جزییات افزایش سرمایه ۴۰ درصدی یک نماد سیمانی در سال ۹۳

0
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد شرکت سیمان اردبیل برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۹۳ به میزان ۲۷۴۶ ریال برآورد شده این در حالی است که براساس عملکرد واقعی ۳ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ درآمد هر سهم ۲۹۵ ریال بوده است و ۱۱ درصد بودجه برآوردی را پوشش داده است.

در همین راستا، عباسی، مدیر حسابداری شرکت سیمان اردبیل در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در مورد نرخ گاز مصرفی با توجه به اطلاعات مندرج در پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۹۳ مبلغ ۹۶۶ ریال بطور بدبینانه پیش بینی شده بود این در حالی است که نرخ گاز مصرفی در مقطع پیش بینی بودجه ۷۰ تومان بوده است بنابراین “ساربیل” اثر افزایش قیمت حامل های انرژی ناشی از اجرایی شدن فاز ۲ هدفمندی یارانه ها بر بودجه مذکور را برای گاز مصرفی اعمال کرده است. در نتیجه نرخ جدید گاز که ۱۰۰ تومان می باشد اختلاف اندکی با قیمت گاز مندرج در بودجه بندی دارد.

عباسی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به افزایش نرخ مازوت، شرکت سیمان اردبیل تنها برای سه ماهه اول سال مالی، مصرف مازوت داشته است و برای ۹ ماهه طی سال ۹۳ هم در واقعیت و هم در بودجه مصرف مازوت را پیش بینی نکردیم و نخواهیم داشت.

وی افزود: پوشش ۱۱ درصدی در گزارش عملکرد واقعی ۳ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲، به این دلیل است که گزارش عملکرد مذکور در فصل زمستان بوده و از طرفی منطقه زمستانی و سردسیر می باشد لذا در تحویل و مقوله حمل و نقل در فصل زمستان با مشکلاتی مواجه شدیم و بنابراین میزان فروش نیز با اندکی کاهش مواجه شد. به همین منظور پیش بینی شده ظرفیت فروشی که مقرر شده بود در زمستان انجام گردد در فصل بهار و زمستان ضمن پوشش مناسب، با واقعیت فروش تطابق داشته باشد از همین رو در فصل بهار و زمستان شاهد پوشش مناسب فروش نیز خواهیم بود.

مدیر حسابداری “ساربیل” عنوان کرد: همچنین علت کاهش عملکرد شرکت سیمان آرتا اردبیل در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ نسبت به ۳۰ اسفند ماه سال ۹۱ این است که تعمیرات خط تولید در اسفند ماه سال ۹۲ انجام شد و با توجه به اینکه اصولاً زمان تعمیرات خط تولید “ساربیل” در فروردین و اردیبهشت ماه انجام می گردد لذا به دلیل مشکلات در تعمیرات طی تاریخ مذکور، با کاهش عملکرد نسبت به دوره مشابه مواجه شدیم. لازم به ذکر است که کارخانجات سیمانی از ۳۶۵ روز سال، حدود ۶۵ روز به تعمیرات خط تولید خود اختصاص می دهند.

وی در خاتمه افزود: شرکت سیمان آرتا اردبیل با توجه به الزام سازمان بورس مبنی بر اینکه سرمایه شرکت های بورسی باید به ۲۰ میلیارد تومان برسد لذا به دلیل اینکه سرمایه کنونی ۱۴ میلیارد تومان است لذا باید جهت افزایش سرمایه اقدام نماید که با توجه به مذاکرات در هیأت مدیره و بسته به نظر سهامدار عمده این افزایش سرمایه اعمال خواهد شد. افزایش سرمایه مذکور حدود ۴۰ درصد است که “ساربیل” در نظر دارد برای سال جاری آن را اعمال نماید. همچنین طرح توسعه مربوط به احداث خط دوم تولید کلینکر به ظرفیت ۲ هزار تن در روز در مرحله انجام اقدامات اولیه می باشد که به موجب بهره برداری طرح مذکور شاهد افزایش در میزان تولید “ساربیل” خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ