بیوگرافی کتایون خوانساری همسر شجریان +عکس فرزندش

1

کتایون خوانساری Katayoun Khansari متولد سال ۱۳۴۴ خورشیدی در تهران است.

پدر او بنیانگذار هنر گرافیک در ایران بود؛ از دوران جوانی در حزب پان ایرانیست فعالیت داشت، از طرفداران دکتر مصدق بود، او از روزنامه نگاران قدیم ایران و مدیر هنری نشریه ی زن روز و کلا مرد بسیار روشنفکری بود.

مادربزرگ کتایون خوانساری خانم اشرف کاشانی از اولین زنان بازیگر تئاتر ایران بود که آثار زیادی از او به جا مانده است. مادر او زمانی که پانزده سال داشت نقش اول فیلم ضربت به کارگردانی ساموئل خاچکیان را بازی کرد و جایزه بهترین بازیگر نقش زن را در فستیوال مسکوبه دست اورد او پس از ازدواج کار بازیگری را رها کرد.

همسر محمدرضا شجریان همسر شجریان گیتا خوانساری کیست رایان شجریان بیوگرافی محمدرضا شجریان بیوگرافی کتایون خوانساری اینستاگرام کتایون خوانساری اشرف کاشانی کیست Katayoun Khansari

عکس کتایون خوانساری و پسرش رایان و همسرش شجریان

کتایون خوانساری در خانواده ای که قدر هنر و هنرمند را میدانند بزرگ شده است. در تهران به مدرسه سهیل می رفته ودر نوجوانی به همراه پدر و مادر و تنها خواهرش (گیتا) به پاریس رفته است و پس از گرفتن دیپلم زبان فرانسه را در دانشگاه سوربن خواند. در سن نوزده سالگی با یک آقای ایتالیایی ازدواج کرد و از او یک دختر به نام استفانی دارد که اکنون با پدرش در پاریس زندگی می کند. کتایون در پاریس به کار طراحی جواهر مشغول بوده و یک مزون جواهرات فانتزی را اداره می کند.

سن و نحوه آشنایی با استاد شجریان

کتایون خوانساری در میهمانی بزرگداشت آقای نصرت الله کریمی که ۲۴ ساعت پس از ورود او به تهران بعد از سالها دوری از ایران ترتیب داده شده بود با استاد شجریان آشنا شد. او در بیست و شش سالگی با استاد شجریان ازدواج کرد.

محمدرضا شجریان پس از طلاق از فرخنده گل افشان، در حدود ۵۳ سالگی و در سال ۱۳۷۱ با کتایون خوانساری ۲۶ ساله ازدواج کرد.حاصل ازدواج دوم او پسری به‌نام رایان است که در سال ۱۳۷۶ در کانادا متولد شده‌است.

روابط بین فرزندان استاد شجریان با کتایون خوانساری

فرزندان استاد به دلیل خصوصیات کتایون خوانساری که یک دختر جوان بزرگ شده پاریس بود، او را به سختی پذیرفتند.

درباره زندگی زناشویی و فرزند کتایون خوانساری و استاد شجریان، از زبان خود او

استاد بسیار انسان کمال گرایی هستند این را در کارنامه زندگی شان هم می شود دید. من از همان ابتدا به این امر پی بردم لذا در زندگی خصوصی مان هرگز مشکلی باهم نداشتیم

پسر ما فرزند عشق است. عشق پدری در سن ۵۶ سالگی که در کمال شعور و درک و فهم از مسایل مختلف است. علم امروز ثابت کرده است که از نظر ژنتیکی بی تاثیردر فرزند نمی باشد. او از نظر خصوصیات اخلاقی به پدرش شبیه است و مطمئنا از هنر او بی نصیب نمی ماند. من شخصا معتقدم که هر هنرمند و متفکری بی مثال است. انسانهایی مثل خیام سعدی حافظ و شجریان هر یک در مقطع خاصی از زمان آمده اند و دیگر تکرار نمی شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. علی می گوید

    پدر کتایون خانساری بنیان گذار هنر گرافیک ایران بوده؟!
    خوبه نگفتید بنیان گذار هنر ایران بوده ،یا اصلا بنیانگذار ایران بوده!!!