کدام آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی بیترین فروش را داشته اند؟؟

0

در حالی که موسیقی وضعیت چندان خوبی در روزهای آغازین سال ۹۳ ندارد، هواداران موسیقی در فضای مجازی به پنج آلبوم موسیقی واکنش خوبی نشان داده‌اند.


بیپ تونز به عنوان اولین مرجع دانلود آهنگ و موسیقی، با همکاری و مشارکت صاحبان آثار اقدام به جمع آوری آثار موسیقایی در ایران می‌کند و آن‌ها را از طریق همین سایت به فروش می‌رساند. اما پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در هفته‌ گذشته و همین هفته نیز اعلام شدند که در ادامه می‌آید:

۱/ آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان»

آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» آخرین اثر همایون شجریان به آهنگسازی تهمورث پورناظری است کهه اواخز سال گذشته به بازار آمد و با اقبال طرفداران موسیقی مواجه شد. این آلبوم هشت قطعه دارد و اشعار این آلبوم برگرفته آثار شاعرانی چون حسین منزوی، سیمین بهبهانی و شفیعی کدکنی است. تمام قطعات این آلبوم در خارج از کشور ضبط شده و نوازندگان خارجی چون شجاعت حسین خان هم در این آلبوم نواخته‌اند. البته یکی از دلایل پرفروش شدن این آلبوم قطعه «چرا رفتی» بود که با ویدیویی هم که از آن در فضای مجازی پخش شد، جنجال‌هایی را به پا کرد و در عین حال به شناخته شدن آن هم کمک زیادی کرد.

۲/ آلبوم «باران تویی»

آلبوم «باران تویی» به آهنگسازی آرش فتحی و خوانندگی آرمان گرشاسبی، اولین اثر رسمی گروه موسیقی «چارتار» است که به تهیه‌کنندگی محمدحسین مقدس تفرشی به زودی در بازار موسیقی منتشر شده است. اشعار و ترانه‌های این اثر و نیز لحن خوانندگی آن بر ادبیات و موسیقی کلاسیک ایران استوار است و آهنگساز و تنظیم کننده آن تلاش نموده از ملودی‌های پویا و تنظمیات مدرن برای ایجاد فضایی متفاوت استفاده کند. سبک موسیقی این گروه بیشتر به سمت موسیقی تلفیقی گرایش دارد. در واقع چارتار سعی می کند به نوعی با بهره گیری از ملودی‌های موسیقی سنتی و تنظیم الکترونیک قطعات، پیوند میان موسیقی سنتی و پاپ ایجاد کند.

۳/ آلبوم ترانه‌های بنان (جویبار)

آلبوم موسیقی «جویبار» عنوان اثر دیگری از مجموعه «ترانه های بنان» است که در بازار موسیقی عرضه شده است. مجموعه «جویبار» دربرگیرنده آوازها و تصنیف‌های زنده یاد غلامحسین بنان با ارکستر زرین پنجه است. این اثر در آواز آواز افشاری ، ابوعطا، دستگاه چهارگاه، دستگاه شور و آواز بیات اصفهان اجرا شده است. «سخن عشق»، «نسیم بهاران»، «بوسه آرزو»، «جویبار» و «مهمان» نیز از جمله قطعاتی هستند که در این اثر شنیده می شوند. در این آلبوم هنرمندانی چون علی تجویدی، یوسف کاموسی، محمود تاج بخش و ابراهیم سرخوش بنان را همراهی کرده‌اند.

۴/ آلبوم سماع ضربی‌ها

این آلبوم کاری از خانواده کامکارها است. این خانواده که با ۴۵ سال فعالیت حرفه‌ای یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های موسیقی ایرانی به شمار می‌آیند، آلبوم سماع ضربی‌ها را برای سازهای کوبه‌ای نوشته‌اند و روانه بازار کوسیقی کرده‌اند که با استقبال خوب مخاطبان موسیقی در فضای مجازی مواجه شده‌اند. کامکارها تا کنون آلبوم های متعددی را عرضه کرده‌اند که از آن جمله می توان به اورامان، زردی خزان، شیلره، گلاویژ، کامکارها،آگری زیندو، گل نیشان، پرشنگ، کانی سپی، سه نوازی و تکنوازی، به یاد صبا و…اشاره کرد.

۵/ جان به رنگ نارنج

آلبوم «جان به رنگ نارنج» که از موسیقی تلفیقی بهره‌ می‌برد، اثر روزبه آذر است که این مجموعه برداشت عینی و شخصی او از موسیقی فلامنکو است. در این اثر مخاطبان حرفه‌ای موسیقی با فلامنکویی سنتی‌، مدرن و یا سبک شناخته شده‌ای از فلامنکو روبرو نخواهد بود و فضای چند صدایی جالبی را تجربه می‌کنند. در این آلبوم قطعاتی همچون «انگشتان کشیده»‌، «لیبراتانگو(تانگوی آزاد)»، «‌گمشده»‌، «خون‌بهای ماتادور»‌، «برای تو»، «مرثیه‌ای برای خودمان» و «سایه و خاکستر» گنجانده شده است.(فارس)

نظرات

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ