فیلم مارادونا دست خدا +دانلود

0

«دست خدا» The hand of God عبارتی است که دیگو مارادونا، فوتبالیست سابق آرژانتینی برای توصیف یک گل که او در یک چهارم نهایی بین آرژانتین و انگلیس در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ به ثمر رساند، استفاده کرد. این گل در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ در ورزشگاه آزتکا در مکزیکو سیتی زده شد. از آنجا که داوران دیدگاه روشنی از بازی ندارند و کمک داور ویدئویی فناوری هنوز وجود نداشت، این بازی با برتری ۲ بر یک آرژانتینی‌ها به پایان رسید و به لطف گل دوم این تیم توسط مارادونا، معروف به «گل قرن»، به ثمر رسید. پس از مسابقه، دیگو مارادونا اظهار داشت که این گل «کمی با سر و کمی با دست خدا» به ثمر رسیده‌است.

مارادونا دست خدا گلهای مارادونا دنیای فوتبال پیراهن مارادونا بیوگرافی مارادونا

در پایان نیمه اول، بازی با نتیجه ۰–۰ به تساوی کشیده شده بود، شش دقیقه از نیمه دوم بازی، مارادونا با پای چپ خود توپ را از درون محوطه جریمه خارج کرد و آن را به هم تیمی اش خورخه والدانو منتقل کرد. والدانو سعی کرد چندین مدافع انگلیسی را رد کند، اما توپ در نهایت توسط استیو هودگ مدافع انگلیسی به سمت دروازه انگلیس برگردانده شد. مارادونا به تنهایی درون محوطه جریمه و با پرتاب توپ در کنار دروازه پیتر شیلتون که ۲۰ سانتیمتر از مارادونا ایستاده بود، برای توپ بلند شد. شیلتون با دست راست خود به جلو پرید، در حالی که مارادونا این کار را با دست چپ خود انجام داد. مشت مارادونا که نزدیک سر او قرار داشت، ابتدا توپ را لمس کرد و توپ را به سمت دروازه انگلیس زد. مارادونا در حالی که نگاهی به کناره‌های داور و خط دفاعی برای تأیید داشت، شروع به جشن گرفتن کرد.

دانلود

داور تونسی، علی بن ناصر، گل را تأیید کرد، اما پس از اعتراض بازیکنان انگلیس، وی به سراغ کمک داور دوم خود رفت و او نیز این گل را تأیید کرد.

عکاس مکزیکی الکساندرو اوجدا کارباکال این عکس را در لحظه ای جاودانه کرد و در آن می‌توان مارادونا را دید که با دست او توپ را می‌زند.

اکنون می‌توانم آنچه را که در آن لحظه نمی‌توانستم بگویم، آنچه را که در آن زمان به عنوان «دست خدا» تعریف می‌کردم، می‌گویم. چه دست خدا، این دست دیگو بود! و مثل این بود که کیف پول‌های انگلیسی را نیز سرقت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ