پشت پرده قرارداد خلعتبری با عجمان / پنهان کاری ۱۰ میلیارد تومانی به نام غیرت ملی!

0
این یک سند است که پرونده پیچیده قرارداد محمد رضا خلعتبری را روشن می‌کند. بازیکنی که برای بازی نکردنش در لیگی با نام جعلی یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌ها در تاریخ فوتبال ایران پرداخت شده است.

مهدیه جباری: خلعتبری برای قراردادی که بعد از تغییر نام لیگ امارات با عجمان بسته، ۳۲۰ هزار دلار از این تیم گرفته است. پرسپولیس برای قرارداد با او ۸۳۰ میلیون تومان به خودش داده و ۵۰۰ هزار دلار برای رضایتنامه‌اش. آن‌ها همچنان ۵۰۰ هزار دلار هم به تیم اماراتی بدهکارند.

این یک سند است که پرونده پیچیده قرارداد خلعتبری را روشن می‌کند. بازیکنی که سال قبل به تیم عجمان پیوست. بازیکنی که برای بازی نکردنش در لیگی با نام جعلی خلیج ع ر ب ی یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌ها در تاریخ فوتبال ملی ایران پرداخت شده است. تماشاگران امروز برای اولین بار قرارداد رسمی این بازیکن با تیم اماراتی را منتشر کرده است. قراردادی که در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۲ بسته شده است. یعنی یک ماه بعد از تغییر نام لیگ امارات.

مبلغ قرارداد محمد رضا خلعتبری سوابق رسول خروش رسول خروش

۱۶فروردین ماه : چند روز پس از شکست یوسف سرکال در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا نشریات اماراتی از یک شایعه می‌نویسند. این شیخ اماراتی می‌خواهد نام لیگ کشورش را به نامی حساسیت زا برای ایرانیان بگذارد که به شدت برای شیوخ این کشور لذتبخش است: خلیج ع ر ب ی. این خبر را اولین بار ایسنا منتشر می‌کند.

۵خرداد ۱۳۹۲: فدراسیون فوتبال امارات رسما نام لیگش را عوض می‌کند.

۲۰خرداد : در خبری شوک برانگیز اعلام می‌شود محمد رضا خلعتبری به باشگاه عجمان پیوسته است و باید در لیگی بازی کند که نامش را هیچ کدام از مردم ایران بر نمی‌تابند.

۲۱خرداد: محمدرضا خلعتبری که همراه با تیم ملی در اردوی پیش از جام جهانی است اعلام می‌کند قراردادش را پیش‌تر بسته بوده و الان راضی به رفتن به امارات نیست.

۱۵تیرماه : جواد نکونام با پیشنهادی از تیم الشارجه روبرو می‌شود. رفتن کاپیتان تیم ملی به لیگی که نام لیگش یک توهین است موج عجیبی به راه می‌اندازد. فشار‌ها این قدر زیاد می‌شوند که فدراسیون تقبل می‌کند بیش از یک میلیارد از طلب‌های استقلال به این بازیکن را بپردازد تا او به امارات نرود.

۱۶تیرماه : رسول خروش به عنوان نماینده باشگاه سپاهان راهی امارات می‌شود. او برای برگرداندن خلعتبری با پیشنهاد بزرگی روبرو می‌شود. تیم اماراتی می‌گوید از این باشگاه ۸۰۰ هزار دلار غرامت می‌خواهد.

۲۷مرداد : محمدرضا خلعتبری بعد از چند دور مذاکره بین مدیران عجمان و پرسپولیس به تیم تهرانی منتقل می‌شود. محمد رویانیان با کمک حسین هدایتی ۵۰۰ هزار دلار به تیم اماراتی می‌دهند تا او به پرسپولیس بیاید. او همزمان اعلام می‌کند در ازای بازگشت به پرسپولیس و بازی نکردن در لیگی که نامش خلیج اماراتی است تقریبا از همه حق و حقوق مادی‌اش گذشته است.

۲۳فروردین ۹۳: خبرگزاری فارس خبری منتشر می‌کند درباره یک تهدید بزرگ برای پرسپولیس. اینکه ۲۵۰ هزار دلار باشگاه عجمان پرداخت نشده و این قرارداد طوری است که هر ماه تاخیر در پرداخت این مبلغ، جریمه‌ای ۵۰ هزار دلاری را به مبلغ ابتدایی می‌افزاید و پرسپولیس دوباره ۵۰۰ هزار دلار بدهکار است.

۲۵فروردین ۹۳: لیست دریافتی‌های پرسپولیس مشخص می‌شود. خلعتبری برای یک فصل بازی در پرسپولیس از این تیم ۸۳۰ میلیون تومان دریافت کرده است.‌‌ همان شب خلعتبری در برنامه ۹۰ می‌گوید به جای پول از رویانیان خودرویی گرفته است که سند ندارد. این درحالی است که کل مبلغ ثبتی برای قراردادش با پرسپولیس ۷۰۰ میلیون تومان بوده است!

۲۶فروردین ماه : فارس از قول پروین خبری منتشر می‌کند که خلعتبری باید به عجمان برگردد.

مهاجم نوشهری تمام تابستان سال قبل مدام می‌گفت قربانی شده است؛ قربانی اینکه نمی‌دانسته قرار است نام لیگ امارات عوض شود. او در ‌‌نهایت با قراردادی به پرسپولیس پیوست؛ قراردادی که قرار بود ۷۰۰ میلیون برای خلعتبری داشته باشد و ۵۰۰ هزار دلار هم غرامت به تیم اماراتی.

این قرارداد از‌‌ همان ابتدا ابهام‌های زیادی داشت، اما حالا یک سند شفاف نشان می‌دهد، خلعتبری و مدیربرنامه‌هایش همه واقعیت را هم نگفته‌اند. این قرارداد رسمی خلعتبری با تیم اماراتی است که از سوی تماشاگران امروز منتشر می‌شود تا بخشی از شایعات درباره بازیکن ملی پوشمان را مشخص کند؛ بازیکنی که قراردادش را در ۱۰ تیرماه سال ۹۲ امضا کرده است؛ یعنی زمانی که آگاهی کامل داشته که نام لیگ اماراتی عوض شده است. در حالی که در زمان ثبت قرارداد،۳۲۰ هزار دلار نقدا به حساب خلعتبری واریز شده بود، در قرارداد بندهایی گنجانده شده بود که شرایطی را پیش­بینی می کرد که می توانست باعث فسخ آن شود؛ شرایطی مانند رد شدن خلعتبری در تست پزشکی یا صادر نشدن رضایت نامه بین المللی (ITC) او.

خلعتبری براساس این قرارداد ۳۲۰ هزار دلار از عجمان گرفته است؛ یعنی رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان. اما پرسپولیس برای او چه مبلغی پرداخته است؟ رویانیان در این باره به تماشاگران امروز می‌گوید: «ما‌‌ همان روز ثبت قرارداد به محمدرضا ۷۰۰ میلیون تومان دادیم.» این باشگاه ۵۵۰ هزار دلار هم با کمک حسین هدایتی به این باشگاه داده تا رضایتنامه خلعتبری صادر شود. البته این تمام پرداختی‌ها نیست، چون ۲۵۰ هزار دلار از بدهی پرسپولیس به عجمان باقی مانده بود؛ رقمی که به ازای هر ماه دیرکرد، ۵۰ هزار دلار جریمه به آن تعلق گرفته و حالا شده است ۵۰۰ هزار دلار دیگر.

جمعی ساده از قراردادی که در زمان ممنوعه از نظر ما ایرانیان بسته شده و امکان فسخ بی‌دردسر آن وجود داشته است، با دلار ۳ هزار تومانی چیزی نزدیک به ۸ میلیارد تومان است، آن هم برای بازیکنی که تمام مدت مدعی بود از پولی هنگفت برای بازی نکردن در لیگی با نامی جعلی گذشته و ضرر کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ