گزارشات ۳ ماهه سرمایه گذاری آتیه دماوند و صنایع شیمیایی ایران

0
شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با سرمایه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۳ مبلغ ۵۹۲ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با اطلاعیه قبلی (مبلغ ۵۱۹ ریال) نزدیک به ۸ درصد افزایش داشته است.

 “واتی” در دوره ۳ ماهه نخست موفق به تحقق ۱ درصد از بودجه (معادل ۳ ریال) شده است و این در حالی است که سال مالی گذشته این شرکت دوره ۳ ماهه را با تحقق ۷ درصد از بودجه پیش بینی شده به پایان رسانده بود.

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران نیز با سرمایه ۷۷ میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۳ مبلغ ۴۰۱۱ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با اطلاعیه قبلی (مبلغ ۴۰۳۱ ریال) تغییر محسوسی نداشته است.

گفتنی است “شیران” که دوره ۳ ماهه را با تحقق ۲۷ درصد از بودجه به پایان رسانده علل عمده تغییر اقلام پیش بینی عملکرد در سال مالی ۱۳۹۳ نسبت به پیش بینی قبلی را به شرح زیر اعلام نموده است:

۱- کاهش فروش عمدتا ناشی از حذف فروش برش های نفتی می باشد. امضاء و مبادله قرارداد خرید نفت سفید در سال ۱۳۹۳ با شرکت پالایش نفت اصفهان در شرف انجام است. به منظور شفافیت وضعیت حساب فروش، پیش بینی مقادیر مربوط به فروش برش های نفتی که در بودجه اولیه سال مالی ۱۳۹۳ منظور شده بود، در این گزارش محاسبه نگردیده است.

۲- افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها عمدتا ناشی از افزایش سود سپرده های بانکی و پیش بینی درآمد ناشی از فروش سرمایه گذاری در سهام شرکت ها می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ