قیمت مسکن در دولت روحانی چقدر افزایش یافت؟

0

مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران در شهریور ماه ۹۹ به ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان افزایش یافته است. بر اساس گزارش این بانک متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲.۹ میلیون ریال بود که نسبت به مرداد ۹۹ و شهریور سال گذشته به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش یافته است.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده با ۵۰۷.۹ میلیون ریال مربوط به منطقه یک و کمترین آن نیز با ۱۰۴.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

به گزارش تسنیم، وزارت راه و شهرسازی طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ۹۹ به دلیل آنچه کنترل قیمت مسکن اعلام شده، از انتشار تحولات قیمتی خودداری کرده است،. با این وجود بر اساس آمار منتشر شده این وزارتخانه در مردادماه سال ۹۲ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بوده است.

به عبارت دیگر طی ۷ سال منتهی به شهریور ماه امسال متوسط قیمت مسکن با رشد ۵۳۳.۵۴ درصدی به ۲۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده که در نوع خود یک رکود دیگر گرانی در کارنامه کاری دو دولت حسن روحانی ثبت شده است.

منبع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ