رییس مجلس از فیلم “من لاریجانی هستم” ترسیده است

0

سید حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی در باره واکنش تند هفته گذشته “علی لاریجانی” رییس مجلس شورای اسلامی علیه مستند “من روحانی هستم“، گفت: من معتقدم آقای لاریجانی از اینکه “من لاریجانی هستم” بیرون بیاید، ترسیده است، به همین دلیل آن‌قدر از آن عصبانی شده بود.

  من لاریجانی هستم فیلم من لاریجانی هستم فیلم من روحانی هستم سید حسین مرعشی سوابق سید حسین مرعشی دانلود من لاریجانی هستم دانلود من روحانی هستم

 مرعشی در گفتگویی مفصل با خبرگزاری تسنیم که امروز چهارشنبه انتشار یافت، افزود: “آدم می تواند بفهمد که آقای لاریجانی از اینکه کسی آقای روحانی را هو کند، آن قدر بدش نمی آید. در واقع، او فکر کرده است این کار خلیفه کشی است و اگر باب شود، او را هم می کشند (با خنده). با واکنش لاریجانی، من بلافاصله ذهنم متوجه این شد که این ماجرا احتمالاً ادامه دارد و یک “من لاریجانی هستم” هم قرار است بیاید بیرون. به همین دلیل، آقای لاریجانی موضع گرفت در حالی که من ندیدم خود آقای روحانی چنین موضع تندی گرفته باشد.”

وی در باره نارضایتی اصلاح طلبان از دولت روحانی گفت: دکتر حسن روحانی، نه هاشمی است، نه ناطق و نه خاتمی. آقای روحانی، روحانی است و دولتش هم حتماً باید تعریف خودش را داشته باشد. اگر حمایتی هم از آقای روحانی در انتخابات وجود داشته، یک معامله سیاسی نبود بلکه تصمیمی بود که بر اساس تشخیصی که در آن مقطع وجود داشت، اتخاذ شد.

مرعشی افزود: “هیچ وقت نه آقای هاشمی، نه اصلاح طلبان و نه هیچ کس دیگر مطالبه ای از آقای دکتر روحانی نداشته اند. آنچه همواره مورد تأکید ما بوده و البته هنوز هم هست این است که آقای روحانی نسبت به آنچه به مردم وعده داده و مصالحی که به نفع کشور می داند، پایبند باشد… هیچ چیز برای جامعه سیاسی ما مفیدتر از این نیست که هرکس همان چه هست، باشد چرا که هیچ کدام از این گرایش ها، جمع ها و سیاست ها بد نیست و ممکن است هریک در مقطعی به درد مملکت بخورند، ولی باید خودشان باشند. من از این که آقای روحانی خودش است، خوشم می آید.”

مرعشی در باره دولت روحانی اظهارداشت: در شرایطی که قرار داشتیم و داریم، من دولت آقای روحانی را برای انقلاب و جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ می دانم. فکر می کنم که همه باید به دولت آقای روحانی کمک کنیم بتواند مأموریت های مهمی را که در این دوره از تاریخ انقلاب به عهده دولت است به خوبی انجام بدهد.

وی افزود: سیاست های دولت را عمدتاً سیاست های قابل دفاعی می دانم و معتقدم مهمترین دستاورد آن تاکنون در بحث سیاست خارجی و شکست بن بست روابط غرب با ایران است. همان طور که ما به همکاری غرب نیاز داریم، غرب هم به همکاری ما در منطقه نیاز دارد اما یک بن بستی ایجاد شده بود که این بن بست را یکی باید می شکست و من خوشحالم که با راهنمایی های مقام معظم رهبری و اقدامات بسیار شایسته دولت آقای روحانی در یک شرایط بحرانی، بن بست ها شکسته می شود.

عضو حزب کارگزاران ابراز عقیده کرد: در مجموع، اقدامات و سیاست های دولت در عرصه اقتصادی صحیح است؛ هرچند در تاکتیک ها اشتباهات کوچکی داشته و دارد، ولی استراتژی کلی حاکم بر سیاست های اقتصادی دولت، سیاست های صحیحی است.

مرعشی گفت: برنامه های اخیری که دولت برای ایجاد رونق اعلام کرده، برنامه های خوبی است و من فکر می کنم که شاید جامعه در کوتاه مدت با موضوعاتی مواجه شود که خلاف انتظار عمومی باشد. یکی از این مسائل، افزایش قیمت ها و ادامه تورم است ولی برای انتقال اقتصاد ایران از شرایط بسیار بحرانی به شرایط متعادل، این از لوازم کار است و ما از لحاظ کارشناسی می توانیم این مسئله را بپذیریم. هرچند مردم در کوتاه مدت در فشار هستند ولی نه تنها در بلندمدت بلکه در میان مدت، مردم آثار این سیاست های صحیح را خواهند دید.

وی افزود: در خصوص روابط میان قوا، دولت به بی تدبیری های گذشته پایان داده و صحنه متشنج بین قوا را با رفتار منطقی خود به صحنه تعامل تبدیل کرده است . در عرصه فرهنگ نیز دولت، گام های خوبی را برداشته و سیاست هایش، سیاست های روشنی است؛ هرچند مسئله فرهنگ به دلیل پیوند خوردن با ارزش ها، گاهی پیچیده و اختلاف برانگیز می شود.

مرعشی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست داخلی نیز اگرچه پیشرفت هایی در دولت وجود داشته، اما در عین حال ما انتقاداتی نسبت به برخی از این سیاست ها داریم. به عنوان مثال، سیاست های کلی آقای روحانی در تعامل با مجلس درست است و همان طور که قانون اساسی تأکید می کند، اوعزت دوباره ای به مجلس بخشید و روابط دولت با مجلس را مجدداً تنظیم کرد.

وی گفت: با این حال، جایگاه فرد نماینده با کلّیتی به نام مجلس کاملاً متفاوت است. به همین دلیل، من نسبت به مماشات دولت با نمایندگانی که در امور اجرایی دخالت می کنند، منتقد هستم و معتقدم چنین اقدامی در حوزه انتخاب فرمانداران، مدیران کل، رؤسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و… خلاف قانون اساسی و خلاف تفکیک قواست و مسئولیت ها را مخدوش کند.

عضو حزب کارگزاران در باره بی سواد خواندن منتقدان از سوی آقای روحانی گفت:بی سواد خواندن منتقدین قطعاً جمله قشنگی نیست.

مرعشی در باره رئیس جمهور شدن احمدی نژاد هم گفت: من آقای احمدی نژاد را محصول آشفتگی سیاسی در دو جناح اصول گرا و اصلاح طلب می دانم. اصول گراها سعی کردند تا حد امکان با احمدی نژاد کنار بیایند ولی بعد دیدند که این فرد جنسش خاص است و نمی توانند مسئولیتش را بپذیرند، آرام آرام از او فاصله گرفتند، خصوصاً در دور دوم.احمدی نژاد اصلاً جنسش عوض نشد؛همانی بود که بود.

این عضو حزب کارگزاران در مورد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از سوی احمدی نژاد اظهار کرد: طرح این موضوع توسط آقای احمدی نژاد اصلاً اصلاح اقتصادی ساختار کشور نبود. آقای احمدی نژاد دنبال یک هدف سیاسی بود و آن پخش کردن پول بین مردم و ایجاد یک پایگاه اجتماعی از نظر من بود.

وی گفت:آنچه که احمدی نژاد به آن علاقه مند بود، مدل چاوز بود. همین طور که می گوییم رضا شاه وقتی به ترکیه رفت و تحت تاثیر آتاتورک قرار گرفت، برگشت و بی حجابی را رواج داد. رضاشاه قبلش که با مذهبی ها بد نبود و خودش سینه زنی راه می انداخت. بعد از آتاتورک بی حجابی و کلاه پهلوی و چیدن قباهای بلند و مذاهب نوین را یاد گرفت و می خواست اینجا اعمال کند، در حالی که تفاوت ها را اصلا نمی دانست.

وی افزود:احمدی نژاد هم الگویش چاوز بود. من در زمان صدارت آقای چاوز رفتم کاراکاس را دیدم. جامعه چاوز یک جامعه کاملا دوقطبی است. آنجا با انجمن تولیدکنندگانشان یک جلسه ای گذاشتیم و من پرسیدم چقدر زمین دارید؟ گفتند ۵۰۰ هزار هکتار! کمتر از ۳۰۰ هزار هکتار در آن جمع کسی زمین نداشت. یعنی یک عده ای زمین دار بودند و یک عده زیادی فقیر. آقای چاوز گفت هر کس هر جا می خواهد زمین بگیرد, بگیرد. تمام تپه های مشرف به کاراکاس چند میلیون آدم ریختند. مثل زورآباد که در کرج است و آنها ساختند و رفتند و به آنها هم گفته بود آب و برق می دهم و واقعا هم داد و تا دم در کاخ ریاست جمهوری دست فروش ها بودند و کار می کردند و طرفداران چاوز بودند و وی هروقت هم سوت می زد، ظرف یک ساعت ۲ میلیون نفر درکاراکاس جمع می شدند.

مرعشی گفت:احمدی نژاد از این مدل خیلی خوشش می آمد و دید در جایی یک پولی وجود دارد که طبقات پر مصرف بیشتر از این استفاده می کنند, گفت من این پول را بگیرم و بدهم به آن حوزه رأی که می خواست برای خودش درست کند. اصلاً نه به اقتصاد کاری داشت و نه به قانون کاری داشت و وقتی به مجلس لایحه اش را برد, از نظر من مجلس خطا کرد که اصل قضیه را پذیرفت, مجلس منفعل شد و آن را تعدیل کرد.

وی افزود: بین احمدی نژاد و مجلس دعوا بود و مجلس می خواست شیب آن را کم کند. احمدی نژاد خواست یک جا کل یارانه ها را حذف کند و بتواند به مردم پرداخت سنگینی داشته باشد. مجلس گفت این تورمش سنگین است و آقای توکلی ایستادگی کردند و بالاخره شیبش را کم کردند و برای سال اول اجازه دادند دولت از این محل ۲۵ هزار میلیارد کسب درآمد کند و در آن اختلاف بود.

عضو حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: در مجموع، هدفمندی توسط آقای احمدی نژاد با هدف سیاسی و نه اصلاح ساختار اقتصادی ایران طرح شد و بعد مجلس آن را تعدیل کرد. آقای احمدی نژاد در اجرا تمام قانون را زیر پا گذاشت و هدفمندی، طرح شکست خورده ای بود که نه مردم را راضی کرد و نه به اقتصاد کمک نمود. می توانستیم آن را لغو کنیم ولی آقای روحانی به احترام اینکه این قانون است, وارد فاز دوم آن هم شد. به نظر من الآن دولت نباید با بررسی فرم ها به اقتصاد و اجتماع ایران دوباره شوک وارد کند. از نظر من این ۴۰ هزار میلیارد را باید جزو هزینه های قطعی کشور حساب کرد.

وی در مورد حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه نقدی اظهارداشت: این کار شدنی نیست، زیرا هیچ اطلاعاتی درباره افراد نداریم که بتوانیم حذف کنیم و با مردم هم بیشتر از این نباید وارد مجادله بشویم. دولت باید این ۴۰ هزار میلیارد تومان را جزو هزینه های قطعی خودش منظور کند. به همین دلیل، پیشنهاد من این است که دولت و مجلس سعی در رشد اقتصاد ایران داشته باشند و با بزرگ شدن اقتصادمان به سمتی حرکت کنیم که ۴۰ هزار میلیارد تومان کوچک شود.

عضو حزب کارگزاران در باره مهمترین رقیب روحانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: هنوز خیلی زود است بتوان در این باره اظهارنظر کرد. باید انتخابات مجلس را سپری کنیم تا درباره انتخابات بعدی تصمیم گیری کنیم. فقط به رقبای روحانی اصرار می کنم که خیلی به خودشان وعده ندهند که آقای روحانی یک دوره خواهد ماند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ