پوشش ۱۰ درصدی پیش بینی های شپدیس

0

شرکت پتروشیمی پردیس پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۳ را در آبان و آذر ماه ۹۲ مبلغ ۴۵۱۱ ریال، در اسفند ماه ۹۲ مبلغ ۴۰۲۵ ریال و در فروردین مبلغ ۴۰۵۵ ریال اعلام کرده است و طی دوره سه ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۲ با اختصاص ۴۱۳ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۱۰ درصد از پیش بینی هایش را محقق کند.

بر اساس این گزارش هیئت ‌مدیره این شرکت در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۳۸۵۲ ریال را به عنوان سود نقدی به مجمع عمومی عادی سال مالی ۹۳ پیشنهاد کند.

لازم به ذکر است در ارتباط با پیش بینی عملکرد سال مالی ۹۳ این شرکت عنوان کرده است با توجه به مصوبه هیات محترم وزیران از تاریخ ۱۸ تیر ماه ۹۲ قیمت فروش کود اوره داخلی به مبلغ ۶۱۲۵ ریال برای هر کیلو تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه منظور شده است. لکن با توجه به افزایش قیمت گاز مصرفی جهت خوراک، شرکت نیز قیمت فروش اوره داخلی را از تاریخ یکم فروردین ۹۳ الی ۳۰ آذ رماه ۹۳ لغایت ۳۰ آذر ماه ۹۳ با نرخ هر کیلو ۸۷۴۰ ریال در سال مالی مورد پیش بینی منظور کرده است”.

این گزارش می افزاید”شپدیس” نرخ فروش اوره صادراتی را به ازای هر تن ۳۵۰ دلار پیش بینی کرده است. شایان ذکر است نرخ تسعیر ارز جهت دارایی ها و بدهی های ارزی شرکت به ازای هر دلار مبلغ ۲۹ هزار ریال پیش بینی شده است.

گفتنی است در پیش بینی سال مالی ۹۳، نرخ گاز شرکت (خوراک و سوخت) برای دوره ۹ ماهه آتی (از ۰۱/۰۱/۱۳۹۳ لغایت ۳۰/۰۹/۱۳۹۳) با توجه به مصوبه شماره ۲۶۶/ت ۵۰۱۵۰ ه مورخ ۶ فرودین ۹۳ هئیت محترم وزیران از قرار هر متر مکعب ۱۰سنت (۲۶۵۰ ریال) بعلاوه عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده منظور شده است.

همچنین با توجه به قطع گاز در زمستان (ماه های دی و بهمن ۹۲) از طرف شرکت ملی گاز، تولید آمونیاک و اوره نسبت به ظرفیت اسمی کاهش داشته است.

“شپدیس” پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۲ را با سرمایه یک هزار میلیارد ریال مبلغ ۱۰۰۳۲ ریال، در دی ماه ۹۱ مبلغ ۱۰۴۹۸ ریال و با سرمایه سه هزار میلیارد ریال مبلغ ۳۷۷۳ ریال و در آخرین پیش مبلغ ۴۵۰۷ ریال اعلام کرده بود که مطابق صورت های مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ ۴۵۷۲ ریال و صورت های مالی تجدید ارایه شده مبلغ ۴۵۴۰ ریال محقق شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ