دستمزد ۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مهران مدیری؟!

0

این بازیگر که آخرین حضورش در سینما به نقش کوتاهی در فیلم «پل چوبی» برمیگردد با پیشنهاد میلیاردی یک تهیه کننده برای بازی در فیلمش رو به رو شده است.

طبق شنیده های خبرنگار “بانی فیلم”، رقم قرارداد مهران مدیری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. قراردادی که گویا چندی قبل امضا شده و گفته می شود تهیه کننده پروژه این مبلغ را طی دو فقره چک (یک فقره چک یک میلیارد تومانی و یک چک ۷۰۰ میلیون تومانی) به این بازیگر پرداخت کرده است.

مهران مدیری فیلم جدید مهران مدیری دستمزد مهران مدیری درآمد مهران مدیری ثروت مهران مدیری

فیلمی که البته هنوز در مرحله پیش تولید قرار دارد و هنوز به مرحله فیلمبرداری هم نرسیده است. گفتنی است این پروژه از اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد در دوره گذشته پروانه ساخت دریافت کرده است.

اینکه این مبلغ آیا در نهایت به حساب مهران مدیری واریز می شود یا نه، یا اینکه این پروژه اصلا به سرانجام خواهد رسید اهمیت چندانی ندارد.

بلکه موضوع مهم تفکر غلط خرج های میلیاردی در برخی تولیدات سینمای ایران است. اگر هزینه تولید این فیلم را در کمترین حالت ۸۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم (که البته با وجود دراختیار داشتن بازیگران دیگری خیلی بالاتر از این رقم هاست) با یک حساب سرانگشتی ساده برای اینکه این پروژه ۵/۲ میلیاردی به سود دهی برسد باید حداقل ۵/۷ میلیارد تومان فروش کند!

این ارقام حتی اگر رد و بدل هم نشود عنوان شدنش روی کاغذ، ضربات جبران ناپذیری به سینمای ایران میزند. سینمایی که بضاعت ناچیزی دارد و پرداخت چنین مبالغی تورمی مضاعف را به سینما تحمیل میکند.سینمایی که اکثر فیلم هایش به زحمت هزینه خود را برمی گرداند. در چنین شرایطی به نظر می رسد نظارت درست مسئولان وزارت ارشاد روی برخی پروژه ها بهترین راهکار برای جلوگیری از این تورم کاذب است. آن هم تورم برای سینمایی که در ورشکستگی قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ