بانک‌ پاسارگاد گران‌ترین تابلوی‌ سهراب را خرید(+عکس)

0
در حراجی روز گذشته آثار هنری، چکش گران ترین معامله سال به نام بانک پاسارگاد پایین آمد. این بانک حالا صاحب یکی از گران ترین تابلوهای نقاشی ایران است که امضای سهراب سپهری را روی خود دارد.
به گزارش مهر، دومین حراج تهران برگزار شد و بانک پاسارگاد با پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان برای یک بوم ۸۰ در ۹۰ سانتی متری، گران ترین خرید این حراجی را داشت. این تابلوی بدون نام، یکی از نقاشی های رنگ و روغن سهراب سپهری با موضوع درخت بود که قرار است به موزه هنرهای تجسمی بانک پاسارگاد منتقل و در کنار ۱۴۰ اثر دیگر این موزه به نمایش درآید.
گران‌ترین تابلوی‌ سهراب گران‌ترین تابلو حراج تهران تابلوی‌ سهراب
این موزه که در مهرماه سال ۸۸ افتتاح شده، آثار هنرمندان نوگرایی مثل حسین زنده رودی، غلامحسین نامی، محمد احصایی، محمد جوادی پور، احمد اسفندیاری، پرویز کلانتری، ابوالقاسم سعیدی، آیدین آغداشلو و… را در معرض دید علاقمندان قرار داده و در گنجینه آن هم حدود ۱۹۰ اثر از هنرمندان سرشناسی مثل رضا هدایت، حمید عجمی، مرتضی ممیز، افشین پیرهاشمی، پرویز تناولی، منصوره حسینی، کاظم چلیپا، محمد مهدی سدیفی، مسعود عربشاهی و… نگهداری می شود.
درخت ها چطور به این قیمت رسیدند؟
تابلوی جدید موزه هنرهای تجسمی بانک پاسارگاد رکورد گران‌ترین اثر هنری معاصر را که در یک فروش رسمی در داخل کشور به فروش رسیده، به نام خود ثبت کرده است. این تابلو را یک مجموعه دار مقیم امریکا قبل از انقلاب از گالری سیحون خریده بود و دو سال قبل به مجموعه دار دیگری در ایران فروخت. کارشناسان حراج تهران قیمت پایه این تابلو را بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می کردند اما رقابت شرکت کنندگان در حراجی معامله را به قیمت ۷۰۰میلیون تومان رساند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ