آتش سوزی در یک ساختمان ۵ طبقه در خیابان نیروی هوایی

0

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۴:۴۱ صبح امروز یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان اول نیروی هوایی، خیابان ساداتی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه داد:سه ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند، محل آتش سوزی یک ساختمان ۵ طبقه، ۱۰ واحدی بود که در پارکینگ ۴ دستگاه خودرو و چند دستگاه موتور سیکلت پارک بود.

ملکی افزود:زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند یک دستگاه خودروی بی ام و و دو دستگاه موتور سیکلت شعله ور بودند و به یک دستگاه خودرو سمند هم خسارت‌هایی وارد کرده بود و تمام پارکینگ را دود غلیظی فرا گرفته بود و آثار حرارت بالا در پارکینگ مشاهده می شد و دود و حرارت به طبقات مسکونی سرایت کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی بیان کرد:طبیعتا بسیاری از ساکنان که در حال استراحت بودند در آن حالت محبوس شده بودند. آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه با تجهیزات خاموش کننده به پارکینگ رفتند و گروه دیگر با تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به طبقات رفتند و مشغول نجات افرادی شدند که در آن حالت گرفتار شده بودند.

وی گفت:با عملیات به موقع آتش نشانان خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و فقط یک خانم ۵۰ ساله دچار دود گرفتگی شد ۲۵ نفر از اهالی به سلامت از ساختمان خارج شدند که ۱۱ نفر خانم و ۱۴ نفر آقا بودند. آتش خیلی سریع خاموش شد و از گسترش بیشتر و سرایت به سایر خودرو‌ها و بخش‌های مسکونی طبقات بالایی جلوگیری شد. ساعت ۶:۵۰ دقیقه عملیات به پایان رسید.

وی ادامه داد: هر از گاهی یک تلنگر با این حوادث به ما زده می‌شود و بیشتر موارد با لطف خداوند و کمک آتش نشانان مساله ختم به خیر می‌شود یا با خسارت مالی به پایان می‌رسد، اما همیشه آنقدر خوش شانس نیستیم.

ملکی اظهار کرد: در ساختمان‌های بلند که تعداد واحد زیادی در آن‌ها هست، اهمیت سیستم اطفا حریق بسیار حیاتی است. اگر در این ساختمان‌ها چنین سیستم‌هایی وجود داشته باشد در همان ابتدا آژیر‌ها به صدا در میاد و مردم با خبر می‌شوند و می‌توانند سریع از ساختمان خارج شوند یا خود را به مکان امنی برسانند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود:در خیلی از موارد سیستم‌های اطفا بدون اینکه ساکنین از آتش سوزی با خبر شوند کار خودت را به خوبی انجام داده اند و آتش را خاموش می‌کنند. راه‌های خروج در ساختمان هم مساله دیگری است که بسیار مهم است.

وی ادامه داد:از شهروندان خواهش می‌کنم مسائل ایمنی را بیشتر مد نظر قرار بدهند و ساکنین ساختمان‌ها برای ایمنی ساختمان خود برنامه داشته باشند و آن را انجام دهند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ