اطلاعیه شفاف سازی “ایران خودرو” و “ثتران”

0

شرکت ایران خودرو با اشاره به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص بررسی اثرات تخصیص ارز با نرخ مرکز مبادله به صنعت خودرو، به شفاف سازی صورت های مالی پرداخت.

در این نامه که بر روی کدال منتشر شده است، ایران خودرو اعلام کرده که قیمت تمام شده تحت تاثیر قیمت اجزای تشکیل دهنده آن است که برآیند تغییران قیمت عوامل مذکور باعث کاهش یا افزایش آن می شود.

در این راستا، اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی و تاثیر تورمی آن در نهاده های مصرفی صنایع با توجه به اثرات تورمی باعث افزایش قیمت تمام شده صنعت می شود. در مقابل تخصیص ارز با قیمت مرکز مبادله ای نیز در صورت اجرایی شدن و تامین کل نیازهای ارزی صنعت با نرخ یاد شده دارای تاثیر کاهنده در قیمت تمام شده خواهد بود. بنابراین برآورد برآیند تغییرات یاد شده در قیمت تمام شده مستلزم روشن شدن آثار اجرای قانون هدفمندی و نیز اجرایی شدن تخصیص ارز با نرخ مرکز مبادله است.

بنابراین قبل از رفع ابهامات در خصوص اثرات اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی و روشن شدن آثار آن در اقتصاد کشور به ویژه آثار تورمی مربوطه و نیز روشن شدن جزییات تخصیص ارز مبادله ای از لحاظ نحوه، مبلغ و نوع ارز و اجرایی شدن آن، محاسبه میزان تاثیر آن بر بودجه سال ۹۳ این شرکت میسر نیست.

در پایان این نامه که به امضای علی مهری، معاون اقتصادی ایران خودرو رسیده، آمده است  پس از رفع ابهامات مذکور و امکان بررسی و برآورد اثرات آن در صورت داشتن تاثیر با اهمیت، مراتب اعلام خواهد شد.

شرکت سرمایه گذاری تهران طی ارسال اطلاعیه در خصوص نفوذ قرارداد مشارکت در ساخت پروژه مروارید حقانی شفاف سازی کرده است.

شرکت برآوردهای اولیه پروژه را بدین شرح اعلام کرده است:

۱-      متراژ کل زیر بنا: ۱۲۱.۷۲۲ متر مربع

۲-      برآورد مخارج ساخت پروژه: ۲.۵۰۰ میلیارد ریال

۳-      برآورد فروش پروژه (سهم شرکت): ۴۰۰۰ میلیارد ریال

۴-      برآرود مدت زمان اجرا: ۳۸ ماه از تاریخ نفوذ قرارداد

۵-      محل پروژه: تهران- بزرگران حقانی- خیابان کوشا- خیابان ورزش- روبه روی ورشگاه شهید کشوری

شرکت در توضیح این اطلاعیه آورده است، پروژه مروارید حقانی فاقد هرگونه تأثیر سود و زیان در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۳ است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ