خوش شانس ترین سهامداران در فرودین ۹۳

0

بررسی عملکرد صنایع بورسی در اولین ماه سال نشان می دهد که در این ماه به دلیل حاکم شدن فضای نا امیدی در بازار سرمایه، قیمت سهام شرکتها بر خلاف سال‌های گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرد و بازدهی بورس در این ماه به منفی شش درصد رسید.

بر این اساس بررسی عملکرد ۳۹ صنعت حاضر در بورس نشان می دهد که در این مدت گروه استخراج نفت بیشترین زیان را نصیب سهامداران خود کرده و ارزش دارایی‌ سهامداران این گروه معادل ۲۵.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که بعد از استخراج نفت، محصولات چرمی در رتبه دوم زیان ده ترین صنایع بورسی قرار گرفته است زیرا سهامداران این صنعت زیان ۲۴.۵ درصدی را شناسایی کردند.

در این میان گروه فنی و مهندسی با زیان ۱۹.۸ درصدی، سایر معادن با زیان ۱۴.۸ درصدی و ابزار پزشکی با زیان ۱۳ درصدی در رتبه های بعدی زیانده ترین صنایع بورسی قرار گرفته اند.

این در حالی است که صنایعی مانند ماشین آلات ، غذایی ، قند و شکر ، انتشار و چاپ ، مبلمان ، پیمانکاری و کاشی و سرامیک بدون تغییر مواجه شدند و در جای خود درجا زدند.در این میان سهامداران خوش شانس دو صنعت حمل و نقل و خودرو با سود اندکی مواجه شدند و به ترتیب سودهای ۵.۵ و ۲.۴ درصدی را نصیب سهامداران خود کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ