حسینیان به روحانی : همسرتان در خانه جا دارش جشن بگیرد نه در کاخ های ملت

1

روح الله حسینیان نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور با اشاره به اینکه برخی دوستان به ما انتقاد می کنند که  چرا در دولت سابق سکوت کرده بودید و سخنی نمی گفتید اما اکنون در هر موردی انتقاد می کنید گفت: این سوال درست در مورد شما صادق است چرا با کوچک ترین بهانه ای سوال و استیضاح می کردید و حتی در مورد اظهار نظر  رئیس جمهور و وابستگان وی از شخص رئیس جمهور سوال می کردید اما امروز در مقابل بدعت ها سخن های ناسنجیده ولخرجی ها و اقدامات غیر قانونی سکوت کرده اید. بلکه بی توجه به اصول به توجیه می پردازید و بالاتر از آن حتی اجازه نقد به کسی نمی دهید و با طرح سوال مخالفت می کنید.

مهمانی همسر روحانی عکس مهمانی همسر روحانی سوابق روح الله حسینیان روح الله حسینیان پاسپورت ایرانی

وی افزود: داد و فریاد به راه می اندازید به علاوه این ادعا تهمتی بیش نیست زیرا ما هرجا که دولت قبل خلاف اصول عمل می کرد سخت انتقاد می کردیم.
حسینیان ادامه داد: آقای رئیس جمهور شما قرار بود در مدت ۱۰۰ روز تحول اساسی در اقتصاد بوجود بیاوری، شما قول دادید در اقتصاد قانونی رفتار کنید، شما در تحلیلتان ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم ها ربط می دادید و ۸۰ درصد آن را به بی برنامگی ها و بی درایتی ها، آقای رئیس جمهور بیش از ۹ ماه از مسئولیت شما می گذرد چه تحول اساسی در اقتصاد دست داده است.
وی گفت: گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه های در حال تعطیلی هستند، بیکاری همچنان دندان نشان می دهد اکنون مدعی هستید شما دولت تدبیر را تشکیل داده اید و تحریم ها هم ترک برداشته است و وزیر نفت شما هم مدعی است فروش نفت دو برابر شده است، وزیر اقتصاد هم می گوید درآمدهای مالیاتی اضافه شده است پس باید مشکلات اقتصادی بهبود می یافت، اولین اثر شکست تحریم ها و افزایش درآمد دولت در گرانی ارز آشکار شد چون برخلاف قانون هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد ۴.۱ میلیارد را که هنوز وصول نشده بود را وصول شده تلقی کند و برای جابجایی با حساب های قابل مصرف اقدام نماید.
نماینده مردم تهران افزود: از دیوان محاسبات کشور تعجب می کنم که در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان محاسبات آن را تکذیب کرد از پشت همین تریبون تخلف اعلام کرد و اکنون این تخلف مالی که جز تورم به دنبال نداشته است را به صورت سری اعلام می کند.
وی ادامه داد: برادرم ظاهرا کلید چوبی را به قفل آهنی می زنید یا کلید را وارونه می چرخانید.
حسینیان گفت: آقای رئیس جمهور قرار بود هم چرخ زندگی مردم و هم سانتریفیوژ ها بچرخد البته چرخ زندگی مردم می چرخد نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مطابق گذشته می چرخد اما آنچه لنگ می چرخد و منتظر فرمان توقف، سانتریفیوژها است و آنچه که کمتر می چرخد لبنیات و مایحتاج اولیه زندگی مردم سر سفره مستضعفان است.
این نماینده مجلس افزود: آقای رئیس جمهور قرار بود پاسپورت ایرانی در خارج از کشور محترم شمرده شود اما اکنون به خاطر کوتاه آمدن ها حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی ایران از احترام افتاده است. آمریکایی ها گستاخانه و برخلاف قوانین بین المللی نماینده دولت را در مقر سازمان ملل راه نمی دهند و این یک بی احترامی بی سابقه است.
حسینیان گفت: آقای رئیس جمهور قرار بود کرامت مردم ایران حفظ شود، پرداخت یارانه ها را گداپروری می نامیدید ولی برای گرفتن یک سبد مردم را در صف قرار دادید و دوباره آنها را برای ثبت نام مجدد یارانه مورد منت قرار دادید اعلام نمودید که حساب های آن ها را سرک می کشید آیا بهتر نیست به جای سخت گیری بر مردم جلوی ولخرجی ها را بگیرید، بدون سونا و استخر هم می شود برای مردم کار کرد اما آنچه بیش از هر چیز موجب نگرانی بنده شده است دخالت همسران و خانواده مسئولین در امور کشور و بیت المال است.
این نماینده مجلس افزود: همسر رئیس جمهور اگر می خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدلله هم بزرگ است و هم جادار جشن بگیرد، در مسجد یا حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ های متعلق به ملت.
فاطمه زهرا (س) دارای شئونی است و با آواز و رقص و اینها تناسب ندارد.
حسینیان ادامه داد: بدعتی نگذارید که خدایی ناخواسته دوباره علیاحضرت ها به این مملکت بازگردند البته در یکی از دولت های سابق تلاش شد که والا حضرت ها دوباره ظهور کنند اما مردم در پای صندوق رای پاسخ این بدعت ها را محکم داد.
نماینده مردم تهران گفت: جشن هنر شیراز از ابتدا با هرزگی آغاز نشد که موسیقی که قرار بود موسیقی سنتی اجرا شود ولی سر از ناکجا آباد درآورد.
وی افزود: از رئیس جمهور می خواهم جلوی این بدعت ها را بگیرد و اجازه ندهند همسرانشان با استفاده از امکانات دولتی بار دیگر سنت های جاهلی و زمان شاهنشاهی را احیا کنند، این فریاد امام علی (ع) است که بر رواق تاریخ می پیچد که کجا رفتند آنهایی که سنت ستمکاران پیشین را احیا کردند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. علی می گوید

    به حسینیان چه ربطی داره؟