تشویق زنان سرپرست خانوار به ازدواج مجدد

1

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: این نهاد در ارتباط با ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار مشوق‌هایی را از محل کمک‌های مردمی در نظر گرفته است.

«سعید ستاری»، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد طرح‌های حمایتی کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار گفت: در کمیته امداد طرح‌هایی در این خصوص در دست دارد از جمله ارائه تسهیلاتی برای ازدواج فرزندان زنان سرپرست خانوار که کمیته امداد در بخش تامین جهیزیه کمک می‌کند. در بخش دیگری هم کمیته امداد در ارتباط با ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار مشوق‌هایی را از محل کمک‌های مردمی در نظر گرفته است.

صیغه مطلقه سوابق سعید ستاری سعید ستاری ازدواج مجدد زنان ازدواج با بیوه

وی ادامه داد: در قالب طرح اکرام نیز اگرچه مستقیماً به زنان سرپرست خانوار مربوط نمی‌شود، اما به ایتام مستمری تعلق می‌گیرد که در واقع این مبلغ درخانواده مدیریت می‌شود و عموما این خانواده‌ها را نیز زنان سرپرستی می‌کنند.

ستاری ادامه داد: طرح آخر هم طرح محسنین است. به این شکل که افراد خیر تحت نظارت کمیته امداد تحت عنوان حامی، خانواده‌های زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا کمیته امداد در زمینه کار آفرینی و یا بیمه زنان سرپرست خانوار ورود می‌کند یا خیر؟» گفت: کمیته امداد در بحث آموزش و مهارت آموزی و تثبیت اشتغال و مشکلات حاشیه ایی که منجر به آسیب طرح‌های اشتغال می‌شود از محل کمک‌های مردمی، کمک می‌کند تا استحکام لازم برای اجرای این گونه طرح‌ها به وجود بیاید.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداددر مورد چگونگی حمایت این نهاد از کودکان کار و خیابان افزود: براساس سیاست‌های کلی کمیته امداد، سعی ما بر این است که در خانواده‌های تحت پوشش مصونیت ایجاد کنیم تا فرزندان مجبور به کار نشوند و زنان این خانواده‌ها نیز از آسیب در امان باشند. نقش ما در این زمینه جنبه بازدارندگی دارد.

ستاری ادامه داد: در بحث درمان و التیام کودکان کار و زنان ویژه، دستگاه‌های دیگر متولی هستند که کمیته امداد نیز با توجه به ضرورت‌ها می‌تواند به این دستگاه‌ها کمک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ahmad می گوید

    ای وول لا …………