افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی “پتروشیمی مارون” تکذیب شد

0
برنامه افزایش ۳۰۰ درصدی سرمایه شرکت پتروشیمی مارون و اختصاص حجم قابل توجهی از نقدینگی های در اختیار آن به سرمایه گذاری در شرکت زیر مجموعه “مارون” یعنی پتروشیمی بوشهر در کنار بهره برداری از احداث پروژه واحدهای تولیدی شرکت زیرمجموعه مذکور زودتر از موعد مقرر و تأثیر مثبت حائز اهمیت اجرای این پروژه بر وضعیت سودآوری “مارون” از جمله اخبار و شایعاتی است که پیرامون این واحد پتروشیمی طی روزهای جاری میان فعالان بازار سرمایه منتشر شده، حال این سوال مطرح است که این گمانه زنی ها تا چه اندازه صحت دارد؟

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد: افزایش سرمایه شرکت همواره در برنامه کاری آن قرار داشته و این موضوع در آخرین مجمع عمومی برگزار شده نیز مطرح شده، این در حالی است که هم اکنون “مارون” در حال بررسی و تهیه گزارش توجیهی جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه می باشد، به گونه ای که در صورت سپری شدن مراحل قانونی و موافقت هیأت مدیره و سهامداران عمده شرکت، به طور قطع اطلاع رسانی های لازم از طریق سامانه کدال انجام می پذیرد.

مصطفی احمدزاده ضمن تکذیب خبر افزایش ۳۰۰ درصدی سرمایه “مارون”، در این خصوص ابراز داشت: همانطور که عنوان شد در حال حاضر میزان دقیق افزایش سرمایه مجموعه مشخص نشده و در مرحله تدوین گزارش توجیهی و دریافت موافقت مقامات ذیربط به سر می برد.

وی با اشاره به اجرای برنامه افزایش سرمایه پتروشیمی بوشهر، در این خصوص بیان کرد: میزان سرمایه مجموعه مذکور در حالی پس از اجرای چندین مرحله برنامه افزایش سرمایه به ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده که ارتقاء آن به ۵۳۰ میلیارد تومان در برنامه آتی این مجموعه قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص بهره برداری از واحدهای تولیدی شرکت پتروشیمی بوشهر نیز ابراز داشت: بودجه تخصیصی جهت احداث پروژه پتروشیمی بوشهر حدود چهار میلیارد یورو می باشد که حدود ۱.۵ تا دو میلیارد یورو از این مبلغ از طریق دریافت فاینانس از کشور چین تهیه خواهد شد، همچنین سهم “مارون” در پرداخت این مبلغ برآوردی سرمایه گذاری ۴۰ درصد می باشد.

مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون افزود: واحد بازیابی اتان (شیرین سازی) پروژه پتروشیمی بوشهر در حالی طی اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده راه اندازی می شود که انتظار می رود اجرای این امر آثار مثبتی بر روند اجرای فازهای بعدی این پروژه در پی داشته باشد و موجب تأمین بخشی از نقدینگی مورد نیاز اجرای مراحل بعدی آن شود.

اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگرچه بهره برداری از این واحد ارزش افزوده ای برای “مارون” ایجاد می کند، اما نمی توان ادعا کرد که آثار مثبت قابل توجهی بر روند سودآوری آن بلافاصله پس از بهره برداری از واحد بازیابی اتان در پی خواهد داشت.

وی در خاتمه زمان تکمیل پروژه احداث پتروشیمی بوشهر را حداکثر تا سه سال آینده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مراحل دریافت فاینانس از کشور چین نهایی شده، به گونه ای که مراحل بعدی اجرای طرح مذکور طی دو ماه آینده آغاز می شود و تا سه سال آتی به طور کامل بهره برداری می رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ