گزارش مجمع سهامداران شرکت مخابرات / تقسیم سود نقدی ۴۳۵ ریالی

0

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام مخابرات ایران  با ناد “اخابر” با حضور حداکثری سهامداران در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

در این مجمع سود نقدی ۴۳۵ ریال تقسیم شد اما در رأی گیری تعدادی انگشت‌ شمار شرکت کردند.

در خصوص سود سال آتی مخابرات سهامداران اعتراضات زیادی مطرح کردند و با این وجود رئیس مجمع اعلام کرد که سود نقدی تقسیم شده میان سهامداران به جای هشت ماه در عرض یک هفته آینده پرداخت می‌شود.

این پرداخت سود از طریق بانک ملت همانند سنوات گذشته انجام خواهد شد.

در این جلسه حق حضور اعضای هیأت مدیره از مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت که سقف جلسات در ماه ۴ جلسه است.

پاداش هیأت مدیره نیز به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان تقسیم شد و برخی روزنامه‌ها از جمله اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد.

شرکت مخابرات ایران پیش از این سود سال ۹۳ را ۵۳۵ ریال اعلام کرده بود که در جلسه مجمع این سود با افزایش جزئی در سطوح ۵۹۰ ریال رسما توسط سید هاشمی رئیس هیئت مدیره مخابرات تأیید شد.

در این جلسه اعتراض سهامداران بسیار بالا گرفت که عمده اعتراضات در خصوص عدم افزایش تعرفه‌ها بود که مدرس خیابانی، رئیس مجمع وعده کرد که تا ۲ ماه آینده بحث افزایش تعرفه‌ها تعیین تکلیف نهایی شود.

بر اساس این گزارش،‌ مظفر پوررنجبر در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران درباره درآمدهای شرکت، اظهار داشت: درآمد شرکت مخابرات ایران در سال ۹۲ مبلغ ۱۱ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال ۹۱ حدود ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود؛‌ مخابرات‌های استانی نیز از نظر درآمد ۱۲ درصد رشد داشته‌اند و از رقم سه هزار میلیارد تومانی در سال ۹۱ به درآمد ۴ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۲ رسیده‌اند.

همچنین در این جلسه سهامداران نسبت به عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی متناسب با نرخ تورم سالیانه معترض بودند.

سهامداران زیادی با متذکر شدن این موضوع، خواستار افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت و همراه شدند.

براین اساس، به خواست ۱۰ درصد از سهامداران حقیقی مخابرات مقرر شد که اصلاح تعرفه‌های ثابت و سیار ظرف ۲ ماه وتا پایان خرداد جزء تکالیف هیأت مدیره قرار گیرد.

همچنین از دیگر موضوعاتی که سهامداران در جلسه امروز بسیار به آن اعتراض کردند میزان سود تقسیمی به ازای هر سهم بود.

سهامداران سود ۴۳۵ ریال به ازای هر سهم را بسیار نامناسب عنوان کردند که در نهایت در اعتراض سهامداران، رئیس مجمع تصویب این سود را برای سال ۹۲ اعلام کرد.

از دیگر موضوعاتی که امروز مورد اشاره سهامداران قرار گرفت، موضوع زیان‌ده بودن شرکت‌های مخابرات استانی بود.

یکی از سهامداران اعلام کرد: در حالیکه گفته می‌شود ۱۵ شرکت مخابرات استانی ورشکسته هستند اما به دلیل سودده بودن شرکت همراه اول، همواره شرکت مخابرات سود ده نشان داده می‌شود.

وی یکی از عوامل ورشکستگی برخی از شرکتهای مخابراتی را عدم انتخاب مدیران لایق و برخی محدودیتها در انتخاب مدیران عامل انتخاب استانی اعلام کرد.

همچنین در این جلسه اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان توسط مخابرات به زلزله زدگان آذربایجان در سال ۹۲ و اختصاص ۵ میلیارد تومان برای مسئولیتهای اجتماعی در سال ۹۳ به تصویب سهامداران رسید.

فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ