امتیاز ویژه دولت تدبیر به ماشین‌سازان چینی + سند

0

نامه تازه رئیس کل سازمان توسعه تجارت به معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در سفر اخیر وزیر بازرگانی چین به ایران امتیاز ویژه‌ای از جانب ایران به این کشور داده شده است.

 در جریان سفر چندی پیش وزیر بازرگانی چین به ایران، نعمت زاده وزیر صنعت و تجارت خبر داد که دو کشور در زمینه ایجاد شهرک صنعتی مشترک و همکاری های نمایشگاه‌های به توافق رسیده‌اند. این در حالی است که در این سفر صحبتی درباره خرید ماشین آلات و تجهیزات از چین مطرح نشد.

در همین حال تازه‌ترین نامه ولی الله افخمی، رئیس سازمان توسعه تجارت به محسن صالحی نیا، معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که ایران امتیاز بزرگی را به چین در زمینه خرید تجهیزات و ماشین آلات از این کشور داده است.

در این نامه از اختصاص اعتباری معادل ۲۰ میلیارد یوآن توسط یک بانک چین به صورت فاینانس یک ساله برای خریداران ایرانی تجهیزات و ماشین آلات از چین خبر داده شده است.

متن نامه افخمی خطاب به صالحی‌نیا به شرح زیر است:

“احتراما با توجه به طرح موضوع اختصاص اعتباری معادل ۲۰ میلیارد یوآن توسط بانک کن لون چین بصورت فاینانس یکساله برای خریداران ایرانی جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات کشور مزبور که در دیدار جناب آقای مهندس نعمت زاده وزیرمحترم صنعت، معدن و تجارت با جناب آقای گائو هوچنگ وزیر محترم بازرگانی چین در تاریخ ۴/۱۲/۹۲ مطرح گردید، خواهشمند است دستور فرمایید از تمایل و یا اقدامات بعمل آمده برای استفاده از اعتبار یادشده این سازمان را مطلع فرمایید.

لازم به توضیح است که اعتبار مزبور در اصل جهت حمایت از محصولات چینی به خریداران خارجی اختصاص می یابد ولی با این حال می توان به صورت یک امکان برای تامین ماشین آلات و تجهیزات موردنیاز بخشهای صنعتی، معدنی و صنایع معدنی کشور از آن استفاده نمود.”

ولی الله افخمی سوابق ولی الله افخمی بیوگرافی ولی الله افخمی

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ