دانستنی های بسیار جالب درباره جام جهانی فوتبال + عکس

0

دانستنی‌های جالب درباره جام‌ جهانی: از ممنوع شدن تعویض بازیکن تا مسن‌ترین و جوان‌ترین بازیکنان

اولین مسابقه فوتبال در جام‌جهانی سیزدهم جولای ۱۹۳۰ بین دو تیم فرانسه و مکزیک برگزار شد که فرانسه با نتیجه چهار بر یک در رقابت‌های جام‌جهانی به میزبانی اروگوئه به پیروزی رسید.

ورزشگاه ماراکانیا نتایج جام جهانی 2018 روسیه قهرمانان جام‌ جهانی ترین های جام‌ جهانی تاریخچه جام‌ جهانی الیسه پریتوپی که در نخستین جام جهانی استفاده شد

* در کل ۱۳ تیم در اولین دوره رقابت‌های جام‌جهانی حضور داشتند. به جز اروگوئه که میزبان بود، آرژانتین، بلژیک، برزیل، بولیوی، شیلی، فرانسه، مکزیک، پاراگوئه، پرو، رومانی، آمریکا و یوگسلاوی در این مسابقات شرکت داشتند.

* کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا به ترتیب ۹ و ۱۰ بار قهرمان جام‌جهانی شدند. آیا می‌دانستید هیچ قاره دیگری نتوانسته در جام جهانی قهرمان داشته باشد؟

ورزشگاه ماراکانیا نتایج جام جهانی 2018 روسیه قهرمانان جام‌ جهانی ترین های جام‌ جهانی تاریخچه جام‌ جهانی الیسه پری

* قهرمانان جام‌جهانی به تعداد قهرمانی‌ها:

برزیل: ۵ قهرمانی، ایتالیا: ۴ قهرمانی، آلمان (غربی): ۳ قهرمانی، اروگوئه: ۲ قهرمانی، آرژانتین: ۲ قهرمانی، انگلیس: یک قهرمانی، فرانسه: یک قهرمانی، اسپانیا: یک قهرمانی

* چه کسی می‌گوید تیم‌های میزبان هیچ مزیتی ندارند؟ از ۱۹ دوره جام‌جهانی که تاکنون برگزار شده، ۶ عنوان قهرمانی به کشورهای میزبان رسیده است.

* در همه رقابت‌های جام‌جهانی از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۲ به عنوان مربی حضور داشته اما در تیم‌های مختلف: مکزیک، کاستاریکا، آمریکا، نیجریه و چین.

* ۶ تیم در یک دوره حضور خود در این مسابقات شکست نخورده‌اند اما در همان دوره از رقابت‌ها قهرمان هم نشدند. این تیم‌ها که شکست نخورده‌اند، عبارتند از: اسکاتلند در سال ۱۹۷۴ (یک پیروزی و دو تساوی)، برزیل در سال ۱۹۸۷ (چهار پیروزی و سه تساوی)، انگلیس در سال ۱۹۸۲ (سه پیروزی و دو تساوی)، کامرون در سال ۱۹۸۲ (سه تساوی)، بلژیک در سال ۱۹۸۸ (سه تساوی) و نیوزیلند در سال ۲۰۱۰ (سه تساوی).

* تنها کسی که در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال مردان و جام‌جهانی کریکت بازی کرده است، ویو ریچاردز بود که برای آنتیگوا در جام جهانی فوتبال و برای هند غربی در کریکت به میدان رفته است. الیسه پری استرالیایی نیز در جام‌جهانی فوتبال زنان (۲۰۱۱) و جام جهانی کریکت (۲۰۰۹) شرکت کرده است.

* راجر میا از تیم ملی کامرون مسن‌ترین بازیکنی است که در جام‌جهانی به میدان رفته است. وی ۴۲ سال و ۳۹ روز سن داشت که آخرین مسابقه‌اش را مقابل روسیه در جام‌جهانی ۱۹۹۴ انجام داد. نورمن وایت ساید از ایرلند شمالی که با سن ۱۷ سال و ۴۱ روز در در دیدار مقابل یوگسلاوی در سال ۱۹۸۲ در رقابت‌های جام‌جهانی به میدان رفت، جوان‌ترین بازیکن این مسابقات تاکنون است.

* تعویض پیراهن یک بار در سال ۱۹۸۶ رسما ممنوع شد و دلیل آن هم این بود که فیفا نمی‌خواست بازیکنان در زمین مسابقه برهنه شوند.

* بیشترین تعداد تماشاگران در دیدار بین دو تیم اروگوئه و برزیل در ورزشگاه ماراکانیا در جام‌جهانی ۱۹۵۰ ریودوژانیرو بود که ۱۹۹ هزار و ۸۵۴ نفر این بازی را تماشا کردند.

* در جام‌جهانی ۱۹۵۰ تنها یک گروه وجود داشت که برنده را مشخص می‌کرد و مرحله حذفی یا فینالی برگزار نشد.

* متداول‌ترین نام خانوادگی در رقابت‌های جام‌جهانی گونزالز یا گونزالس است و متداول‌ترین نتیجه در این مسابقات نتیجه یک بر صفر است.

*برزیل تنها کشوری است که از سال ۱۹۳۰ تا ۲۰۱۰ در تمام دوره‌ها به میدان رفته است و آنها به دلیل میزبانی به صورت خودکار در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ نیز حضور دارند.

* جام‌جهانی ۲۰۱۰ تنها دوره‌ای بود که هیچ کشوری برای اولین بار در این مسابقات حضور نداشت؛ هرچند اسلواکی و صربستان پیش از این در قالب یک کشور واحد به جام‌جهانی آمده بودند.

* هیچ کشور میزبانی در دور اول حذف نشد تا زمانی که جام‌جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی برگزار شد و این کشور در مرحله اول از دور مسابقات کنار رفت.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ