چگونه در چند مرحله یک کمد دیواری بسازیم

0

به سادگی می‌توان یک تورفتگی در خانه را که توسط سه دیوار محصور شده،‌ به یک کمد دیواری تبدیل کرد. با ما در این مقاله همراه باشید تا در ده مرحله، یک تورفتگی را به یک فضای مناسب برای جا دادن وسایل، تبدیل کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید  هزینه نجاری کمد را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت کمد دیواری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

مرحله‌ی اول، کفپوش و پوشش داخلی تورفتگی را خارج کنید:

با یک کاتر، کارپت درون تورفتگی را ببرید و خارج کنید تا کف زمین مشخص شود. گچ‌بری و برجستگی‌های نزدیک سقف را نیز با یک ابزار مناسب از محل جدا کنید.به سادگی می‌توان یک تورفتگی در خانه را که توسط سه دیوار محصور شده،‌ به یک کمد دیواری تبدیل کرد. با ما در این مقاله همراه باشید تا در ده مرحله، یک تورفتگی را به یک فضای مناسب برای جا دادن وسایل، تبدیل کنید.

مرحله‌ی اول، کفپوش و پوشش داخلی تورفتگی را خارج کنید:

با یک کاتر، کارپت درون تورفتگی را ببرید و خارج کنید تا کف زمین مشخص شود. گچ‌بری و برجستگی‌های نزدیک سقف را نیز با یک ابزار مناسب از محل جدا کنید. این قطعات جدا شده را نگه دارید تا بعد از اتمام کار آن‌ها را دوباره در جای خود قرار دهید.

مرحله‌ی دوم، صفحات بالایی و پایینی را برش بزنید:

صفحاتی را از قطعه‌ای دو در چهار جدا کنید. با استفاده از مته‌ی مخصوص، سطح بتونی زمین را سوراخ کنید. سپس از رولپلاک‌های فلزی استفاده نمایید. سپس صفحات را با استفاده از پیچ به زمین محکم کنید و همین کار را برای صفحات بالایی نیز تکرار کنید.

مرحله‌ی سوم، قطعات دو در چهار را برش بزنید تا بین صفحات بالایی و پایینی قرار بگیرند:

با استفاده از متر، فاصله‌ی دو صفحه را اندازه بگیرید و سپس قطعاتی را به این اندازه برش دهید. استفاده از اره‌ی گردبر، کار شما را در این مرحله آسان‌تر می‌کند.

مرحله‌ی چهارم، ستون‌های بین صفحات را محکم کنید:

با استفاده از دریل، سوراخ‌هایی بر روی ستون‌ها ایجاد کنید تا بتوانید با استفاده از پیچ، قطعات میانی را به دیوار محکم کنید. برای محکم کاری می‌توانید از بست‌هایی به صورت افقی استفاده نمایید.

مرحله‌ی پنجم، فریم را اندازه بگیرید و به اندازه‌ی آن تخته‌ی گچی برش دهید:

با استفاده از مداد، اندازه‌ی فریم را روی تخته‌ی گچی مشخص کنید و با استفاده از کاتر برش دهید.

مرحله‌ی ششم، همانند مرحله‌ی پنجم: 

تخته‌ی گچی را مقابل فریم قرار دهید و به اندازه‌ی کافی بر روی آن سوراخ‌هایی را ایجاد کنید تا بتوانید آن را به روی فریم پیچ کنید.

مرحله‌ی هفتم، چهارچوب در را نصب کنید: 

بعد از تنظیم کردن در بر روی ورودی کمد، با استفاده از میخ، چهارچوب آن را متصل کنید.

مرحله‌ی هشتم، اندازه کنید و برجستگی و فرورفتگی‌هایی را روی چهارچوب ایجاد کنید: 

در این مرحله برای اینکه در به سمت داخل باز نشود، لازم است برجستگی‌هایی بر روی در ایجاد شود.

مرحله‌ی نهم، لولای بین در و دیوار را بپوشانید:

با استفاده از چسب مخصوص این لولاها را بپوشانید.

مرحله‌ی دهم، با استفاده از دریل، لولاها و جای زبانه‌ی جلوی در را متصل کنید:

از دریل استفاده کرده و بعد از مشخص کردن جای کام و زبانه‌های روی در، آن قسمت را دریل و با پیچ لولا و جای زبانه را وصل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ