
۲- هنگام خروج از پارک و شروع حرکت راهنما زده و دیگر موارد ذگر شده را رعایت کنید
۳- سر همه پیچ ها توقف کامل کنید زیرا حتی یک مورد توقف کامل نکردن و حتی با سرعت خیلی کم رد شدن شما را مردود میکند

امیدوارم آزمون خوب و بدور از استرسی را پشت سر بگذارید و به خاطر داشته باشید که در هنگام ازمون هرچه عقلتان میگوید درست است نه هرچه افسر میگوید.

نظرات کاربران تست درایو درباره آزمون شهری رانندگی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ