دلایل کاهش قیمت برنج وارداتی

0

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش شدید و چشمگیر قیمت برنج وارداتی خبر داد.

قاسمعلی حسنی  اظهار کرد: به علت کاهش قیمت برنج هندی و افزایش خرید و واردات برنج به کشور برنج خارجی با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بنادر کشور با ترافیک بارگیری برنج مواجه شده‌اند و حجم اعظم خرید توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

حسنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت ماه مبارک رمضان گفت: به مردم پیشنهاد می‌کنم تا برای خرید نیازهای ماه مبارک رمضان عجله نکنند و نیازهای خود را از نمایشگاه‌های ضیافت تامین کنند.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد انواع برنج وارداتی گفت: برنج تایلندی مناسب برای قشر آسیب پذیر، برنج اروگوئه با ظاهر ایرانی مناسب برای پخت صنعتی و برنج هندی، آرژانتینی و پاکستانی مناسب برای پخت صنعتی است.

وی در مورد قیمت برنج ایرانی گفت: برنج داخلی همچنان با همان قیمت کیلویی ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان به فروش می رسد و پیش بینی می‌شود با شروع فصل برداشت قیمت برنج داخلی کاهش یابد.

حسنی همچنین درباره قیمت آمریکایی گفت: برنج آمریکایی کیلویی ۲۴۰۰ تومان به فروش می رسد.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت روغن در این نمایشگاه‌ها پنج درصد کمتر از قیمت مصرف کننده است گفت: فاصله قیمتی روغن از کارخانه تا خرده فروشی هفت درصد است و کاهش پنج درصدی قیمت آن کاملا منطقی است.

وی در پایان گفت: قیمت غرفه‌های نمایشگاه‌های تهران از ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ