آنالیز تیم بارسلونا ؛ پرکار ترین بازیکنان این فصل بارسلونا چه کسانی بودند ؟

0

– در حالی که تیم بارسلونا همیشه توانایی فنی و هوش تاکتیکی بازیکنان خود مشهور بوده است ، میزان کار آن ها در زمین نیز در پیروزی های بزرگ بارسلونا نقش اساسی داشته است.

 

این مفهوم ساده و در عین حال بسیار مهم است. بازیکنانی که برای به دست آوردن توپ ، ایجاد فضا و زاویه پاس مناسب دویدن سخت انجام می دهند و در زمان مالکیت حریف در پرس سخت شرکت می کنند ، بسیار با ارزش هستند.

 

اگرچه ممکن است این آنالیز کاملا دقیق نباشد ، اما باز هم به ویژگی های برجسته خواهد پرداخت. با این حال کدام بازیکن بارسلونا از نظر آماری بالاترین میزان کار را دارد ؟

 

 بررسی بخش هجومی 


اول از همه چیز درباره داده های نمودار مقابل باید گفت که این نمودار برای بازیکن هایی طراحی شده است که میزان مشخص بازی از نظر دقیقه داشته اند و در مورد نیمکت نشینان صرف بررسی نمی شود.

 

حال باید توضیح دهیم که از کدام معیار برای ارائه بیشترین میزان تلاش استفاده می شود ؟ با توجه به داده های نمودار به نظر می رسد بهترین گزینه برای فهم این موضوع شناسایی هافبک های باکس تو باکس هستند.به همین منظور ما می توانیم از مناطقی که بازیکنان بیشترین زمان را در آن مناطق سپری می کنند، استفاده کنیم.

 

برای یافتن این منظور باید درصد حضور بازیکن در محوطه جریمه حریف ، محوطه جریمه خودی ، یک سوم دفاعی ، یک سوم میانی و یک سوم هجومی در 90 دقیقه بررسی شود. میانگین این پنج درصد بالا ” میانگین هجومی ” بازیکن می باشد.

 

سپس این میانگین بین اعداد ۰ تا ۱۰۰ خواهد بود. و نشان دهنده رتبه پوشش تهاجمی و شرکت در حملات توسط بازیکن را نشان می دهد.برای این مقیاس ۵ نفر برتر در دنیا عبارتند از :

۱- رافائل گوئریرو ( دورتموند ) : ۱۰۰

۲- جوردی آلبا ( بارسلونا ) : ۹۷.۵

۳- مارکو وراتی ( پاری سن ژرمن ) : ۹۳.۴

۴- جاشوا کیمیچ ( بایرن مونیخ ) : ۹۲.۷

۵- دنی کارواخال ( رئال مادرید ) : ۹۲.۴

 

در لیست ۲۰ بازیکن برتر همین آمار نام بازیکنانی همچون اندرو رابرتسون ( لیورپول ) ، ریس جیمز ( چلسی ) ، لوک آیلینگ ( لیدز یونایتد ) ، فرنکی دی یونگ ( بارسلونا ) و آندر هررا ( پاری سن ژرمن ) نیز به چشم می خورد.

 

به نظر می رسد مدافعان کناری ، هافبک های مرکزی یا هجومی پرانرژی و بازیکنان دونده ای که در جلو و عقب زمین خوب کار می کنند در این رتبه بندی بهترین باشند.

 

حال بازیکنان پرکار در بخش هجومی تیم بارسلونا را بررسی خواهیم کرد :

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

 

همانطور که پیش تر گفته شد ، فولبک ها در این آمار پیشتاز هستند. استقامت بی پایان جوردی آلبا کاملا واضح و مشخص است. فرنکی دی یونگ پس از آلبا و روبرتو قرار گرفته است و فاصله نسبتا کمی با آن ها دارد و این موضوع نشان می دهد او توانایی دویدن های خطرناک و نفوذ به عمق را به خوبی دارد.

 

کمی پایین تر در این لیست همه چیز کمی عجیب به نظر می رسد ، البته باشد گفت این آمار و اعداد نسبت به مدافعان کناری یا همان فولبک ها کمی مغرضانه عمل می کند ، زیرا آن ها با دوندگی بالا و شرکت در حملات تیم نقش زیادی دارند.

 

در واقع آن ها همه جای زمین هستند و لمس های زیادی دارند و در تیم هایی مبتنی بر سیستم مالکیت آن ها در یک سوم دفاعی ، میانی و هجومی هستند و خود را به لبه محوطه جریمه حریف هم می رسانند که این میزان لمس و دوندگی امتیازات آن ها را بالا می برد.

 

شاید جایگاه آنتوان گریزمان و مارتین بریتویت جالب باشد. باید گفت بازیکنانی امتیاز زیادی در بخش هجومی می گیرند که در مناطق مختلف زمین در حین مالکیت و حمله جا به جا شوند نه بازیکنانی که در یک منطقه مشابه جا به جا شوند.

 

آنتوان گریزمان و مارتین بریتویت بسیار فعال هستند ، اما چون معمولا در یک سوم دفاعی حریف حرکت می کنند و برای توپگیری به عقب بازنمی گردند ، امتیاز پایینی در این رتبه بندی دارند.

 

در واقع در معیار هجومی دریافتیم که حضور فولبک های دونده و هافبک های باکس تو باکس به کیفیت حملات و مالکیت یک تیم کمک می کند.

 

 بررسی بخش دفاعی 


در بخش دفاعی نیز روش های یکسانی اعمال می شود. بازیکنان نیز با همان معیار ها سنجیده می شوند ، اما این بار پرس جای لمس توپ را که دربخش هجومی بررسی می کردیم ، می گیرد.

 

در واقع وقتی از پرس صحبت می کنیم منظورمان این است که بازیکنی که روی بازیکن حریف که توپ را دریافت می کند یا می خواهد توپ را پاس بدهد یا حمل کند ، فشار اعمال کند ، نمره بالایی دریافت می کند.

 

رتبه های پوشش دفاعی که مانند پوشش هجومی عددی بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد را برای برترین بازیکنان اروپا بررسی می کنیم:

۱- دنیل آکپا آکپرو ( لاتزیو ) : ۱۰۰

۲- میکل دمسگارد ( سمپدوریا ) : ۹۸.۱

۳- لئوناردو بیتنکورت ( وردربرمن ) : ۹۸.۱

۴- مورگان سنسون ( مارسی ) : ۹۸.۰

مکسنس کاکوئرت ( لیون ) : ۹۷.۲

 

هافبک های دونده مانند فرد ( منچستر یونایتد ) و آدرین سیلوا ( سمپدوریا ) و مهاجمان پرس کننده و شرکت کننده در کارهای دفاعی مانند دیوگو ژوتا ( لیورپول ) در بین ۲۵ بازیکن برتر این آمار قرار دارند.

 

با توجه که سبک بازی بارسلونا مبتنی بر مالکیت توپ است و پرسینگ نقش کمتری در آن دارد ، انتظار می رود امتیازات کاتالان ها در این بخش پایین باشد.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

 

پدری در این بخش کاملا رهبر و پیشرو است. امتیاز او در هر دو بخش قابل احترام است. امتیاز او شاهد دیگری بر توانایی او و میزان کارش در زمین است.

 

سرخیو بوسکتس با وجود افزایش سن هنوز یکی از بازیکنان فعال و پرکار بارسلونا در زمینه بستن حریف است. تمایل سرجینیو دست به کارهای دفاعی و شرکت در آن ها نیز باعث می شود او بالاتر از سایر مدافعان بارسلونا باشد.

 

برای سایر بازیکنان خط دفاع تیم بارسلونا نمره های کمتری وجود دارد ، زیرا آن ها در شرایط محفوظ تری دفاع می کنند و کمتر پرس می کنند. البته این اتفاق را می توان به این موضوع نسبت داد که بارسلونا در این فصل نسبت به سایر رقبایش به تیم های حریف فرصت کمتری برای گلزنی می دهد.

 

با وجود این دو بررسی ، حال زمان ترکیب آن ها و یک جمع بندی رسیده است.

 

 بررسی کلی 


در اینجا با توجه به معیارهای قبل یک جمع بندی و پوشش کلی را در نظر می گیریم. در واقع این معیارها شامل لمس در هر یک سوم ، در هر دو محوطه و پرس بازیکن است. در واقع با این معیار بازیکنانی که کل زمین را پوشش می دهند مشخص می شوند.

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

 

بهترین بازیکنان ۵ لیگ معتبر اروپایی از این حیث با نمره ای در بازی ۰ تا ۱۰۰ عبارتند از :

۱- جود بلینگام ( دورتموند ) : ۱۰۰ امتیاز

۲- آندر هررا ( پاری سن ژرمن ) : ۹۹.۳

۳- برونو گوئیمارائس ( لیون ) : ۹۷.۶

۴- لوکاس وازکز ( رئال مادرید ) : ۹۶.۷

۵- مارکو وراتی ( پاری سن ژرمن ) : ۹۶.۲

 

ادریسا گانا گوئی ( پاری سن ژرمن ) ، دنی کارواخال ( رئال مادرید ) ، جاشوا کیمیچ ( بایرن مونیخ ) ، رنان لودی ( اتلتیکو مادرید ) ، آرتورو ویدال ( اینتر ) ، مکسنز کاکوئرت ( لیون ) ، پدری ( بارسلونا ) ، ریس جیمز ( چلسی ) ، میسون مونت ( چلسی ) ، ازگجان آلیوسکی ( لیدز یونایتد ) در جمع بهترین های این قسمت هستند.

 

حال همین مورد را برای بازیکنان بارسلونا بررسی خواهیم کرد:

 

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

 

این نمودار همچنان پیچیدگی ها و حیرت زدگی های دو نمودار قبلی را دارد ، اما به نظر می آید ۵ نفر اول این نمودار با ارزیابی های ما مطابقت داشته باشند.

 

پدری پس از پیوستن به تیم با عملکرد درخشان خود و کار و تحرکش همه را تحت تاثیر قرار داده است. او در یک سوم میانی و دفاعی حریف لمس توپ های زیادی دارد ، در پرس شرکت می کند و حرکات ترکیبی خوبی انجام می دهد.

 

بوسکتس اگرچه مانند گذشته جوان و چابک نیست ، اما همانند یک مترونوم دقیق کار می کند. او اغلب در دوئل های دفاعی شرکت می کند و برای گرفتن توپ در یک سوم میانی تیم بارسلونا حرکت می کند.

 

در جناح راست سرجینیو دست وجود دارد که با وجود انزوا و بازی های زیاد برای تیم انرژی می آورد. با توجه به ذهنیت و مهارتش ، او می تواند یک مدافع راست مدرن و عالی باشد.

 

همتای دست در سمت چپ ، قسمت زیادی از کارهای خود را به صورت تهاجمی انجام می دهد. دویدن های بی شمار وی از سمت چپ باعث شده او همواره یک بازیکن کلیدی و مهم در آن سمت باشد.

 

سرانجام فرنکی دی یونگ در زمان کومان از اعتبار خود به عنوان یک هافبک دفاع کرده است. او بیشتر در گردش توپ دخیل است و دوندگی او شدیدتر شده است. 

 

در مورد گریزمان و بریتویت توضیحات لازم در بالا داده شد ، دوندگی آن ها در نواحی مربوط به خود برای تیم بارسلونا ارزشمند است.

 

 نتیجه گیری 


آن چه که در این مطلب تلاش شد بیان شود تمرکز بر انتقال توپ ، انتقال شخص به مناطق مختلف ، پرس و حضور هر چه بیشتر در مسابقه بود. در این مطلب آنالیز ارزش بازیکنانی همچون پدری و دی یونگ بیش از پیش مشخص می شود.

 

عملکرد سرخیو بوسکتس ۳۲ ساله و جوردی آلبا ۳۱ ساله ثابت می کند که آن ها هنوز هم ارزشمند هستند و بارسلونا باید به جانشین به حق آن ها فکر کند.

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

منبع : بارسا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ