آیا جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال را از فولاد خوزستان پس می گیرند؟

0

حراست فدراسیون فوتبال به دنبال رد یا تائید شایعه‌ای است که گفته می‌شود تعدادی از بازیکنان فولاد خوزستان و یکی از بازیکنان پیکان با کارت‌های پایان خدمت جعلی برای تیم‌های‌شان بازی کرده‌اند.

 در حالی که تب فوتبال باشگاهی در کشورمان فروکش کرده و فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر شده و پیکان هم توانست به عنوان آخرین تیم جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد اما حاشیه‌ای جدید در فوتبال به وجود آمده که اگر قطعیت پیدا کند شاید شاهد سونامی تازه‌ای در فوتبال کشورمان باشیم.

محمد حسین حمیسی کارت پایان خدمت قهرمانی فولاد خوزستان فوتبال فولاد خوزستان جعل کارت پایان خدمت پایان خدمت بازیکنان فولاد خوزستان اخبار باشگاه فولاد خوزستان

چندی قبل خبر رسید گروهی در اهواز دستگیر شده اند که برای افراد مختلف سابقه حضور در جبهه را به صورت ساختگی تهیه کرده‌اند و بر همین مبنا موجبات معافیت فرزندان آنها را فراهم آورده‌اند.

آنها به جرم خودشان اعتراف کرده اند و در میان اعترافاتشان نام های جالبی وجود دارد.

طبق شنیده‌ها با متلاشی شدن باندی که در تهیه و تولید کارت‌های جعلی پایان خدمت نقش داشته اسامی تعدادی از بازیکنان فوتبال هم لو رفته که آنها گویا با کارت‌های پایان خدمت جعلی در لیگ برتر فعالیت می‌کردند که اگر این موضوع اثبات شود شاید باید شاهد اتفاقات تازه‌تری در این زمینه باشیم.

طبق شنیده‌ها «ب . ر»، «آ. الف»، «س. الف» و «ف. د» بازیکنان تیم فولاد بازیکنانی هستند که از آنها به عنوان کسانی که از این کارت‌های پایان خدمت استفاده می‌کردند نام برده می‌شود.

«س . ح» بازیکن تیم پیکان هم دیگر بازیکنی است که گفته می‌شود شرایطی مشابه بازیکنان فولاد داشته است.

احمدرضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال هم در خصوص اینکه اگر این موضوع صحت داشته باشد از نظر حقوقی تکلیف این تیم ها چیست، اظهار داشت: «استفاده از چنین بازیکنانی مصداق بارز استفاده از بازیکنان غیرمجاز است و تمام احکامی که برای بازیکنان غیرمجاز وجود دارد، در مورد این گونه تیم‌ها اجرایی خواهد شد. منتهی باید اثبات شود که چنین موضوعی صحت دارد و چنانچه این موضوع احراز شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌تواند نتایج بازی‌هایی که این بازیکنان در آن تاثیرگذار بودند را به نفع تیم مقابل برگرداند. چرا که استفاده از این بازیکنان نقض آشکار مقررات است و باید با مجازات خطاکاران همراه باشد.»

در همین رابطه با محمد حسین حمیسی، رئیس حراست فدراسیون فوتبال هم تماس گرفتیم و او گفت: «برای من جالب است این خبر چطور منتشر شده! چرا که آقای آیت‌اللهی قصد داشت این خبر پنهان بماند و رسانه‌ای نشود اما باید بگویم که ما این خبر را شنیده‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم اما هنوز صحت و سقم آن بر ما هم مشخص نیست و همه چیز در حد حرف است. فعلا ۴۸ ساعت است که این خبر به ما گفته شده و مشغول پیگیری هستیم و هنوز نمی‌‌دانم چقدر زمان لازم است که این موضوع تائید یا تکذیب شود. ما در حال گرفتن استعلام از ارگان‌های ذیربط هستیم و دست ما نیست که بدانیم کی و چه زمانی این خبر تائید یا رد خواهد شد. هر چند که بعید می‌دانم چنین موضوعی صحت داشته باشد اما ما بر حسب وظیفه‌مان این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا رفع شبهات انجام شود. هر نتیجه ای هم حاصل شود آن را به اطلاع فدراسیون فوتبال می رسانیم تا آن ها درباره آن تصمیم بگیرند. فکر می‌کنم تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده بتوانیم پاسخ این شنیده‌ها را بدهیم و مشخص شود چنین موضوعی وجود دارد و یا شایعه است. به هر حال تا مشخص شدن قطعی این خبر نمی‌توان گفت که این شایعه صحت دارد یا نه.»

حالا باید دید که تکلیف این پرونده جنجالی در صورت صحت آن به کجا خواهد رسید و باید دید این شنیده‌ شایعه است و یا صحت دارد.

باید دید اگر این قضیه صحت داشته باشد آیا این پرونده هم مطابق سایر پرونده‌های جنجالی فوتبال شامل مرور زمان و به فراموشی سپرده خواهد شد و یا برخورد قاطعانه‌ای با متخلفان صورت می‌گیرد و اگر این موضوع شایعه باشد بهتر است مقامات ذیربط با شایعه‌پردازان برخورد قاطعی انجام دهد تا به راحتی با آبرو و حیثیت باشگاه‌های فوتبال بازی نشود.

هر چند که اگر این موضوع ثابت شود شاید تغییراتی در بالا و پایین جدول رخ بدهد. این تغییرات در صورتی است که ثابت شود بازیکنانی که از این کارت های جعلی استفاده کرده اند، در امتیازهای فولاد و پیکان تاثیرگذار بوده اند.

گفته می شود پرونده این موضوع  در دادسرای نظامی اهواز در دست بررسی است و اگر تیم های فجر و پرسپولیس پیگیر ماجرا شوند بعید نیست فجر سپاسی  به لیگ برتر برگردد و فولاد هم جام قهرمانی را به پرسپولیس تقدیم کند!

بر این اساس علی دایی این هفته نزد سرلشگر فیروز آبادی فرمانده ستاد نیروهای مسلح خواهد رفت تا موضوع را بررسی کند ضمن اینکه فجری ها هم از طریق سپاه فارس پیگیر ماجرا شده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ