بسازبنداز محترم! یک سر سوزن وجدان داشته باش + عکس

0

عصر روز یکشنبه بود که طوفانی کوچه پس کوچه‌های شهر تهران را در نوردید. همین موضوع سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شد. شاید شهروندانی که در دو روز گذشته در شهر تهران تردد داشتند شاهد خم شدن یک درخت و یا شکستن پنجره‌ای به سبب این توفان شده باشند اما حادثه غم‌انگیزی که در این میان به وقوع پیوست، فوت یک مرد و زخمی شدن دو کودک در حادثه‌ای در خیابان ابوذر بود.

حوادث ساختمانی اخبار حوادث

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز گذشته و اعلام بروز حادثه سقوط سنگ نمای ساختمانی بر روی عابران پیاده، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲۸ را به محل حادثه در خیابان ابوذر، خیابان بدخشان کمالی، کوچه نیک منش اعزام شدند.

بنا به گفته محمد علی مددی، افسر آماده منطقه ۴ عملیات آتش نشانی تهران، مردی ۴۰ ساله به اتفاق دو کودکش درحال عبور از کوچه بود که ناگهان به علت وزش شدید باد، قطعه‌ای از سنگ نمای یک ساختمان ۴ طبقه نوساز جدا شد و بر روی این شخص افتاد.

وی افزود: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حاضر شده و پس از ایمن سازی محل، پیکر این مرد آسیب دیده را تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

مددی با اشاره به معاینه این شخص توسط عوامل اورژانس و تائید مرگ او، تصریح کرد: دو کودک این فرد بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافتند.

حوادث ساختمانی اخبار حوادث

این افسر آماده آتش نشانی با اعلام این که علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی است، اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی با تحویل محل به عوامل انتظامی و شهرداری به عملیات خود پایان دادند و همچنین جنازه متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد.

گرچه علت حادثه هنوز به طور کارشناسی مشخص نشده است اما مساله‌ای که در این میان واضح است تخریب نمای ساختمانی نسبتا نوساز است. قطعا در این زمینه سهل انگاری از سوی سازندگان و کسانی که معماری این ساختمان را بر عهده داشتند صورت گرفته است.

اینکه با یک وزش باد تند نمای ساختمانی فرو می ریزد موضوع کمی نیست. در این زمینه موضوع قابل توجه این است که اگر حوادث دیگری چون زلزله و … به وقوع بپیوندد چه حادثه‌ای به بار خواهد آمد. به نظر می‌رسد در این زمینه بایستی پیمانکار ومعمار ساختمانی که سهل انگاری کرده‌اند و هیچگاه فکر نمی‌کردند سهل انگاری آنان سبب یتیم شدن دو کودک شود پاسخگو باشند. وجدان عمومی باید تقویت شود و افرادی که مشاغل خطیری در این زمینه بر عهده دارند بایستی بیشتر احساس مسئولیت کنند و با اهمال‌کاری و منفعت طلبی بیجا سبب به بار آمدن حوادث غم انگیز اینچنینی نشوند! (فردانیوز)

*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوما به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ