هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

0

با نداشتن تابعیت کشور کانادا، برای سفر و بازدید از این کشور، شما نیازمند دریافت ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa) هستید. ویزای توریستی کانادا، با صدور مجوز ورود به خاک این کشور، جهت بازدید متقاضیانی که جز شهروند و مقیم کانادا به شمار نمی روند، ورود موقت به کانادا را فراهم می کند.

برای یافتن اطلاعات جامع از نحوه اخذ ویزای توریستی کانادا، هزینه ویزای توریستی کانادا و دیگر سوالات در این زمینه، تا انتهای متن با ما باشید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

وجود طبیعت بکر و بی نظیر کشور کانادا سبب شده تا افراد بسیاری علاقه مند سفر و بازدید از کانادا، کشوری که سرشار از جاذبه های گردشگری بی شماری است، شوند.

ویزای توریستی کانادا که یکی از ویزای های غیر اقامتی این کشور شناخته می شود به همین منظور مورد استفاده متقاضیان قرار می گیرد. این ویزا با صدور مجوز ورود، اجازه سفر قانونی به کشور کانادا را بسته به نوع ویزای توریستی، در بازه زمانی های مختلف به متقاضیان می دهد.

ماموران اداره مهاجرت کانادا نیز تنها درخواست کنندگانی را که با هدف بازدید از اقوام، بازدید از جاذبه های گردشگری کانادا، آشنایی با کانادا به قصد سرمایه گذاری و… به این کشور سفر می کنند، بعنوان توریست شناخته و به آنها مجوز اخذ ویزای توریستی کانادا را می دهند. این ویزا با وجود آماده سازی شرایط برای سفر توریستی به کانادا، اجازه کار و یا تحصیل در کشور کانادا را به متقاضیان نمی دهد.

برای مشاهده شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا اینجا کلیک کنید.

انواع ویزای توریستی کانادا

هر یک از متقاضیان اخذ ویزای توریستی کانادا، قادر خواهند بود از طریق سه نوع ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزا، برای سفر موقت خود به کانادا درخواست ارائه دهند.

ویزای سینگل کانادا (ویزای یک بار ورود کانادا)

با دریافت ویزای سینگل جهت سفر توریستی به کانادا، متقاضیان تنها می توانند یک بار تا پایان مدت اعتبار ویزای خود، به کانادا سفر کنند. این ویزا که دارای مدت اعتبار ۶ ماهه می باشد، پس از اتمام، فرد را ملزم به خروج از خاک کانادا می کند. به صورتی که افراد پس از خروج، برای ورود به این کشور، مجددا نیازمند اخذ ویزای توریستی کانادا می شوند.

همچنین، اگرچه مدت اعتبار ویزا ۶ ماهه می باشد؛ اما در صورت خارج شدن از کشور در این مدت، ویزای فرد باطل شده و دیگر با همان ویزای قبلی، قادر به سفر مجدد به کانادا نمی باشد.

ویزای مولتیپل کانادا (ویزای مولتی کانادا)

ویزای مولتیپل از دیگر ویزای های مناسب جهت مهاجرت توریستی به کانادا می باشد. این ویزا  با داشتن مدت اعتبار ۵ ساله، اجازه چند بار ورود متقاضیان به کشور کانادا را می دهد. بنابراین متقاضیان با دریافت آن قادر خواهند بود تا در یک بازه ۵ ساله به کشور کانادا در رفت و آمد باشند.

این ویزا برای افرادی که قصد اقامت موقت در کانادا را دارند مناسب می باشد؛ زیرا آنها در هر بار ورود به کانادا تنها در ۶ ماه می توانند در این کشور اقامت کنند و پس از آن لازم است تا با خروج از کشور، مجددا برای اقامت ۶ ماهه دیگر به این کشور سفر کنند.

سوپر ویزای کانادا (ویزای والدین)

افراد مقیم کشور کانادا که دارای سنی بیشتر از ۱۸ سال هستند با ارسال دعوتنامه ای معتبر، می توانند والدین (پدر و مادر) و یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را با دریافت سوپر ویزای کانادا بعنوان توریست به کشور کانادا بیاورند. این ویزای توریستی کانادا نیز عموما از اعتبار ۱۰ ساله برخوردار است؛ اما برای متقاضیان ایرانی بدلیل مدت اعتبار ۵ ساله پاسپورت، دارای اعتبار ۵ ساله می باشد.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا می توانید به وبسایت موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ مراجعه کنید.

ویزای توریستی کانادا

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

متقاضیان برای درخواست ویزای توریستی کانادا، پیش از هر چیز نیازمند کسب اطلاعات کامل از شرایط و روند مهاجرت توریستی هستند تا بتوانند با تهیه مدارک لازم و ارائه درخواست خود، در کوتاه ترین زمان مجوز سفر به کشور کانادا را دریافت کنند.

  • در وهله اول، هر فرد متقاضی دریافت ویزای توریستی باید نسبت به تکمیل مدارک لازم (بصورت ترجمه شده) جهت ارائه به سفارت کانادا اقدام کند. این مدارک شامل گذرنامه، مدارک مالی، دعوتنامه، فرم های درخواست ویزا، رسید پرداخت هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا و… می باشد.
  • پس از تکمیل مدارک، حال متقاضیان می بایست برای ثبت درخواست خود، به یکی از دو روش حضوری و یا آنلاین اقدام کنند. در روش حضوری با مراجعه به یکی از دفاتر VAC، پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری، درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا را ثبت می کنند. در حالی که در روش آنلاین با مراجعه به سایت سفارت کانادا، متقاضیان پس از تشکیل حساب کاربری، می توانند جهت ارائه درخواست و مدارک خود اقدام کنند.
  • در مرحله آخر، ماموران سفارتی با بررسی پرونده افراد، برای هر شخصی که واجد شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا می باشد، دعوتنامه صادر می کند.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

بنا به شرایط ارائه شده از سوی اداره مهاجرت کانادا، تنها متقاضیانی واجد شرایط درخواست ویزای توریستی کانادا می شوند که از پاسپورت معتبر، تمکن مالی، سلامت جسمی و روانی، نداشتن سوابق کیفری و… دارا باشند. همچنین لازم است متقاضیان با عرضه کردن برنامه مسافرتی خود به ماموران مهاجرتی، اثبات کنند که پس از پایان اعتبار ویزا به کشور مبدا باز خواهند گشت.

ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

متقاضیان برای دریافت ویزای توریستی کانادا یا دیگر ویزاهای مهاجرتی این کشور، نیازمند پرداخت مبلغی بعنوان هزینه ویزای توریستی کانادا هستند. این مبلغ گرچه به نوع ویزای توریستی کانادا بستگی دارد، ولی در کل متقاضیان را مجبور به پرداخت ۳۰۰ دلار کانادا می کند که از این میزان هزینه، ۱۸۵ دلار به سفارت کانادا جهت بررسی پرونده (۱۰۰ دلار کانادا) و انگشت نگاری (۸۵ دلار کانادا) پرداخت می شود.

هزینه انواع ویزای توریستی کانادا

طبق اطلاعات بدست آمده از اداره مهاجرتی کانادا، هر فرد برای درخواست هر نوع ویزای توریستی، می بایست ۱۰۰ دلار کانادا را پرداخت نماید. که این هزینه در صورت همراهی دیگر اعضای خانواده به ۵۰۰ دلار کانادا افزایش می یابد. هزینه انگشت نگاری نیز برای هر فرد مبلغ ۸۵ دلار را به همراه دارد که این میزان، در صورت مهاجرت خانوادگی به ۱۷۰ دلار کانادا می رسد.

علاوه بر این، متقاضیان خارجی باید برای دریافت ویزای توریستی کانادا، هزینه های مربوط به رفت و آمد سفارت کانادا به همراه هزینه پیکاپ ویزا را نیز در نظر بگیرند.

در نهایت، لازم به توضیح است که هزینه همه انواع ویزای توریستی کانادا (ویزای مولتی، ویزای سینگل و سوپر ویزای کانادا) برای متقاضیان یکسان می باشد و هیچ تفاوتی در مبلغ آنها وجود ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ