تحقق ۶۹ درصدی سود شرکت پالایش نفت کرمانشاه با نماد “شرمان”

0

شرکت پالایش نفت کرمانشاه در دوره ۹ ماهه با اختصاص ۳۵۳۴ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۶۹ درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داده است. همچنین شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ را در بهمن‌ماه ۹۱ مبلغ پنج هزار و ۸۷۳ ریال و در بهمن‌ماه سال‌جاری پنج هزار و ۱۱۹ ریال مبلغ اعلام کرده بود و در دوره ۹ ماهه با اختصاص ۳۵۳۴ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۶۹ درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داده است.

این در حالی است که شرکت دلایل تغییر جزییات پیش‌بینی را اعلام نکرده است. در سویی دیگر، پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۷۲ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۱۷۰ درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۳۴ درصد افزایش و سود خالص ۴۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. افزون‌بر این، قیمت محصولات بر اساس ابلاغ مصوبه مورخ ۲۱ خردادماه ۹۲ هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش درخصوص کیفی‌سازی محصولات ارزیابی و شناسایی شده است و مقدار فروش به پتروشیمی بیستون در سال ۹۲ به دلیل محدودیت‌های عملیاتی شرکت یادشده تحقیق نیافته است و همچنین پیش‌بینی می‌شود مغایرت حساب‌ها با شرکت پالایش نفت اراک با توجه به تعلق یارانه به مواد اکتان افزای خریداری شده از شرکت مذکور در پایان سال مرتفع شود.

علاوه بر این، مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده، زیان انباشته شرکت در پایان دوره شش ماهه، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال است. همچنین «شرمان» در سال مالی ۹۱ معادل ۱۲۰۶ ریال سود به ازای هر سهم مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده محقق کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ