موافقت دولت با بررسی افزایش قیمت لبنیات پس از آغاز فاز دوم هدفمندی

0

رضا باکری در گفت‌ و گو با  تسنیم، در مورد اثر افزایش قیمت سوخت بر روی کرایه حمل و در نهایت قیمت محصولات لبنی اظهار داشت: قطعا قیمت سوخت بر روی حمل و نقل اثر خواهد گذاشت ولی میزان دقیق آن را اطلاع ندارم. اما بر روی قیمت محصولات لبنی فعلا افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی افزود: طبق روال همیشه، انجمن قرار است بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، اثر همه عوامل بر روی این صنعت را بررسی و ارزیابی کند و پس از آن همه اطلاعات در نامه‌ای به کارگروه تنظیم بازار ارائه و طی ان میزان اثرگذاری فاز دوم هدفمندی و حامل‌های انرژی بر روی بهای تمام شده تولیدات ارسال خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این پرسش که پس از گذشت چه زمانی از اجرای فاز دوم هدفمندی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، میزان اثرگذاری آن را بررسی خواهید کرد، خاطر نشان کرد: به محض اینکه دولت فاز دوم را شروع و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را اعلام کند، پس از ۳ الی ۴ روز، محاسبات لازم را انجام خواهیم داد و به کارگروه کنترل بازار ارائه می‌دهیم.

وی در مورد برگزاری جلسه با دولت برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها با شروع فاز دوم هدفمندی تصریح کرد: تا این لحظه هیچ جلسه رسمی در این زمینه برگزار نشده ولی در دید و بازدید‌های عید موضوع تأثیر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را مطرح کردیم و آنها نیز موافقت کردند که تغییرات و اثر این فاز پس از اجرا بررسی و همه آنالیز تغییرات به کارگروه کنترل بازار ارائه شود.

باکری در مورد این مسئله که آیا دولت یا وزارت صنعت با افزایش قیمت در اثر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها موافقت کرده است، گفت: اگر این موضوع در حد منطقی و کارشناسی باشد مشکلی نخواهند داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ