راهنمایی والدین نباید موجب دخالت در زندگی زناشویی فرزندان شود

0

علی اصغر نژاد فرید روانشناس درباره چگونگی ارائه تجربه والدین به فرزندان که سبب دخالت در آنان نشود، اظهار کرد: هر شخص حق مدیریت و ساماندهی زندگی اش را متناسب با ایده‌آل‌های ذهن خود دارد و والدین باتوجه به شرایط نسل فعلی و درک آنان برای ارتباط بهتر، رفتار و تفکرات خود را در برخورد با جوانان به روز کنند.

مراکز مشاوره خانواده متخصص روانشناسی زندگی زناشویی روانشناسی روانشناس روابط عاطفی زناشویی روابط عاطفی زن و شوهر راه و روش زندگی دکتر روانشناس خوب دکتر روانشناس بالینی

وی با بیان اینکه والدین با رفتار‌های اشتباه مانند؛ من از تو بیشتر می‌فهمم و به عنوان سرپرست ما برای تو تعیین‌ و تکلیف می‌کنیم، افزود: والدین نگاه برتر (از بالا به پایین) نداشته باشند چرا که چنین رفتار‌هایی نتیجه معکوس داشته و موجب می‌شود استقلال و اعتبار فرزند از بین رود که این مسئله هم تبعات خاص خود را در پی دارد.

وی ادامه داد: رفتار‌های اشتباه خانواده سبب می‌شود فرزند گمان کند در تصمیم‌گیری برای زندگی، فردی ناتوان و همیشه به شخصی برای راهنمایی در امور زندگی نیاز دارد. اما والدین با رعایت تعادل در رفتار به این معنی که همه ما یک هدف مشترک داریم و این هدف خوشبختی تو است، فرزند را در تصمیم گیری درست برای تشکیل زندگی مشترک راهنمایی کنند.

اصغر نژاد تصریح کرد: شروع یک زندگی مشترک لزوما برپایه شکل‌گیری یک احساس عاطفی در شخص است و این مسئله امکان دارد فرد را در تصمیم گیری دچار اشتباه کند.

وی افزود: در زندگی مشترک ارتباط سالم دو انسان مستلزم یادگیری مهارت‌های ارتباطی بوده و این مهارت‌ها را می‌توان ار رابطه والدین با یک‌دیگر، دیدن فیلم و مطالعه مرتبط آموزش دید.

اصغرنژاد گفت: عامل موفقیت در زندگی میان مرد و زن پیدا کردن زبان مشترک و تقویت آن است و بعد از ازدواج خیر و شر تمام مسائل در زندگی مستلزم هم‌فکری و مشورت در موضوعات ریز و درشت مانند؛ بچه آوردن، میزان ارتباط با خانواده‌ها، مدیریت هزینه‌های زندگی و… است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ