اسامی زنان مسئولان در سفر احمدی نژاد به روسیه حذف شد اما همه رفتند

0

قاضی‌پور گفت: خانم‌هایی در سفر رئیس جمهور به روسیه وظیفه کاری نداشتند. فهرست این زنان از سفر به مسکو در آخرین لحظات حذف شد؛ اما همه خانم‌ها به روسیه رفتند.

قاضی‌پور به  سفر احمدی نژاد به روسیه و تعداد همراهان رئیس جمهور به روسیه اشاره کرده است. این نماینده مجلس با بیان اینکه دستیابی به اطلاعات تعداد همراهان رئیس جمهور کار سختی نیست، گفت: بسیاری از نیروهای خدمتگزار در دولت کنونی؛ اطلاعات مفید را به دست ما می‌رسانند. به‌ویژه در بخش تشریفات، اطلاعات مهمی به دست ما رسیده است.

اهم اظهارات قاضی‌پور در گفت و گو با شرق را در ادامه بخوانید:

  • (گویا سفر روسیه هم مانند سفر به نیویورک خانوادگی بوده؟) بله، ما خیلی وقت است که پیگیر ماجرا هستیم.
  • (پس چرا جلوی سفر افراد نامربوط را نگرفتید؟) چنین توانی نداریم، تنها می‌شود بررسی کرد که چه افرادی در این سفر به شکل غیرضروری حاضر شده‌اند و بعد از آن پیگیری ماجرا را به کمیسیون اصل ۹۰ و قوه‌قضاییه خواهیم سپرد.
  • ببینید فهرست تا نهایی شود، سه‌بار تغییر کرده است؛ به این دلیل که بعدها نشود علیه آن گزارش انتقادی تهیه کرد. اما گزارش‌های رسیده به ما نشان می‌دهد که حتی خانم‌ها نیز در این سفر همراه آنها هستند.
  • منظورم خانم‌هایی است که در این سفر وظیفه کاری نداشتند. فهرست زنان از سفر به مسکو در آخرین لحظات حذف شد؛ اما همه خانم‌ها به روسیه رفتند.
  • دستیابی به اطلاعات کار سختی نیست، به ویژه اینکه بسیاری از نیروهای خدمتگزار در دولت کنونی؛ اطلاعات مفید را به دست ما می‌رسانند. به‌ویژه در بخش تشریفات، اطلاعات مهمی به دست ما رسیده است.
  • اینطورکه دولت وانمود کرده، آنها به‌طور مستقل راهی روسیه شده‌اند، آنها امروز (دیروز) غروب هم با پروازهای معمولی عازم ایران خواهند شد. اما برخی نیروها در فرودگاه حاضر هستند و از وضعیت ورود خانواده اعضای هیات دولت به کشور گزارشی تهیه خواهد شد.
  • (چگونه اثبات می‌کنید؟) اسامی پروازهای روسیه چک خواهد شد، اسامی مشخص است، در گذرنامه‌ها هم مهر ورود و خروج ثبت شده. نگران این بخش از ماجرا نباشید. مستندات کافی به کمیسیون اصل ۹۰ ارایه خواهد شد.
  • (در مورد مکه هم زمزمه‌هایی از سفر خانوادگی به‌گوش می‌رسید؛ گویا ۷۰ نفری عازم مکه شده بودند.) ببینید ماجرای سفر به مکه با سفر به نیویورک فرق می‌کند، سوال ما این بوده که چرا باید گروهی افراد غیرمتخصص عازم کشوری شوند که اقتصاد و سیاست ما سال‌هاست از تحریم‌ها و سیاست‌های غیردوستانه آن آسیب دیده؛ اینکه میلیون‌ها دلار خرج هتل‌های پنج‌ستاره افراد غیرمرتبط با دولت شود، محل سوال بوده آن هم در آمریکا اما در سفر به مکه، مساله فرق می‌کند؛ امیدواریم هر تعدادی که رفته‌اند، زیارتشان قبول باشد و امیدواریم که خدا از گناهشان درگذرد.
  • (شکایت بقایی از قاضی‌پور) بله حق شکایت برای ایشان محفوظ است، ما هم از ایشان شکایت کرده‌ایم، قوه‌قضاییه دستگاه مستقلی است که رای نهایی را صادر خواهد کرد.
  • بقایی با توجه به نطق نمایندگان درباره سفر خانواده و اطرافیانش به نیویورک به جز من از مصطفی افضلی‌فرد و محمدعلی پورمختار شکایت کرده است.
  • گزارش کمیسیون اصل ۹۰ نشان می‌دهد که ۱۴ نفر از همراهان احمدی‌نژاد در سفر به نیویورک، افراد غیرمرتبط بودند، حرفی از شخص خاصی به میان نیامده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ