علت بازداشت همسر شهیندخت مولاوردی چه بود؟

0

حمید آیتی، همسر شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور در خارج از دادگاه انقلاب بازداشت شد.

بنابر گزارش شرق، یک منبع آگاه در تشریح ماجرای بازداشت همسر مولاوردی به شرق گفت: ظهر ۱۶ مهر ۹۹ دادگاه مولاوردی معاون سابق امور زنان ریاست جمهوری در دادگاه انقلاب برگزار شد. همسر مولاوردی که امکان حضور در جلسه دادگاه را نیافته بود در بیرون دادگاه انقلاب در انتظار همسرش بود که به ناگاه بازداشت و به دادسرای اوین برده شد. به گفته این منبع اگاه دلیل بازداشت، فیلمبرداری از ساختمان دادگاه انقلاب در خیابان ذکر شده است.

واکنش مولاوردی به خبر بازداشت همسرش

همسر شهیندخت مولاوردی همسر سیاسیون معاونان رئیس جمهور بیوگرافی شهیندخت مولاوردی بیوگرافی حمید آیتی
واکنش مولاوردی به خبر بازداشت همسرش

پس از انتشار خبر بازداشت همسر شهیندخت مولاوردی او توضیحاتی را به شرق ارائه کرد.

شهیندخت مولاوردی گفت: دیروز همسرم که در بیرون دادگاه حضور داشت موقع خروج اقدام به عکس گرفتن (و نه فیلمبرداری!) از من و وکیلم می‌کند که بنا به سوءتفاهمی که برای یگان حفاظت دادگاه پیش آمد، با ارائه توضیحات و بعد از ساعاتی به منزل بازگشتند.

همچنین مولاوردی معاون سابق روحانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ماجرای دستگیری همسرش در مقابل دادگاه انقلاب، گفته است: روز گذشته سوءتفاهمی برای حفاطت قوه قضائیه پیش آمد و همسرم همان‌شب آزاد شد.

وی افزود: همسرم هنگام خروج من و وکیلم از دادگاه، تصویری از روبه‌رو گرفت و نوشته‌ی روی دیوار دادگاه هم در آن دیده نمی‌شود اما این برای یگان حفاظت دادگاه سوء تفاهمی پیش آورد که او در حال فیلمبرداری از ساختمان دادگاه است. همسرم چند ساعتی آنجا بود و بعد از ارائه توضیحات آزاد شد و به‌هیچ‌وجه فیلمبرداری صورت نگرفته است.

دلیل حضور مولاوردی در دادگاه

ظهر دیروز دادگاه مولاوردی معاون سابق امور زنان ریاست جمهوری در دادگاه انقلاب برگزار شد.

شهیندخت مولاوردی دستیار سابق رئیس جمهور در امور شهروندی پس از شکایت شاکیان متعدد و انجام مراحل تحقیقات در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد.

این معاون جنجالی، پرحاشیه و سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی کشور با سه عنوان اتهامی در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد و کیفرخواست نامبرده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

در این خصوص برخی رسانه‌های خبری مدعی صدور کیفرخواست با ۳ عنوان اتهامات سنگین برای مولاوردی شدند.

مولاوردی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی(ماده ۵۰۰)، تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن(ماده ۶۳۹) و در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور (ماده ۵۰۵ قانون مجازات اسلامی) مجرم شناخته شد.

مجازات مرتکبین جرائم مندرج در مواد ۵۰۵ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

بر این اساس حضور وی در دادگاه برای رسیدگی به صدور کیفرخواست و اتهاماتش بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ