“ریگی” اولین فرماندار زن در سیستان و بلوچستان + عکس

0

برای نخستین بار یک فرماندار زن در سیستان و بلوچستان کار خود را به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قصرقند روز پنجشنبه آغاز کرد.

 در همین چارچوب استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در جمع مسوولان، معتمدان و سران طوایف و عشایر این شهرستان ˈحمیرا ریگیˈ را به عنوان فرماندار قصرقند معرفی کرد.

فرماندار زن سوابق حمیرا ریگی خانواده حمیرا ریگی حمیرا ریگی بیوگرافی حمیرا ریگی برادر حمیرا ریگی

ریگی پیش از برگزاری این نشست معارفه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اعتماد دولت تدبیر و امید به جامعه بانوان به ویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: مزیت نسبی و توانمندی شهرستان قصرقند در حوزه کشاورزی و گردشگری است لذا اولویت کاری فرماندار و مدیران اجرایی منطقه به این دو بخش خواهد بود و امیدواریم تاثیر آن بر سایر بخشها در منطقه تحول ایجاد کند.

ریگی افزود: توسعه متوازن و حل مشکلات شهرستان قصرقند با استفاده از تشکیل گروه ستادی متشکل از نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان راهبرد کاری فرماندار در دولت یازدهم خواهد بود.

حمیرا ریگی از جامعه بانوان بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان متولد ۱۳۵۴ است و افزون بر ۲۰ سال تجربه در دستگاههای مختلف از جمله به عنوان رییس اداره بهزیستی و بخشدار مرکزی چابهار مجموعا به مدت هفت سال داشته است.

وی همچنین مشاور مدیرکل اداره بهزیستی سیستان و بلوچستان، دبیر کمیسیون امور بانوان فرمانداری چابهار و دبیر کمیسیون شورای شهر چابهار بوده است.

در مراسم معارفه فرماندار جدید قصرقند چهار نفر از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تنی چند از فرمانداران و سران طوایف و سرداران عشایر جنوب استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

قصرقند در ۶۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان و حدفاصل شهرستانهای چابهار، نیکشهر و سرباز با داشتن آب فراوان و هوای مرطوب قطب کشاورزی به ویژه در محصولاتی همچون انبه، برنج، خرما و پرتقال محسوب می شود.

رود همیشه خروشان ˈکاجوˈ منبع اصلی تغذیه ۲۲ رشته قنات پرآب قصرقند است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ