تجارت سیم کارت: پر از سود و سود و سود

0

سال جاری تولد بیست سالگی ورود سیم کارت به ایران است. هرچند در سال‌های ابتدایی ورود این فنآوری به کشور استفاده از آن تنها شامل کسانی می‌شد که به اصطلاح دستشان به دهانشان می‌رسید، اما این روز‌ها استفاده از این وسیله ارتباطی همه گیر شده و حتی میانگین سنی کاربران آن به پایین‌تر از ده سال رسیده است. به همین دلیل، برخی افراد با خرید و فروش سیم کارت به قیمت‌های غیر واقعی پول‌های کلانی به جیب می‌زنند.

گرانترین سیم کارت قیمت سیم کارت فروشگاه سیم کارت فروش سیم کارت سیم کارت رند سیم کارت

امروزه ارائه انواع سیم کارت با کارکردهای متنوع از سوی اپراتورها نه تنها محدودیت های عرضه را از میان برداشته بلکه این امکان را فراهم کرده است که هر کس متناسب با توان مالی خویش سیم کارت مورد نظر خود را تهیه کند، اما با وجود گذشت بیست سال از ورود این فناوری به کشور ما بازار دلالی آن همچنان داغ است و برخی افراد با خرید و فروش به قیمت های غیر واقعی پول های کلانی به جیب می زنند، به طوری که قیمت برخی از سیم کارت های دائمی همراه اول ۱۰۰ برابر قیمتی است که بیست سال پیش به صورت ثبت نامی واگذار می شد.

با وجود این که سیم کارت ها با شماره های متفاوت ، ماهیت و کارآیی یکسانی دارند ، اما برحسب طبقه بندی غیر منطقی که بر اساس کد صورت می گیرد، قیمت گذاری می شوند.

به طورمثال ، سیم کارت های دائمی همراه اول که با رقم “یک “شروع می شوند گرانترین و سیم کارت هایی که با رقم “نه” آغاز می شوند ارزانترین هستند،البته در این میان صفر یا کارکرده بودن سیم کارت نیز در تعیین قیمت آن بی تاثیر نیست ومهم تر از همه این که اگرشماره سیم کارتی به اصطلاح رند باشد قیمت آن تا میلیون ها تومان خواهد رسید.

در حال حاضردر بازار سیم کارت برخی فروشندگان برای جذابیت و جذب مشتری بیشتر با پرداخت تسهیلات به خریداران البته با بهره بالا و همچنین جمع آوری و دسته بندی یک شماره مشابه از اپراتورهای متعدد حسابی سود می برند.
به طور مثال در صورتی که شما قصد استفاده از تسهیلات فروشنده ای جهت خرید سیم کارت داشته باشید برای خرید یک سیم کارت ۲ میلیون تومانی می توانید یک سوم مبلغ که ۵۰۰ هزار تومان می شود را پرداخت کنید و مابقی آن را به صورت اقساط بپردازید که البته قیمت تمام شده سیم کارت خریداری شده بستگی به تعداد اقساط و میزان سودی است که فروشنده به تعداد اقسط تعیین می کند. چنان که در حال حاضر قیمت نهایی خرید سیم کارتی با این شرایط دربازار برای خریدار نزدیک به ۳ میلیون تومان آب می خورد.

همچنین قیمت شماره های یکسان و دسته بندی شده با پیش شماره های متفاوت از ۳ تا ۱۵ میلیون تومان متغیر است و در این مورد رند بودن شماره اساس قیمت گذاری است.به گفته فعالان بازار با وجود این که قیمت سیم کارت های اعتباری نسبت به دائمی و بخصوص دائمی همراه اول پایین تر است ، اما گاهی قیمت یک سیم کارت اعتباری تحت تاثیر قیمت سیم کارت دائمی با شماره متشابه خود قرار می گیرد.

به طور مثال اگر بهای سیم کارت دائمی ۳۰ میلیون تومان باشد ، قیمت اعتباری همان شماره نصف آن خواهد بود.در حالی که میانگین قیمت واقعی سیم کارت های اعتباری زیر ۴۰ هزار تومان است.

بررسی قیمت ها در بازار سیم کارت و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش قیمت ها در این بازار دارد.

جدول زیرمیانگین قیمت سیم کارت در بازار تهران را نشان می دهد:

کد

قیمت

یک با شماره رند دائمی همراه اول صفر

۲۹ میلیون تومان

یک با شماره معمولی دائمی همراه اول کارکرده

۳میلیون تومان

۲ با شماره رند دائمی همراه اول صفر

۱۹ میلیون تومان

۲ با شماره معمولی دائمی همراه اول کارکرده

۲ میلیون تومان

۳ با شماره رند دائمی همراه اول صفر

تقریبا در بار موجود نیست

۳با شماره معمولی همراه اولکارکرده

۸۰۰ هزار تومان

۴با شماره رند همراه اول صفر

یک میلیون تومان تا ۴میلیون تومان

۴ با شماره معمولی همراه اول کارکرده

۶۰۰ هزار تومان

۵ با شماره رند دائمی همراه اول صفر

یک میلیونتومان

۵ با شماره معمولی دائمی همراه اول کارکرده

۵۰۰ هزار تومان

۶ با شماره رند دائمی همراه اول صفر

یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

۶ با شماره معمولی دائمی همراه اول کارکرده

۶۷۰ هزار تومان

۷ با شماره رند دائمی همراه اولصفر

۶۰۰ هزار تومان

۷با شماره معمولی دائمی همراه اول کارکرده

۴۰۰ هزار تومان

۸ با شماره رند دائمی همراه اول صفر

۴۰۰ هزار تومان

۹با شماره رند دائمی همراه اول صفر

۴۰۰ هزار تومان

رایتل دائمی با شماره رند

یک میلیون تومان

رایتل دائمی با شماره معمولی

۱۰۰ هزار تومان

۹۳۸رند

۱۵۰ هزار تومان

۹۱۰ رند

۲۵۰ هزار تومان

۹۱۹ اعتباری همراه اول با شماره رند

۴۲۰ هزار تومان

۹۱۹ اعتباری همراه اول با شماره معمولی

۱۰ هزار تومان

۹۳۶ رند

۳۵ هزار تومان

اعتباری های غیر رند ایرانسل

۵ هزار تومان

(آریا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ