انتشار تصاویر شخصی بهانه ای برای برقراری ارتباط نامشروع

0

سرهنگ عطاءا… احمدی گفت : چندی پیش خانمی جوان به پلیس فتا یزد مراجعه و در اظهاراتش عنوان کرد، مدتی است با فردی از طریق چت آشنا شدم و بعد از مدتی با اعتماد به وی و به بهانه ازدواج چند عکس شخصی از من تقاضا کرد و با اعتماد به وی و با علاقه ای که به وی پیدا کرده بودم، چند عکس شخصی خود راازطریق ایمیل برایش ارسال کردم.

شاکی پرونده در خصوص جزییات پرونده اظهار داشت : بعد از مدتی وی اقدام به ارسال ایمیل هایی حاوی تصاویر خصوصی من کرد و مرا تهدید کرد که یا وی را تامین مالی کنم و یا به ارتباط نامتعارف با وی تن دهم در غیر اینصورت تصاویر مرا در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

عکس لو رفته عکس شخصی عکس خصوصی

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت : برحسب دستور قضایی و با توجه به اهمیت پرونده و احتمال انتشار عکسهای شاکیه در فضای مجازی و میزان نگرانی وی در این خصوص، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس ساییری استان یزد قرار گرفت و با تحقیقات انجام گرفته متهم در یکی از استان ها ردیابی شد.

وی بیان کرد : با کشف محل سکونت متهم، سریعا ماموران پلیس فتا با اخذ نیابت قضایی به استان مربوطه اعزام و متهم ۳۲ ساله ای که معلول جسمی و حرکتی بود را دستگیرکردند.

سرهنگ عطاءا… احمدی افزود : منزل نامبره مورد بازرسی قرار گرفته و کلیه وسایل دیجیتالی وی ضبط و به پلیس فتا منتقل شد ودر بررسی های ایمیل متهم، عکسهای خصوصی شاکیه کشف شد ومتهم نیزبه جرم خود اعتراف کرد .

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قانونی شد از کاربران فضای مجازی خواست: در محیط چت به کسی اعتماد نکرده و مطمئن باشند هویت اعلامی از سوی مخاطب به غیر از هویت واقعی آنهاستوبه هیچ وجه عکس ها و فیلم های خصوصی و خانوادگی را در محیط چت رسال نکنندچراکه امکان دسترسی اشخاص دیگری به آن امکان پذیر می باشد.

منبع:ب اشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ