یارانه کالا کی واریز میشود؟ یارانه ۱۲۰ هزار تومانی

0

یارانه ۱۲۰ هزار تومانی صحت دارد ، یارانه ۱۲۰ هزار تومانی کی واریز میشود ، یارانه ۱۲۰ هزار تومانی کی پرداخت میشود ، یارانه ۱۲۰ هزار تومانی کی واریز میشه ، پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی

از روز یکشبنه هفته ۲۷ مهر ماه مجلس یازدهم پس از دو هفته کار خود را از سر می‌گیرد و یکی از موضوعات مهم در دستور کار مجلس تصویب نهایی طرح پرداخت یارانه خرید کالا برای ۶۰ میلیون نفر است.

کلیات این طرح در جلسه روز هشتم مهر با رای ۸۰ درصدی نمایندگان مجلس تصویب شد، با اجرایی شدن آن قرار است به ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه ۶۰ هزار تومانی و به ۲۰ میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت شود.

از آنجایی که قرار بود این یارانه در شش نوبت و از مهر ماه پرداخت شود، ولی هنوز جزئیات آن تصویب نشده و دولت با آن مخالف است ،به نظر می‌رسد که اولین نوبت آن در آبان ماه پرداخت شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این خصوص توضیح داد: کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی در صحن تصویب شده بود اما به دلیل ملاحظات دولت دوباره به کمیسیون برگشت. پس از تصویب جزئیات جدید در صحن، یارانه کالایی مردم از اول مهر محاسبه و به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

این وجوه به صورت نقدی نیست و به عنوان اعتبار الکترونیکی برای خرید کالاهای اساسی اختصاص داده می‌شود.

در خصوص مشمولان این طرح نیز بیشتر گمانه‌زنی‌ها درباره افرادی است که دریافت کننده یارانه معیشتی بنزین هستند و تعداد این آنها طبق گفته وزارت کار، حدود ۶۰ میلیون نفر است.

مبلغ یارانه کالایی

او در ادامه افزود: در صورت تصویب نهایی این طرح، ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالاهای اساسی خود ماهانه ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به صورت کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ