مالکیت ذغال سنگ البرز شرقی به شرکت ذوب آهن اصفهان رسید

0
تعداد ۳۳۶ میلیون و ۷۵۷ هزار سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی طی معاملات روز جاری با قیمت پایه هر سهم ۱۸۳ تومان از سوی سازمان خصوصی سازی عرضه شد و در نهایت شرکت ذوب آهن اصفهان مالک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت ذغالسنگ البرز شرقی شد.

در همین ارتباط، مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با  بورس نیوز عنوان کرد: شرکت ذغال سنگ البرز شرقی سالانه حدود ۷۵۰ هزار تن ذغال سنگ و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره ذغال شویی تولید می کند و از توانایی تأمین بخشی از ذغالسنگ مورد نیاز جهت تولیدات “ذوب” برخوردار است.

مجتبی فریدونی با اشاره به اینکه ذغال سنگ مورد نیاز تولید “ذوب” حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است، در این خصوص ابراز داشت: این شرکت همراه با بهره برداری از واحدهای کک سازی شماره یک و سه طی سال گذشته، نیازمند میزان بیشتری از مواد اولیه است که انتظار می رود بخشی از آن توسط شرکت ذغالسنگ البرز شرقی تأمین شود.

وی در خاتمه به برنامه های آتی “ذوب” جهت تسهیل در تأمین ذغالسنگ مصرفی اشاره کرد و گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان در حالی طی سال گذشته برنده مناقصه بهره برداری از واحدهای تولید فاز ششم و هفتم شرکت ذغالسنگ طبس شد که پیش بینی می شود اجرای این امر طی ماه های آینده آثار مثبتی بر روند تأمین مواد اولیه مورد نیاز و تولید “ذوب” داشته باشد. این طرح در حال حاضر در مرحله برآورد هزینه ها و تجهیز دستگاه ها و لوازم مورد نیاز است، به گونه ای که پیش بینی می شود طی اوایل نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ