چند ترفند معجزه آسا برای زیبایی صورت

1

مریم سادات کاظمی: استرس، نور خورشید، دخانیات و… عواملی هستند که زیبایی و طراوت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. پوست نه تنها نمایانگر هیجانات و شرایط روحی است بلکه گویای رفتارهای روزمره ما نیز محسوب می شود. حفظ شادابی و سلامتی پوست کار دشواری نیست فقط کافی است تا برخی رفتارهای صحیح را در برنامه روزانه بگنجانیم.

ماسک زیبایی طراوت صورت طراوت پوست زیبایی لب زیبایی پوست صورت زیبایی ترفند زیبایی پوست زیبا بهترین ماسک صورت بهترین ماسک زیبایی آموزش زیبایی

شستشوی صبح و شب صورت


پوست صورت باید هر روز صبح و شب با ماده پاک کننده متناسب با حالت پوست شستشو شود. تمیز کردن پوست باعث از بین رفتن آلودگی ها ( عرق،‌ آلودگی هوا،‌مواد سمی و…) می شود و به پوست اجازه می دهد تا نفس بکشد. ژل های کف و محلول های مناسب با PH پوست بدون صابون و الکل ارجحیت دارند و تعادل پوست را حفظ می کنند. پس از پاکسازی پوست از لوسیون ملایم بدون عطر و الکل استفاده کنید تا پوستی درخشان داشته باشید.
رطوبت رسانی پوست
برای داشتن پوستی زیبا رطوبت رسانی پوست بسیار مهم است اما چندان به این مسئله توجهی نمی شود. تامین آب مورد نیاز پوست پس از پاکسازی موجب احیا و شادابی سلول های پوست شده و تعادل رطوبت چربی پوست را حفظ می کند. استفاده از کرم مرطوبت کننده نیز روی پوست لایه ای محافظتی در برابر تهاجمات خارجی می سازد. هر روز صبح و شب از کرم مرطوب کننده مناسب با نوع پوست استفاده کنید؛‌ کرم با چربی کمتر برای پوست چرب و مختلط و کرم با چربی بیشتر برای پوست خشک مناسب است. به طور کلی می توانید در تابستان انواع کم چرب را برای روزها و انواع چرب تر را همیشه شب ها استفاده کنید.

 

ماسک زیبایی طراوت صورت طراوت پوست زیبایی لب زیبایی پوست صورت زیبایی ترفند زیبایی پوست زیبا بهترین ماسک صورت بهترین ماسک زیبایی آموزش زیبایی
پاک کننده ها
پاکسازی پوست یک بار در هفته ضروری است. به این ترتیب سلول های مرده که ظاهری تیره به پوست داده اند از بین می روند. انواع پاک کننده ها امروزه در بازار وجود دارد اما می توانید خود نیز آن را تهیه کنید. برای این منظور ۴ قاشق نمک خالص را با ۲ قاشق روغن گردو یا بادام شیرین که خواص مرطوب کنندگی دارند مخلوط کنید. این محلول را با حرکات دورانی روی پوست بکشید تا جریان خون تحریک شده و درخشندگی پوست بیشتر شود.
اهمیت ماسک های پوست
ماسک های متنوعی برای انواع پوست ها وجود دارد. ماسک سبب رطوبت و انقباض پوست شده و غدد عرق را تنظیم می کند که باید روی پوست تمیز و خشک به مدت ۱۰ دقیقه بماند. سپس با پارچه ای مرطوب شده با آب ولرم پوست را تمیز کنید و با آب سرد زیاد بشویید تا منافذ پوست محکم شوند. تعداد دفعات استفاده از ماسک به نوع پوست و حالت آن بستگی دارد. توجه داشته باشید که استفاده خیلی زیاد از ماسک های قابض موجب خشکی پوست می شود. استفاده از آنها هر ۱۵ روز یک بار کافی است.

 
توجه به پوست اطراف چشم ها و لب ها

ماسک زیبایی طراوت صورت طراوت پوست زیبایی لب زیبایی پوست صورت زیبایی ترفند زیبایی پوست زیبا بهترین ماسک صورت بهترین ماسک زیبایی آموزش زیبایی


پوست اطراف چشم ها بسیار آسیب پذیر است زیرا بسیار نازک و حساس به محیط است. عدم توجه و مراقبت از آن موجب حالت بی فروغی در چشم ها خواهد شد. مراقبت های خاص و کرم های مناسب را برای پوست این قسمت صورت به کار برید تا رطوبت کافی آن حفظ شده و از تیرگی و چین و چروک محافظت شود. با این حال کرم ها به تنهایی معجزه زا نیستند و تنها رعایت بهداشت و کیفیت مطلوب زندگی می تواند نتایج مطلوبی داشته باشد.
لب ها نیز قسمت های بسیار حساسی هستند. آنها همیشه در تابستان و زمستان، زیر نور خورشید یا در هوای سرد زمینه خشک شدن را دارند. از همین رو توصیه می شود روزانه کرم های مغذی لب ها استفاده شود.
پاک کردن مواد آرایشی
برای داشتن پوستی زیبا باید پاک کردن آرایش از صورت جز کارهای مهم روزانه قرار گیرد. در غیر این صورت، تجمع عرق افزایش می یابد، رنگ پوست تیره به نظر می رسد و خشک می شود که زمینه ساز چین و چروک خواهد شد. پاک کردن مواد آرایشی باید قبل از پاک سازی و رطوبت رسانی پوست انجام شود. برای این منظور، مقداری پاک کننده ملایم بدون عطر و الکل را روی پنبه بریزید و با حرکات دورانی روی صورت بکشید. چشم ها را نیز با پاک کننده مناسب تمیز کنید. پنبه آغشته به ماده پاک کننده را چند ثانیه روی چشم ها بگذارید و سپس خیلی آرام بکشید.

قدس انلاین
www.Passportsante.fr

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سیبوبه می گوید

    ممنون از مطالب مفیدتون.